Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
20 °C
18.6°C21.2°C
3 BF 46%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
18.5°C22.0°C
2 BF 36%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
18.2°C20.5°C
3 BF 59%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.8°C20.2°C
5 BF 44%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
20.1°C20.1°C
2 BF 47%
Περί βιβλιοθηκών... δράσεις
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Περί βιβλιοθηκών... δράσεις

Βιβλία

Από αυτή τη στήλη προσπαθούμε κάθε εβδομάδα να αναδείξουμε το έργο που συντελείται από τις ελληνικές βιβλιοθήκες σε όλη την επικράτεια. Πυρήνες πολιτισμού και παιδείας, πολλές φορές οι μοναδικοί στην περιοχή τους, προσφέρουν πρόσβαση και γνώση σε όλους. Ιδιαίτερα όταν τα προγράμματα και οι συλλογές τους επικεντρώνουν στα παιδιά και στους νέους, είμαστε πολύ χαρούμενοι να αναμεταδίδουμε τις δράσεις τους. Σήμερα θα παρουσιάσουμε το αντίστοιχο πρόγραμμα της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Τρίπολης.

* «Από τις πινακίδες στα ηλεκτρονικά βιβλία: Ή αλλιώς μια σύντομη ανασκόπηση της ιστορίας της γραφής (για μαθητές Ε΄, ΣΤ΄ Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου)»

Σε αυτή την παρουσίαση οι μαθητές αντιλαμβάνονται την εξέλιξη της γραφής και του βιβλίου στον χρόνο, μαθαίνοντας τα υλικά, τα μέσα και τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά σημαντικών σταθμών στη δημιουργία αυτού του αντικειμένου (ή μικρού θαύματος;) που ορίζουμε ως βιβλίο: από τα πήλινα πινάκια της Μεσοποταμίας στον αιγυπτιακό πάπυρο, στους Κώδικες, στην κινεζική ανακάλυψη που άλλαξε την ιστορία του βιβλίου, στο ηλεκτρονικό βιβλίο και σε άλλα ενδιάμεσα στάδια σε διάφορες γωνιές του κόσμου, σε συνδυασμό και με την ανάπτυξη της τυπογραφικής εκτύπωσης, ενώ συζητούν για το πώς οραματίζονται το βιβλίο του μέλλοντος.

* «Η ζωγραφική και η ποίηση αφηγούνται την Ιστορία της Επανάστασης του 1821»: ένα καλλιτεχνικό οδοιπορικό στην Ιστορία της Επανάστασης του 1821 μέσα από την τέχνη ( για μαθητές ΣΤ΄ Δημοτικού, Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου)

Ελληνες και ξένοι ζωγράφοι και ποιητές με τα έργα τους περιγράφουν την προεπαναστατική περίοδο, την έναρξη της Επανάστασης, τον ρόλο των γυναικών και των παιδιών σε αυτήν, τους ήρωες και τα σημαντικότερα γεγονότα της ιστορικής αυτής περιόδου. Παρέχονται η δυνατότητα ερμηνείας των ζωγραφικών έργων από τα παιδιά, καθώς και η ανάγνωση ή η ανάλυση των ποιημάτων. Στο τέλος της δράσης επιλέγουν ένα έργο και αφηγούνται την ιστορία του όπως οι μαθητές τη φαντάζονται. Στόχος του προγράμματος είναι η βιωματική προσέγγιση της Ιστορίας μέσα από την τέχνη.

* «Όταν η ψυχή χορεύει…»: άτομα με αναπηρία - ΑμΕΑ (για μαθητές Νηπιαγωγείου, Α΄, Β΄ και Γ΄ Δημοτικού)

Οι μικροί μαθητές έρχονται σε επαφή με τις αναπηρίες και τους ανθρώπους με αναπηρία, αναγνωρίζουν τα διάφορα είδη και εξοικειώνονται με τη διαφορετικότητα μέσα από πλούσιο φωτογραφικό υλικό. Εκφράζονται και συζητούν για τη διαφορετικότητα, τις δυνατότητες αλλά και τις ιδιαιτερότητες αυτών των ανθρώπων. Στο τέλος της δράσης πραγματοποιείται βιωματικό εργαστήριο με σκοπό οι μαθητές να αντιληφθούν τον τρόπο που ζουν τα άτομα με διάφορες αναπηρίες.

Και αυτά είναι μόνο μερικά από τα προγράμματα που προσφέρονται. Οι ελληνικές λαϊκές βιβλιοθήκες οφείλουν και μπορούν να αποτελέσουν το κέντρο του πολιτισμού σε κάθε πόλη της ελληνικής περιφέρειας.

Καλλίμαχος

[email protected]

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL