Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
17.8°C20.2°C
2 BF 54%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
19 °C
16.6°C19.9°C
2 BF 54%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
18.7°C20.5°C
3 BF 49%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
21 °C
20.2°C21.0°C
5 BF 73%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
15.7°C15.9°C
0 BF 48%
Νίκος Νικολόπουλος στην «Α» / «Ο Αγγελόπουλος ήθελε να αποτυπώσει με ένα πλάνο όλη τη σκηνή»
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Νίκος Νικολόπουλος στην «Α» / «Ο Αγγελόπουλος ήθελε να αποτυπώσει με ένα πλάνο όλη τη σκηνή»

Αγγελόπουλος

«Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος ήταν ένας άνθρωπος με πολύ έντονη αγωνία για τη δημιουργία του, ένας άνθρωπος πολύ ζωντανός και δυναμικός, σε μια συνεχή εγρήγορση. Και την ίδια ώρα ήταν πολύ ψύχραιμος και πολύ σταθερός» λέει για τον σπουδαίο σκηνοθέτη ο Νίκος Νικολόπουλος, φωτογράφος πλατό στην τελευταία ταινία του δημιουργού «Η Άλλη Θάλασσα», φωτογραφίες από τα γυρίσματα της οποίας παρουσιάζονται έως τις 2 Μαρτίου στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» του Δήμου Αθηναίων στο Θησείο. Η έκθεση έχει τίτλο «Γεφυροποιός» και αφιερώνεται στη μνήμη του σκηνοθέτη, από τον τραγικό θάνατο του οποίου συμπληρώθηκαν δέκα χρόνια.

Ρωτώντας τον τι κρατά από εκείνη τη συνάντηση και συνεργασία των είκοσι ημερών, όσο διήρκεσαν και τα γυρίσματα, ο κινηματογραφιστής ομολογεί στην ΑΥΓΗ: «Είδα έναν άνθρωπο να δουλεύει με έναν τρόπο περισσότερο προσωπικό, καθώς δεν έκανε αυτό που συνήθως συμβαίνει σε μια κλασική σκηνοθεσία, η οποία έχει και διεκπεραιωτικά στοιχεία, δηλαδή δεν έκανε γενικό, κοντινό ή διπλό, αλλά ήθελε να αποτυπώσει με ένα πλάνο όλη τη σκηνή. Αυτό για μένα ήταν πολύ σημαντικό».

Δεν ξεχνά ακόμη πως «όλο το περιβάλλον, η ατμόσφαιρα, οι καιρικές συνθήκες, οι άνθρωποι, τα πάντα, ήταν σύμφωνα με αυτό που ο ίδιος ήθελε να υπάρχει στη σκηνή. Και είχε την άνεση του χρόνου, καθώς δεν πίεζε να κάνει πράγματα σε timing που δεν ήταν σωστά».

Εχοντας δουλέψει σε περισσότερες από τριάντα πέντε ταινίες, με τελευταία την πρόσφατη που ο Κρόνενμπεργκ γύρισε στην Ελλάδα, δεν κρύβει ότι από την αρχή ήθελε πολύ να κάνει ως φωτογράφος πλατό μια ταινία του Αγγελόπουλου. «Από τα χρόνια της ενασχόλησής μου στο σινεμά ήξερα να είμαι διακριτικός και αόρατος. Αυτό που ήθελα ήταν να βγάλω τα μεγάλα του τοπία. Αλλά και το πιο κοντινό και εσωτερικό που συμβαίνει στα γυρίσματα. Αυτό που με ενδιέφερε κυρίως ήταν ο ενδιάμεσος χώρος.  Όλο αυτό που συμβαίνει όταν γυρίζεται η ταινία και βρίσκεται πίσω από αυτήν.  Έτσι άλλωστε δημιουργήθηκε και ο τίτλος της έκθεσης, 'Γεφυροποιός'».

«Μου έχει μείνει μια φωτογραφία που ο Αγγελόπουλος κοιτάζει μέσα από τον φακό, είναι κάτι που μου αρέσει πολύ, καθώς δείχνει μια καθαρότητα και μια ευθύτητα του βλέμματος. Είναι μια παρουσίαση του εαυτού του ίδιου του φωτογραφιζόμενου με επίγνωση του μέσου. Την αγαπάω αυτή τη φωτογραφία. Είναι από τις πρώτες μέρες. Πίσω από τον Αγγελόπουλο υπάρχει ένας πίνακας με μια θάλασσα και το χριστουγεννιάτικο δέντρο. Αυτή η φωτογραφία συνθέτει όλα τα στοιχεία των ημερών» ομολογεί ο Νικολόπουλος, αποκαλύπτοντας πως στις περισσότερες φωτογραφίες υπάρχει μέσα ο ίδιος ο Αγγελόπουλος αλλά και ο πρωταγωνιστής του, ο Τόνι Σερβίλο, ενώ σε κάποιες άλλες η ηθοποιός του Ειρήνη Στρατηγοπούλου.

Οταν τον ρωτώ τι ήταν εκείνο που κρατά από αυτή τη συνεργασία, δεν διστάζει να πει πως «στην πραγματικότητα ήταν σαν μια μακρά προετοιμασία. Είχαμε μπει σε κάποιες σημαντικές σκηνές, αλλά πιο εσωτερικές. Δεν είχαμε ανοίξει ακόμα στα μεγάλα πλάνα. Σε αυτά μπορείς να δεις πιο πολύ το αποτέλεσμα και το πώς στήνεις τεχνικά ένα μεγάλο πλάνο, κάτι που είχε πολύ ενδιαφέρον ειδικά από τον Αγγελόπουλο, που ήταν μεγάλος μάστορας σε αυτό. Αλλά και το πώς ο ίδιος ο σκηνοθέτης έστηνε τα πολύπλοκα πλάνα μέσα σε κλειστούς χώρους ήταν εξίσου σημαντικό για μένα» καταλήγει.

Η έκθεση, σε επιμέλεια Χριστόφορου Μαρίνου και Βαγγέλη Ιωακειμίδη, πραγματοποιείται με χορηγία της Faliro House Productions και είναι επισκέψιμη, με ελεύθερη είσοδο Τρίτη με Παρασκευή 11.00 με 7.00 και Σάββατο - Κυριακή 10.00 με 3.00.

Πληροφορίες για τον φωτογράφο και το έργο του βρίσκονται στο προσωπικό του ιστολόγιο https://www.nikosnikolopoulos.com

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL