Live τώρα    
16°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αυξημένες νεφώσεις
16 °C
14.1°C17.0°C
4 BF 87%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αραιές νεφώσεις
14 °C
11.0°C14.9°C
2 BF 79%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
12 °C
11.0°C13.2°C
3 BF 86%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
18 °C
17.2°C18.8°C
4 BF 74%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
11 °C
11.2°C11.9°C
3 BF 93%
Dior στην Ακρόπολη / Στο Καφενείον η Ελλάς, περάστε κόσμε!
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Dior στην Ακρόπολη / Στο Καφενείον η Ελλάς, περάστε κόσμε!

Καλλιμάρμαρο
Αν κρίνουμε από την πρόσκληση που ετοίμασε ο οίκος για το σόου του χθες στο Καλλιμάρμαρο, η αισθητική αποτύπωση θυμίζει σουβενίρ στα τουριστομάγαζα της επικράτειας

Κέτερινγκ, κάμερες, μοκέτες, σαλονάκια και greek souvlaki. Το σκηνικό για τη σημερινή φωτογράφιση της κολεξιόν του Dior στην Ακρόπολη έχει ήδη στηθεί. Το παλαιό μουσείο, ρετουσαρισμένο, έχει μετατραπεί σε χώρο προετοιμασίας για το γεγονός. Μοκέτες έχουν στρωθεί, σαλονάκια και χημικές τουαλέτες έχουν τοποθετηθεί, ενώ σήμερα μετά το μεσημέρι αναμένεται να μεταφερθούν οι τουαλέτες και τα αξεσουάρ της κολεξιόν. Από την πίσω πλευρά του παλιού μουσείου ανεβοκατέβαιναν με το αναβατόριο της ΥΣΜΑ τα κιβώτια με τον εξοπλισμό της φωτογράφισης αλλά και του προσωρινού ντεκόρ της μεγάλης αίθουσας. Στο μεταξύ, διακριτική αστυνομική δύναμη βρίσκεται τις τελευταίες ημέρες έξω ακριβώς από τον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης.

Το μνημείο, όπως είναι γνωστό, σήμερα θα μείνει κλειστό για το κοινό από τις 5 το απόγευμα έως τις 10 το βράδυ, ενώ σε περίπτωση που ο καιρός δεν επιτρέψει τη σημερινή φωτογράφιση, έχει προβλεφθεί από το υπουργείο Πολιτισμού ο χώρος να κλείσει αύριο τις ίδιες ώρες. Πάντως χθες επικρατούσε σχετική ησυχία στο μνημείο, αφού όλα τα βλέμματα ήταν στραμμένα στο σόου της επίδειξης για την κολεξιόν Cruise 2022 του Dior στο Καλλιμάρμαρο. Από τις φωτογραφίες της συλλογής που έχουν κυκλοφορήσει από τα φιλοκυβερνητικά μέσα ενημέρωσης δεν μπορούμε να διακρίνουμε πώς εμπνέεται η κολεξιόν από την Ελλάδα. Εν πάση περιπτώσει, δεν είμαστε ειδικοί επί της μόδας. Για τον τρόπο όμως με τον οποίο οι επίγονοι του δημιουργού Christian Dior, σημερινοί διαχειριστές του οίκου του, προσλαμβάνουν το ελληνικό πολιτισμικό αποτύπωμα στην τέχνη υπάρχουν κάποιες λεπτομέρειες που βγάζουν μάτι. Αν κρίνουμε από την πρόσκληση που ετοίμασε ο οίκος για το σόου του στο Καλλιμάρμαρο, η αισθητική αποτύπωση που επιφύλαξε για το event του επί ελληνικού εδάφους μάλλον θυμίζει τσολιαδάκια, τσαρούχια, φούντες και φέσια που πωλούνται μαζικά για σουβενίρ στα τουριστομάγαζα της επικράτειας.

Τι τα θες όμως, η σημερινή κυβέρνηση στην περίπτωση Dior βρήκε ακόμα μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για να αναβιώνει τη νεοαποικιακού τύπου αντίληψή της όχι μόνο ως προς τη διαχείριση των μνημείων της, αλλά σε όλο το φάσμα της πολιτικής και ιδεολογικής στρατηγικής της. Προσφέρει έναντι πινακίου φακής Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς, όπως η Ακρόπολη, επιχειρώντας να αποσυμβολοποιήσει το κορυφαίο μνημείο της χώρας και του κόσμου από το βαρύ ιστορικό του φορτίο ως σύμβολο του ανθρώπινου πολιτισμού και της δημοκρατίας. Παρακάμπτει το θεσμικό πλαίσιο παραχωρώντας επιπλέον εμβληματικούς αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία της χώρας, όπως οι Δελφοί, η Κνωσσός, η Ελευσίνα, στον εν λόγω οίκο μόδας για φωτογράφιση χωρίς καν έγκριση από το ΚΑΣ. Ετοιμάζεται να εγκληματίσει καταστρέφοντας διά της απόσπασης και επανατοποθέτησης το μοναδικό μνημειακό σύνολο του σταυροδρομιού της Decumanus maximus με την Cardo στον σταθμό Βενιζέλου της Θεσσαλονίκης. Διαφημίζει τη σύζυγο του πρωθυπουργού να "ρετουσάρει" το Μέγαρο Μαξίμου στην Ηρώδου Αττικού.  Ένα ιστορικό διατηρητέο μνημείο και έργο τέχνης, που κηρύχθηκε το 1993 (ΦΕΚ: 900/Β/13.12.1993), διότι "αποτελεί αξιόλογο δείγμα νεοκλασικής αρχιτεκτονικής με στοιχεία που το καθένα ξεχωριστά και στο σύνολό τους συνθέτουν την έννοια του έργου τέχνης και είναι χτισμένο το 1924 με σχέδια του αρχιτέκτονα Χέλμη". Στα κηρυγμένα μνημεία ισχύει μια θεσμική διαδικασία την οποία ακολουθεί και ο τελευταίος πολίτης. Ακολουθήθηκε στη συγκεκριμένη περίπτωση;

"Δι’ αυτά πολεμήσαμεν" έκραζε ο Μακρυγιάννης διακόσια χρόνια πριν, συμβολοποιώντας τα μνημεία και τη σχέση με την αρχαιότητα ως συστατικό στοιχείο του αγώνα του 1821. Διακόσια χρόνια μετά, η κυβέρνηση της "ανεμελιάς" και της "αριστείας" επιχειρεί να προβάλει την ηγεμονία της χρησιμοποιώντας αυτά τα ίδια μνημεία για να φιλοτεχνήσει τη νέου τύπου, αλλά παλαιάς κοπής ταυτότητα που ευαγγελίζεται για τη χώρα. Την Ελλάδα ως νέα "ψωροκώσταινα".

Στο "Καφενείον η Ελλάς", περάστε κόσμε!

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL