Live τώρα    
22°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αραιές νεφώσεις
22 °C
20.6°C23.3°C
1 BF 88%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
18.3°C20.6°C
1 BF 71%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
18 °C
14.4°C21.0°C
1 BF 88%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.0°C22.8°C
1 BF 94%
ΛΑΡΙΣΑ
Αραιές νεφώσεις
18 °C
18.0°C18.0°C
2 BF 93%
Αποκαλυπτική δημοσκόπηση της Prorata / Αποκαλυπτική δημοσκόπηση της Prorata: Εφτά στους δέκα πολίτες θέλουν τα καλλιτεχνικά μαθήματα στα Λύκεια
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Αποκαλυπτική δημοσκόπηση της Prorata / Αποκαλυπτική δημοσκόπηση της Prorata: Εφτά στους δέκα πολίτες θέλουν τα καλλιτεχνικά μαθήματα στα Λύκεια

Αν οι εκλογές γίνονταν με βάση τα καλλιτεχνικά μαθήματα στο σχολείο, η κυβέρνηση μάλλον θα έψαχνε ψηφοφόρους με κιάλια, καθώς, στην τελευταία δημοσκόπηση της Prorata, το 72% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η κατάργησή τους από το Λύκειο είναι λανθασμένη πρωτοβουλία. Τα στοιχεία που προκύπτουν από την πολιτική έρευνα πανελλαδικής κάλυψης της εταιρείας, που διενεργήθηκε από τις 22 ώς τις 26 Ιουνίου σε ένα δείγμα 2.200 ατόμων, είναι συντριπτικά κατά της κυβερνητικής απόφασης, που εξορίζει την τέχνη από το Λύκειο, δεδομένου ότι περίπου ένας στους δύο μεταξύ των ψηφοφόρων της Νέας Δημοκρατίας που συμμετείχαν στην έρευνα θεωρεί ότι είναι προς τη λάθος κατεύθυνση.

Συντριπτική πλειοψηφία

"Ουσιαστικά, υπάρχει καθολική συντριπτική πλειοψηφία ενάντια στην κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων στο Λύκειο, ανεξαρτήτως κοινωνικών, πολιτικών και δημογραφικών χαρακτηριστικών των συμμετεχόντων στην έρευνα", εξηγεί ο Άγγελος Σεριάτος, υπεύθυνος πολιτικών ερευνών της Prorata, και μας βοηθάει να αναλύσουμε τα δεδομένα.

Η έρευνα είναι σταθμισμένη με βάση την από κοινού κατανομή φύλου και ηλικίας, βασίζεται στα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και συγκαταλέγεται σ' αυτές που διενεργεί ανά δίμηνο η εταιρεία. "Αφορά την εκλογική συμπεριφορά, και επιλέγουμε κάθε φορά ένα με δύο θέματα συγκυρίας. Θεωρήσαμε ότι η κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων στο Λύκειο είναι ένα ζήτημα για το οποίο θα έπρεπε να γνωρίζουμε τις αντιλήψεις και τη στάση των πολιτών".

Με βάση τα στοιχεία της έρευνας, το 72% του γενικού πληθυσμού εκτιμάει ότι η κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων στο Λύκειο κινείται σίγουρα ή μάλλον προς τη λάθος κατεύθυνση, το 23% θεωρεί ότι κινείται μάλλον ή σίγουρα προς τη σωστή κατεύθυνση και ένα 6% είτε δεν θέλησε να τοποθετηθεί είτε δεν έχει άποψη για το θέμα.

Σε ό,τι αφορά τις ηλικίες, όπως εξηγεί ο Άγγελος Σεριάτος, "οι νεώτεροι, δηλαδή από 18 έως 34 ετών, απαντούν με ιδιαίτερη ένταση ότι η πρωτοβουλία κινείται προς τη λάθος κατεύθυνση, δίνοντας ένα ποσοσό 80%". Στις ηλικίες 35 έως 54 ετών το ποσοστό ανέρχεται στο 69%, ενώ για τους άνω των 55 ετών το ποσοστό φτάνει στο 73%.

"Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο", κατά τον Αγγ. Σεριάτο, είναι ότι "όσοι αυτοτοποθετούνται στα αριστερά και στο κέντρο του πολιτικού φάσματος διαφωνούν με καθολικό τρόπο με την κατάργηση, ενώ όσοι τοποθετούνται στα δεξιά του πολιτικού φάσματος συντάσσονται οριακά με την άποψη ότι η κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων στο Λύκειο είναι μια πρωτοβουλία που κινείται προς τη λάθος κατεύθυνση".

Αξιοπρόσεκτο, σύμφωνα με τον υπεύθυνο των πολιτικών ερευνών της Prorata, είναι επίσης το γεγονός ότι "στην έρευνα δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις των απαντήσεων με βάση το φύλο των συμμετεχόντων αλλά και το μορφωτικό επίπεδό τους".

Άντρες και γυναίκες, κυρίως όμως ένα συντριπτικό κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας, συντάσσεται ότι με την άποψη ότι η κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων από το Λύκειο είναι λανθασμένη επιλογή.

Αντίθετη και η ΑΣΚΤ

Στο μεταξύ, στην πληθώρα των αντιδράσεων για τη συγκεκριμένη κυβερνητική απόφαση έρχεται να προστεθεί η Σύγκλητος της Ανωτάτης Σχολής Καλών τεχνών, η οποία καλεί την υπουργό να επανεξετάσει την απόφαση της κατάργησης των καλλιτεχνικών μαθημάτων στο Λύκειο, να τα επαναφέρει στο σχολικό πρόγραμμα και να τα ενισχύσει ουσιαστικά, δεδομένου ότι "τα καλλιτεχνικά μαθήματα ανήκουν στον κορμό μιας ισόρροπης, ολοκληρωμένης, γενικής παιδείας, που αποβλέπει όχι μόνο στην εξειδίκευση και τον μελλοντικό επαγγελματικό προσανατολισμό αλλά και στη γνωστική, εκφραστική, συναισθηματική και ψυχολογική καλλιέργεια του μαθητή". Σε ανάλογη κατεύθυνση κινείται και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, που διαπιστώνει ότι "η εν λόγω απόφαση φανερώνει μια τάση απαξίωσης και περιθωριοποίησης των τεχνών στο σχολείο, παρ' όλο που, σύμφωνα με τη διεθνή επιστημονική τεκμηρίωση και εμπειρία, οι τέχνες αποτελούν καθοριστικό παράγοντα για την υγιή προσωπική ανάπτυξη, την κοινωνική ενδυνάμωση και την πολιτισμική ενεργοποίηση των παιδιών όλων των ηλικιών". Στην επιστολή του καλεί την υπουργό Νίκη Κεραμέως και την υφυπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη να επανεξετάσουν τις επιλογές του και να επανεκτιμήσουν "τις σοβαρότατες επιπτώσεις που μπορεί να έχει η αποκοπή των παιδιών από τις τέχνες" και να προβούν άμεσα στις αναγκαίες θεσμικές αλλαγές.

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL