Επιδιώκοντας, έστω και λίγο, να αποζημιώσει το κοινό της, μετά τη ματαίωση της φετινής παραγωγής της Κάρμεν, που επρόκειτο να δοθεί στο Ηρώδειο, η Εθνική Λυρική Σκηνή παρουσιάζει σήμερα και αύριο, με ελεύθερη είσοδο, στο Θέατρο Ολύμπια, μια ανοιχτή δοκιμή της καινούργιας παραγωγής του Στούντιο Όπερας με την οπερέτα του Ζακ Όφενμπαχ Ο Ορφέας στον Άδη.
Το έργο, που παρουσιάζεται στην αντισυμβατική σκηνοθεσία του Στέφαν Γκραίγκλερ, σε μουσική διεύθυνση Νίκου Βασιλείου, είναι, στην πραγματικότητα, "εν εξελίξει" και θα ολοκληρωθεί κατά την επόμενη καλλιτεχνική περίοδο από την ΕΛΣ.
Ο Ορφέας στον Άδη είναι ένα από τα έργα σταθμούς στην ιστορία της οπερέτας και σηματοδοτεί την πρώτη ενασχόληση του συνθέτη με την ελληνική μυθολογία. Γραμμένη στην πρώτη της μορφή στα 1858, αποτελεί μια σάτιρα των ηθών (και της ανηθικότητας) της παρισινής άρχουσας τάξης και της αριστοκρατίας της εποχής της, που επικεντρώνεται στον αυτοκράτορα και την Αυλή του, βάζοντας έτσι τις βάσεις για ένα νέο κωμικό είδος χάρη στο βιτριολικό κείμενο και την εκρηκτικά ρυθμική και μελωδική μουσική της. Η επιτυχία της, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε στο Παρίσι, ήταν εκπληκτική, συμπλήρωσε τον αριθμό ρεκόρ των 228 παραστάσεων.
Στην εκδοχή του Όφενμπαχ ο Ορφέας και η Ευρυδίκη δεν είναι διόλου ευτυχισμένο ζευγάρι: Η Ευρυδίκη είναι ερωτευμένη με τον βοσκό Αρισταίο, που δεν είναι άλλος από τον Πλούτωνα, θεό του Κάτω Κόσμου, που την αρπάζει και ο Ορφέας αποκτά επιτέλους την ηρεμία του. Όμως, η Κοινή γνώμη, που είναι κεντρικός χαρακτήρας στο έργο, αποφασισμένη να μην επιτρέψει τέτοιες ανηθικότητες, οδηγεί τον Ορφέα στον Όλυμπο, προκειμένου να ζητήσει από τους θεούς να τον βοηθήσουν να φέρει πίσω την Ευρυδίκη...