Αποτελεί, και δικαίως, το καμάρι της πόλης... Ο λόγος για τη Νέα Παραλία της Θεσσαλονίκης, που σχεδίασε ο βραβευμένος αρχιτέκτονας Πρόδρομος Νικηφορίδης και άλλαξε εντελώς την εικόνα της ανατολικής ακτής της πόλης...
Φαίνεται όμως πως δεν είναι όλοι τόσο περήφανοι. Πώς να εξηγηθεί αλλιώς το γεγονός ότι, εξαιτίας της πλημμελούς φύλαξης, επίβλεψης και συντήρησης από τις δημοτικές υπηρεσίες, πολλά από τα αρχιτεκτονικά της στοιχεία παρουσιάζουν εμφανείς φθορές αλλά και ότι, συχνά-πυκνά, τα γλυπτά που την κοσμούν πέφτουν θύμα βανδάλων;
Τελευταίο κρούσμα οι, παρ' ολίγον μοιραίες, φθορές που προκλήθηκαν στο εμβληματικό Φεγγάρι στην ακτή, του Θεσσαλονικιού γλύπτη Παύλου Βασιλειάδη, ένα μισοφέγγαρο από ανοξείδωτο μέταλλο, επιζωγραφισμένο με χρώμιο, ύψους 3,80 μ., τοποθετημένο κυριολεκτικά πάνω από το νερό, να ατενίζει τον Θερμαϊκό, που κάποιος επιχείρησε να κόψει τη βάση του με λάμα.
Τη φθορά εντόπισε ο ίδιος ο γλύπτης που ενημέρωσε τον αρχιτέκτονα και στη συνέχεια τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Θανάση Παππά. Ο αντιδήμαρχος, αφού σημείωσε πως η φθορά ήταν αποτέλεσμα πολυήμερης δουλειάς, υποθέτει πως ο δράστης «είτε είναι εθνικιστής και ήθελε να το ρίξει γιατί του θύμιζε την ημισέληνο της Τουρκίας είτε ήθελε να το κλέψει».
Υπενθυμίζεται ότι τον Φεβρουάριο ανάλογο βανδαλισμό είχε υποστεί και το γλυπτό του Γ. Ζογγολόπουλου Τρεις κύκλοι.