Αναταραχή ξέσπασε στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Κωνσταντινούπολης (4 έως 19 Απριλίου) έπειτα από κρούσμα λογοκρισίας, που αφορά ντοκιμαντέρ με θέμα τους Κούρδους αντάρτες. Είκοσι τρεις σκηνοθέτες απέσυραν τις ταινίες τους σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους κινηματογραφιστές της "κομμένης" ταινίας Bakur, σε σκηνοθεσία Τσαγιάν Ντεμιρέλ και Ερτουγρούλ Μαβίογλου, που εστιάζει στην καθημερινή ζωή των μελών του PKK και περιλαμβάνει συνεντεύξεις με ανώτατα στελέχη, όπως ο στρατηγός στη βάση του PKK στο Ιράκ Τζεμίλ Μπαγίκ.
Σε γραπτή ανακοίνωσή του το Ίδρυμα Πολιτισμού και Τεχνών της Κωνσταντινούπολης, που διοργανώνει το φεστιβάλ, αναφέρει ότι έλαβε επίσημη επιστολή από το υπουργείο Πολιτισμού της Τουρκίας στην οποία τονίζεται πως οι ταινίες που γυρίζονται στην Τουρκία πρέπει να έχουν επίσημη άδεια για να προβληθούν σε φεστιβάλ.
«Η συμμετοχή στο φεστιβάλ προβλέπει ότι οι ταινίες που παράγονται εντός της χώρας καταγράφονται και η προβολή τους χωρίς πιστοποιητικό επιφέρει νομικές συνέπειες. Γι' αυτό, το Φεστιβάλ της Κωνσταντινούπολης δεν μπορεί να παρουσιάσει ταινίες που δεν έχουν την απαραίτητη άδεια», αναφέρει η ανακοίνωση. Ωστόσο, αυτή η άδεια δεν ισχύει για ταινίες που η παραγωγή τους γίνεται εκτός Τουρκίας. Οι διοργανωτές δηλώνουν πως "αυτή η εξαίρεση θα έπρεπε να ισχύει και για τις ταινίες που δημιουργούνται εντός της χώρας".
Η λογοκριτική επέμβαση των αρχών προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις, με 23 Τούρκους σκηνοθέτες να αποσύρουν τις ταινίες τους από όλα τα τμήματα του Φεστιβάλ, ενώ πάνω από 100 (συμπεριλαμβανομένου και του Νουρί Μπιλγκέ Τσεϊλάν) υπέγραψαν ψήφισμα καταγγέλλοντας τη λογοκρισία. Ως συνέπεια, οι διοργανωτές ακύρωσαν τα διαγωνιστικά προγράμματα αλλά και την τελετή λήξης του Φεστιβάλ.