Αγαπητέ σύντροφε, Ευκλείδη Τσακαλώτο
διάβασα με αρκετή -πράγματι- καθυστέρηση το κείμενό σου στην "Αυγή" στις 3.11.13 με τίτλο: ''Φόρος περιουσίας: πόσο και για πόσο;'' και ειλικρινά εξεπλάγην με όσα γράφεις στο Υστερόγραφο (ΥΓ.), ότι δηλαδή τα στελέχη μας που διαφωνούν με την άποψη περί φορολόγησης ακινήτων που δεν αποφέρουν εισόδημα πρέπει 1. να ενημερώνονται για τις θέσεις μας που διαμορφώνονται στα διάφορα όργανα του κόμματος και 2. να μας κάνουν την τιμή να καταθέσουν πρώτα εκεί τις ενδιαφέρουσες ''αριστερές'' τους απόψεις περί φορολογίας'. Αντιπαρέρχομαι τη δική σου ''αριστερή'' ειρωνεία του σημείου 2 και σου καταθέτω δημόσια την άποψή μου, ως αριστερός πολίτης και μέλος του κόμματος ότι, ναι, θεωρώ αριστερή άποψη το να αρνιέσαι τη φορολόγηση σε ιδιοκτησία που δεν σου αποφέρει άμεσα κέρδος. Θεωρώ πως η φορολόγηση πρέπει να γίνεται επί της συναλλαγής και όχι επί της ιδιοκτησίας, είτε αυτή λέγεται σπίτι, είτε λέγεται χωράφι, είτε ό,τι άλλο μπορεί να είναι. Διαφορετικά αποτελεί άδικη και ''εκδικητικού'' τύπου -θάλεγα- φορολόγηση! Άλλωστε, σύντροφε Τσακαλώτο, και η άποψη του ΣΥΡΙΖΑ που εσύ επικαλείσαι είναι διπλά άδικη όταν ''διαμορφώνεται στα διάφορα όργανα'', αλλά δεν συζητιέται στη βάση του κόμματος, στα μέλη και στις οργανώσεις τους, ώστε εκεί πρώτα να δοκιμαστεί η αποδοχή ή απόρριψή της. Εκτός κι αν τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ δεν θεωρούνται μέλη της κοινωνίας στην οποία απευθύνεται η όποια πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ... Είναι άλλο ζήτημα η αναζήτηση φορολογικής δικαιοσύνης και άλλο ζήτημα η επιβολή φόρου σε κάθε τι που κατέχουμε ως πολίτες. Αν είναι έτσι, τότε γιατί να μην επεκταθεί η φορολόγηση και στον αέρα που ανασαίνουμε, στον χώρο που ατενίζουμε καθημερινά; Το περιουσιολόγιο που υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ έχει έννοια για να καταγράψει και να ξεχωρίσει την ατομική από τη δημόσια περιουσία και φυσικά να διαφυλάξει από αρπαγή και καταπατήσεις τη δημόσια περιουσία. Αν είναι να μετατραπεί το περιουσιολόγιο σε εργαλείο φορομπηξίας -ικανοποιώντας και τον ''στόχο'' της οικονομικής αποτελεσματικότητας-, τότε μάλλον κάτι λάθος κάνουμε, κάτι σοβαρό λάθος γίνεται στην πολιτική μας. Εκείνο που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι η διαφάνεια στις συναλλαγές και η διασφάλιση καλής πίστης. Όλα αυτά, αγαπητέ σύντροφε, πρέπει να συζητιώνται πρώτα στις οργανώσεις μελών και στις θεματικές επιτροπές και στα όργανα του κόμματος κι έπειτα να τα δημοσιοποιούμε ως θέσεις μας. Διαφορετικά, αν διαμορφώνονται από μια ''νομενκλατούρα'' που αδιαφορεί για την βάση του κόμματος, θα εκφράζονται πάντα δημόσια διαφορετικές απόψεις και προσεγγίσεις για το φορολογικό αλλά και για την Αριστερή ιδεολογία της φορολόγησης.
Συντροφικά,
Τάκης Γεωργακόπουλος, νοσοκομειακός γιατρός, μέλος της Ν.Ε. Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ