Αμετανόητος εμφανίστηκε ο Κώστας Καραμανλής στην συζήτηση για την σύσταση προανακριτικής επιτροπής για τις ευθύνες του για το έγκλημα στα Τέμπη. Παρότι ο πρώην υπουργός Μεταφορών κράτησε χαμηλούς τόνους στην ομιλία του, δεν εξέφρασε ούτε ψήγμα αυτοκριτικής κι ουσιαστικά επέρριψε τις ευθύνες για το έγκλημα ... στους σταθμάρχες.
«Ο γενικός κανονισμός κυκλοφορίας παραβιάστηκε εκείνο το βράδυ» υποστήριξε χαρακτηριστικά ο Κ. Καραμανλής αρνούμενος ότι το δυστύχημα έγινε γιατί δεν υπήρχαν αυτόματα συστήματα ασφαλείας ή γιατί δεν είχε ολοκληρωθεί η σύμβαση 717.
«Ξέρω ότι είμαι αθώος, προσβλέπω στην κρίση της Δικαιοσύνης για να το μάθει όλη η Ελλάδα» πρόσθεσε ο Κ. Καραμανλής καλώντας τους βουλευτές της ΝΔ να στηρίξουν την πρόταση του κυβερνώντος κόμματος «ακόμα κι αν κρίνουν ότι είναι άδικη η παραπομπή μου». Ο Κ. Καραμανλής μίλησε ξεκάθαρα για «πολιτική εκμετάλλευση» του εγκλήματος από την μεριά της αντιπολίτευσης, η οποία «στοχοποιεί όποιον με πλησιάζει».
Χωρίς ντροπή: «Έκανα όσα μπορούσα, δεν αδιαφόρησα για τον σιδηρόδρομο»
Ο Κ. Καραμανλής αρνήθηκε ότι υπήρξε κατάρρευση του σιδηροδρόμου επί ημερών του και δήλωσε χωρίς ντροπή ότι «έκανα όσα μπορούσα, δεν ολιγώρησα, δεν αδιαφόρησα για τον σιδηρόδρομο». Ο Κ. Καραμανλής ισχυρίστηκε ότι, τόσο οι κατηγορίες για έλλειψη προσωπικού, όσο και για έλλειψη πόρων στον ΟΣΕ δεν ισχύουν. Ο Κ. Καραμανλής υποστήριξε ότι ανταποκρίθηκε στις αναφορές υπηρεσιακών παραγόντων για έλλειψη προσωπικού και πόρων με δρομολόγηση προσλήψεων από τον ΑΣΕΠ και προσωρινές προσλήψεις ορισμένου χρόνου, καθώς και με αύξηση της χρηματοδότησης προς τον ΟΣΕ στα 75 εκατομμύρια ευρώ στο τέλος του 2022.
Ο Κ. Καραμανλής δεν παρέλειψε να αναφερθεί εκ νέου στον σταθμάρχη της βραδιάς του εγκλήματος θυμίζοντας ότι ... δεν είχε προσληφθεί με μπλοκάκι, αλλά μετατάχθηκε στον ΟΣΕ μέσω κινητικότητας.
«Πόντιος Πιλάτος» για τα ζητήματα ασφαλείας
Τέλος, όσον αφορά τα ζητήματα ασφαλείας, ο Κ. Καραμανλής δήλωσε και πάλι «Πόντιος Πιλάτος» παρατηρώντας ότι από το 2013 αποτελούν αρμοδιότητα της ΡΑΣ, κατ’ απαίτηση του ευρωπαϊκού πλαισίου.
Ο Κ. Καραμανλής υποστήριξε ακόμα ότι ο ΟΣΕ είχε λάβει πιστοποιητικά ασφαλείας λίγες μέρες πριν το δυστύχημα, τόσο από τις ελληνικές, όσο κι από τις ευρωπαϊκές αρχές.