Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αυξημένες νεφώσεις
23 °C
21.4°C24.3°C
4 BF 33%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
20.6°C24.2°C
3 BF 39%
ΠΑΤΡΑ
Σποραδικές νεφώσεις
22 °C
21.0°C23.2°C
2 BF 57%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
21 °C
19.8°C21.4°C
4 BF 56%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
22 °C
20.1°C21.9°C
3 BF 37%
Θεοδώρα Τζάκρη / Το έγκλημα των Τεμπών οφείλεται στην απαξίωση του ΟΣΕ και την αποστελέχωσή του από τη ΝΔ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Θεοδώρα Τζάκρη / Το έγκλημα των Τεμπών οφείλεται στην απαξίωση του ΟΣΕ και την αποστελέχωσή του από τη ΝΔ

Η Θεοδώρα Τζάκρη στο βήμα της Βουλής
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI

«Το έγκλημα των Τεμπών οφείλεται στην πολιτική απαξίωση του ΟΣΕ και την δραματική αποστελέχωσή του από την κυβέρνηση της ΝΔ» τόνισε η Θεοδώρα Τζάκρη κατά τη συζήτηση στη Βουλή της πρότασης του ΚΚΕ για εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη με θέμα: «Τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών και όλων των πτυχών που σχετίζονται με αυτό».

Ειδικότερα η βουλευτής Πέλλας και γραμματέας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αναφέρθηκε στην απαξίωση του σιδηρόδρομου επί ΝΔ που ουσιαστικά οδήγησε στο τραγικό δυστύχημα, αφού δε λειτουργούσε το κεντρικό σύστημα ελέγχου στην Αθήνα, δεν λειτουργούσε το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, καταργήθηκε η αρχή των δύο σταθμαρχών, το σύστημα επικοινωνίας GSM-R, που ήταν έτοιμο από τον Ιούλιο του 2022 δεν τέθηκε σε λειτουργία, επισημαίνοντας ότι αν έστω και ένα μόνο από τα παραπάνω λειτουργούσε (όπως επί ΣΥΡΙΖΑ) το έγκλημα των Τεμπών δεν θα είχε συμβεί.

Αναφέρθηκε παράλληλα στις προσπάθειες που έγιναν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ώστε η κυβέρνηση της ΝΔ να παραλάβει τον Ιούλιο του 2019 μία σύμβαση πλήρως καθαρή, με όλες τις μελέτες υπογεγραμμένες, μια σύμβασή που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, αλλά δόθηκαν για καθυστερήσεις 2,7 εκ. στους εργολάβους ως θετική ζημία, και ενώ ο ανάδοχος είναι σε καθεστώς ειδικής εντολής (από το Μάιο 2019). 

Επί της πρότασης του ΚΚΕ η Θεοδώρα Τζάκρη σημείωσε ότι το έγκλημα των Τεμπών δε συνέβη επειδή η χώρα μας ακολούθησε την οδηγία της ΕΕ (το 1997) περί διαχωρισμού της υποδομής από τη λειτουργία αλλά στην προβληματική εκτέλεση της σύμβασης 717 η οποία ξεκινά από τις σκανδαλωδώς ελλειμματικές μελέτες που δημοπρατήθηκαν το 2012-2013.  

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΗΣ ΕΡΓΟΣΕ   
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΗΣ ΕΡΓΟΣΕ   
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΗΣ ΕΡΓΟΣΕ   

Τέλος, ανέφερε ότι στο πλαίσιο της με κάθε τρόπο ανάδειξης της αλήθειας, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αντιτίθεται στην παρούσα πρόταση του ΚΚΕ για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών και όλων των πτυχών που σχετίζονται με αυτό, σημειώνοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ:

Α)  καταθέτει σήμερα πρόταση για σύσταση ειδικής κοινοβουλευτικής επιτροπής για την διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης στη βάση του εγγράφου της Ευρωπαϊκής Εισαγγελικής Αρχής, σύμφωνα με το οποίο παραπέμπεται προς εξέταση για τυχόν τέλεση κακουργηματικής απιστίας και παράβασης καθήκοντος ο υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής και παρά το γεγονός ότι από την δικογραφία δεν προκύπτει τίποτα το συγκεκριμένο για υποτιθέμενη παράβαση καθήκοντος του Χρήστου Σπίρτζη εμείς λέμε “όλα στο φως”. Και επειδή το πρόβλημα με την σύμβαση 717/2014 ξεκινά από τις σκανδαλωδώς ελλειμματικές μελέτες που δημοπρατήθηκαν το 2012-2013 ζητούμε την διερεύνηση ποινικών ευθυνών των αρμοδίων Υπουργών εκείνης της περιόδου, επειδή οι ελλείψεις αυτών προσδιορίζουν και την προβληματική εκτέλεση της σύμβασης 717 και

Β) Θα καταθέσει πρόταση για σύσταση ειδικής κοινοβουλευτικής επιτροπής για την διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για την ύπαρξη πιθανών ποινικών ευθυνών του τέως υπουργού και των αρμοδίων υφυπουργών Υποδομών και Μεταφορών για το έγκλημα των Τεμπών.

Αναλυτικά η εισήγηση της Θεοδώρας Τζάκρη

Εισαγωγικά πρέπει να τοποθετήσουμε το ζήτημα του ελληνικού σιδηροδρόμου σε ένα πλαίσιο γενικών πολιτικών, που καθόρισαν την πορεία του. 

1. Ο ελληνικός σιδηρόδρομος δεν μπόρεσε να εκσυγχρονισθεί και να καταστεί εφάμιλλος των ευρωπαϊκών, λόγω της εγγενούς του αντιπαλότητας με άλλα συστήματα μεταφοράς και άλλα συμφέροντα. Ειδικότερα αφενός τα κατασκευαστικά συμφέροντα στους αυτοκινητοδρόμους, τα συμφέροντα των υπεραστικών μεταφορών, τα συμφέροντα των οδικών εμπορικών μεταφορών και τα συμφέροντα των αεροπορικών μεταφορών, αλλά και τα συμφέροντα στο χώρο της εμπορίας καυσίμων,  είχαν ως αποτέλεσμα το επίπεδο που βρίσκεται το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο να απέχει ιδιαίτερα από το αντίστοιχο ευρωπαϊκό.

2. Ένα αναπτυγμένο και επαρκές σιδηροδρομικό δίκτυο συνιστά και ένα πρότυπο ανάπτυξης μιας χώρας, με σεβασμό στο περιβάλλον και στους πολίτες. Αντί αυτού του προτύπου στη χώρα μας έχουν προκριθεί οι ανταγωνιστικές προς τις σιδηροδρομικές μεταφορές, οδικές και αεροπορικές μετακινήσεις. 

3. Με την κατάσταση αυτή όμως η χώρα χάνει σταδιακά τη στρατηγική δυνατότητα να μετατραπεί σε ένα διαμετακομιστικό κέντρο μεταξύ Ανατολής και Ευρώπης, αλλάζοντας status και δημιουργώντας πολλές επενδύσεις στον κλάδο της διαμεταφοράς.

4. Συνεπώς το έγκλημα των Τεμπών συντελέστηκε πολιτικά από το μοντέλο μεταφορών και το αόρατο χέρι των συμφερόντων που επικρατούν της πολιτικής.

5. Τα Τέμπη δεν αποτελούν μια τοπική ανωμαλία  του συστήματος αλλά την κορυφή ενός μεγάλου παγόβουνου πάνω στο οποίο θα τσακίζεται διαρκώς η χώρα, εάν δεν κάνει όλες εκείνες τις δομικές πολιτικές αλλαγές,  κοινώς αν δεν γυρίσει πραγματικά  σελίδα στην ιστορία της.

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές

Η αίτηση του ΚΚΕ περί μιας γενικόλογης εξεταστικής στηρίζεται σε μία γενική και πάγια αντίθεση του προς την ΕΕ, και αντιστρατεύεται ευθέως την ένταξη της χώρας μας σε αυτήν. 

Το ΚΚΕ υποστηρίζει αρχίζοντας την αναδρομή του από το 1997, ότι η χώρα δεν έπρεπε να υιοθετεί και να ενσωματώνει στο εθνικό δίκαιο τις οδηγίες της ΕΕ. Αυτό όμως θα μπορούσε να συμβαίνει μόνο εάν η χώρα δεν ήταν στην ΕΕ. 

Με άλλα λόγια το σκεπτικό της πρότασης του ΚΚΕ είναι ότι το  έγκλημα των Τεμπών συνέβη, ακριβώς επειδή η χώρα μας ακολούθησε την οδηγία της ΕΕ περί διαχωρισμού της υποδομής από τη λειτουργία στο σιδηρόδρομο. Ενώ εάν η χώρα είχε μείνει έξω από την ΕΕ, συμπεραίνεται από τα λεγόμενα του, ότι τίποτα δεν θα συνέβαινε.

Βεβαίως η χώρα είναι στην ΕΕ από τη δεκαετία του ’80, και σύμφωνα με τις υποθέσεις που κάνει το ΚΚΕ έπρεπε να έχουμε διαρκώς τέτοια δυστυχήματα.

Το ερώτημα που σκοπίμως δεν κάνει το ΚΚΕ είναι, γιατί όλα αυτά τα χρόνια δεν είχαμε τέτοιο έγκλημα και τέτοια τραγωδία στο σιδηρόδρομο και το είχαμε επί κυβέρνησης Κυρ. Μητσοτάκη, με υπουργό τον Κώστα Αχ. Καραμανλή.

Φαίνεται λοιπόν ότι διαφεύγει από το ΚΚΕ ότι την τελευταία 4ετία η απαξίωση από την κυβέρνηση της Ν.Δ.– υπέρ άλλων συμφερόντων- ήταν τέτοια, που ο σιδηρόδρομος υποβαθμίστηκε και στερήθηκε και τα τελευταία έμπειρα στελέχη του. 

Αντίθετα, όταν ανέλαβε ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ το 2015 

Παραλαμβάνεται από την κυβέρνηση Σαμαρά  μονή γραμμή και μη ηλεκτροδοτούμενη. 

Εντός του 2015 – 2019 : 

Η γραμμή ολοκληρώνεται και γίνεται διπλή και ηλεκτροκινούμενη, με νέες χαράξεις , μεγάλες σιδηροδρομικές γέφυρες κ.λ.π.(ΦΕΒ 2019 εγκαίνια). Το γεγονός αυτό από μόνο του αύξησε σημαντικά το επίπεδο ασφάλειας. 

• Ολοκληρώνεται το σύστημα GSM-R, που επιτρέπει διαρκή επικοινωνία ανάμεσα σε μηχανοδηγούς, σταθμάρχες κ.λ.π., με ομαδικές κλήσεις. Η ΝΔ δεν το έθεσε ποτέ σε λειτουργία επί τέσσερα έτη.

• Παραδίδεται σχεδόν κατά 70% έτοιμο το έργο της σύμβασης 717 (σύμβαση σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης). Απέμενε μόνο ένα 30%.

Και ερχόμαστε πάλι στο ερώτημα που τόσο επιδεικτικά αγνοείται από το ΚΚΕ, (προσφέροντας χείρα βοηθείας στη Ν.Δ.): Γιατί δεν συνέβαιναν τέτοια δυστυχήματα προηγουμένως;

Μήπως γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ (Ιούλιος 2019) παρέδωσε σε λειτουργία τα ακόλουθα συστήματα ασφαλείας; 

Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι

Α) Τον Ιούλιο του 2019 λειτουργεί (στην Αθήνα) κεντρικό δευτεροβάθμιο σύστημα ελέγχου που έχει πλήρη εικόνα για όλα τα τρένα που κινούνται σε όλο το δίκτυο. 

Στο δευτεροβάθμιο αυτό κέντρο ελέγχου ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από κοινού παρακολουθούσαν την κίνηση των τρένων σε όλο το δίκτυο, και μπορούσαν να διορθώσουν κάθε λανθασμένη επιλογή. 

Β) Λειτουργεί επίσης τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, με εποπτεία 5-6 σταθμών από τις δύο πλευρές (συνολικά επιτηρούσε 170 χιλιόμετρα από τον Δομοκό μέχρι το Πλατύ Ημαθίας), στελεχωμένο διαρκώς με σταθμάρχες τηλεδιοίκησης, σε διακριτό κτίριο από τους άλλους σταθμάρχες. Άρα διαρκώς, 24/7, υπήρχαν κατελάχιστον δύο σταθμάρχες σταθμού και δύο τηλεδιοίκησης. 

Γ) ΑΡΧΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΣΤΑΘΜΑΡΧΩΝ: Σε όλες τις βάρδιες (24/7) υπηρετούν δύο σταθμάρχες. Αν λάβουμε υπόψη  τους σταθμάρχες τηλεδιοίκησης, είναι απολύτως βέβαιο και φαίνεται από τα βαρδιόχαρτα, η ταυτόχρονη ύπαρξη των δύο σταθμαρχών στο  σταθμό. Συνεπώς τα πράγματα δεν ήταν αφημένα στην τύχη τους.

Δ) Επιπλέον, είναι έτοιμο το δίκτυο επικοινωνίας GSM-R, που είχε παραδοθεί από το 2018, με εκπαιδευμένο το προσωπικό, και έμενε να  πιστοποιηθεί.

Τι έγινε επί της τετραετίας της ΝΔ;

Α) Το κεντρικό σύστημα στην Αθήνα έχει διαλυθεί και δεν δουλεύει πλέον. Ουδείς φρόντισε από τον ΟΣΕ να έχει εικόνα από τα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ακόμη και τα δρομολόγια που γίνονταν είναι κατά δήλωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Την εποχή του 5G και της ψηφιακής επανάστασης, ο ΟΣΕ γυρίζει πίσω στο χειρόγραφο σύστημα για να επιβεβαιώσει τα δρομολόγια.

Β) Το πραγματικό τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα - μετά από μια πυρκαγιά το καλοκαίρι του 2019– δεν επιδιορθώθηκε ποτέ επί τέσσερα χρόνια. Οπότε διαλύθηκε λόγω εγκληματικής αδιαφορίας. (Επρόκειτο για μερικά καλώδια και μερικά μηχανήματα, εύκολα επισκευάσιμα).

Μεγάλη συζήτηση έγινε από τη ΝΔ, η οποία προσπαθεί να προκαλέσει σύγχυση με τους όρους, σχετικά με την ύπαρξη τοπικού συστήματος τηλεδιοίκησης. Το σύστημα στο οποίο αναφέρεται η ΝΔ αποτελεί ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΠΙΚΩΝ ΧΕΙΡΙΣΜΩΝ, ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ / ΕΞΟΔΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΑΘΜΟ ΤΩΝ ΤΡΕΝΩΝ ΓΙΑ 7-8 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΑ, και δεν αποτελεί σύστημα τηλεδιοίκησης. 

Απόδειξη δε αυτού είναι το γεγονός ότι το σύστημα αυτό δεν «έβλεπε» τα τρένα ούτε όταν συγκρούστηκαν, ούτε όταν κινούνταν προς μετωπική σύγκρουση. 

Αντιθέτως, ένα πραγματικό τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης «βλέπει» αρκετά χιλιόμετρα πριν και μετά το σταθμό την υπάρχουσα κίνηση και προβαίνει σε σχετικές ενημερώσεις και ρυθμίσεις. 

Αυτό το σύστημα, της τοπικής τηλεδιοίκησης δηλαδή, που λειτουργούσε επί ΣΥΡΙΖΑ, αν είχε απλώς αποκατασταθεί δεν θα είχε συμβεί ποτέ το δυστύχημα, και γι’ αυτό το λόγο μιλάμε για ΕΓΚΛΗΜΑ.

Γ) Η αρχή των δύο σταθμαρχών καταργήθηκε και αυτή, λόγω μη πρόσληψης σταθμαρχών, στη γενικότερη λογική απαξίωσης του σιδηροδρόμου.  Άλλη μία διάλυση που ΠΡΟΣΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ του επιτελικού κράτους.

Δ) Το σύστημα επικοινωνίας GSM-R,  που ήταν έτοιμο από τον 7/2022, δεν τέθηκε σε λειτουργία, με καθυστέρηση 3 χρόνων στάλθηκε για πιστοποίηση (2021) και πήρε τον ΙΟΥΛΙΟ 2022 πιστοποίηση από τη ΡΑΣ .

Αμείλικτο ερώτημα: Γιατί το GSM-R,  που ήταν έτοιμο από τον 7/2022 δεν τέθηκε σε λειτουργία; Αν λειτουργούσε το σύστημα αυτό, που επαναλαμβάνεται ότι ήταν έτοιμο, όλοι οι σιδηροδρομικοί παράγοντες που λειτουργούσαν εκείνη τη στιγμή θα άκουγαν σε πραγματικό χρόνο τις συνομιλίες και θα προλάβαιναν τη σύγκρουση των τρένων.

Και ένα μόνο από τα Α, Β, Γ, αν λειτουργούσε όπως επί ΣΥΡΙΖΑ , το έγκλημα των ΤΕΜΠΩΝ δεν θα είχε συμβεί. Επίσης και μόνο το Δ αν λειτουργούσε, πάλι δεν θα είχε συμβεί το δυστύχημα.

Δηλαδή η ΝΔ διάλυσε ουσιαστικά το τριπλό σύστημα ασφαλείας που λειτουργούσε επί ΣΥΡΙΖΑ.

Ε) Ο ΟΣΕ το 2023 λειτουργούσε με 700 εργαζόμενους, ενώ ο εγκεκριμένος Οργανισμός του, προβλέπει  2100. Δηλαδή - 1400 εργαζόμενους λιγότερους. Το 2019, επί ΣΥΡΙΖΑ,  Ο ΟΣΕ είχε 1200 εργαζόμενους. 

Άρα το 2019 είχε ένα αριθμό εργαζομένων, που κάλυπταν τα ζητήματα βαρδιών ασφαλείας.  Ενδεικτικά το 2019 στη Λάρισα υπηρετούσαν 25 σταθμάρχες ενώ το 2023 έμειναν 10.

Σημειώνουμε ότι την περίοδο της πανδημίας (2020, 2021, 2022),  είχε αρθεί ο περιορισμός στις προσλήψεις. Θα μπορούσε λοιπόν η κυβέρνηση Μητσοτάκη να προσλάβει στο σιδηρόδρομο τις κρίσιμες ειδικότητες, αυτές που είχαν να κάνουν με την ασφάλεια, αφού γνώριζε ότι δεν υπάρχουν σε όλο το δίκτυο συστήματα ασφαλείας. 

Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΟΙΡΑΙΟΥ ΣΤΑΘΜΑΡΧΗ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΤΟΥ ΜΟΙΡΑΙΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

Η προσπάθεια που έγινε αρχικά από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, ήταν να αποδοθούν όλα στο ανθρώπινο λάθος ενός σταθμάρχη, λες και η ασφάλεια ενός ολόκληρου σιδηροδρομικού δικτύου εξαρτάται από έναν μόνο άνθρωπο.

-Πρόκειται όμως για ένα λάθος συνολικά του σιδηροδρόμου ως συστήματος που διοικείται από το Υπουργείο Μεταφορών, τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 

-Ερώτημα 1: Πως επιλέχθηκε ένας άνθρωπος από υπάλληλος μεταφοράς αποσκευών, με αντίστοιχη εμπειρία, να γίνει σταθμάρχης; Ποια κριτήρια χρησιμοποίησε ο ΟΣΕ για μία τέτοια επιλογή; 

-Γιατί δεν τηρήθηκε το όριο των 48 ετών που έθετε η προκήρυξη του ίδιου του ΟΣΕ;  Δηλαδή μπορεί κάποιος να είναι σε οποιαδήποτε ειδικότητα στον ΟΣΕ και να μετατάσσεται σε σταθμάρχη, που αναλαμβάνει μόνος του ένα κρίσιμο πόστο με εκπαίδευση 700 ωρών;;; 

Και λίγες εβδομάδες πρακτική;;; Ποιος ευθύνεται για αυτή την εγκληματική στάση, αν όχι η κυβέρνηση, ο πρωθυπουργός και ο υπουργός; 

-Ο σταθμάρχης υπήρξε ένα (ακόμη) ρουσφέτι – αφού με φωτογραφική Υπουργική Απόφαση καταργήθηκε το όριο ηλικίας 48 ετών για τις συγκεκριμένες μετατάξεις, για να μπορέσει ο συγκεκριμένος να πάρει αυτή τη θέση! 

Και η φωτογραφική υπουργική απόφαση εκδόθηκε, αφού ο σταθμάρχης είχε κάνει την αίτηση μετάταξης, που θα έπρεπε να έχει απορριφθεί. 

Ο υπουργός πρέπει να πάρει διδακτορικό στο ρουσφέτι και στο πελατειακό κράτος.

Δεν φταίει λοιπόν η ΕΕ εάν η κυβέρνηση Μητσοτάκη, λειτουργώντας πελατειακά, αποψίλωσε και εγκατέλειψε το σιδηρόδρομο.

Να σημειώσουμε ότι την περίοδο από 2002 – 2008 τα χρέη του ΟΣΕ τριπλασιάζονται από 2,5 δις σε 7,5 δις και το 2010 φτάνουν τα 10 δις. Δηλαδή επί ΝΔ το χρέος του ΟΣΕ εκτοξεύτηκε στα 10,5 περίπου δις., γεγονός  που οδήγησε στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υποχρέωση που βρίσκεται στο 1ο και 2ο Μνημόνιο και υπογράφεται τελικά το 2017 .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΜΑΧΗ ΣΥΜΒΑΣΗ 717–ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ – ΤΗΛΕΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ:

Α. Τον 9ο / 2018, με επίσημα έγγραφα της επίβλεψης του έργου  από την ΕΡΓΟΣΕ, το έργο έχει ολοκληρωθεί κατά 68%. Στο σημείο αυτό τονίζεται ότι το έργο αυτό δεν αφορά μόνο τους σταθμούς, αλλά όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο. 

Οι σταθμοί είναι ένα μόνο μικρό τμήμα του έργου και του φυσικού αντικειμένου. 

Η ΝΔ πάλι προσπαθεί να δημιουργήσει μια νέα συσκότιση, προσπαθώντας να ταυτίσει το έργο με παράδοση σταθμών, που αποτελούν ένα μικρό μέρος του φυσικού αντικειμένου (και μιλάει για πρόοδο μόνο 18%)

Το γεγονός είναι ότι η ΝΔ παραλαμβάνει ένα έργο του οποίου το φυσικό αντικείμενο, όπως ορίζεται στη σύμβαση, έχει υλοποιηθεί κατά 68%, και η ίδια πρέπει να ολοκληρώσει το υπόλοιπο 30% περίπου. 

Β. Από τον ΑΥΓ 2018 έχει εγκριθεί από το ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ η συμπληρωματική σύμβαση (+13 εκ. ευρώ)

Γ. Τον ΟΚΤ 2018 η ΕΔΕΛ διενεργεί έλεγχο στο έργο, όπου διαπιστώνει ότι, η σύμβαση του 2014, που εν τω μεταξύ εκτελείται -  έχει πολλά προβλήματα (χωρίς υπογεγραμμένες μελέτες από τον έχοντα την εμπειρία δανειοπάροχο, για τις οποίες επιβάλει να είναι υπογεγραμμένες με τη λήξη του έργου) και επιβάλει πρόστιμο, ενώ παράλληλα η ανάδοχος Κ/Ξ επιβάλλεται να καταθέσει χρονοδιάγραμμα παράδοσης υπογεγραμμένων μελετών, οι οποίες μπορούν να παραδοθούν και με τη λήξη του έργου.

Δ. Τον ΙΟΥΛΙΟ  2019 όλες οι μελέτες έχουν κατατεθεί υπογεγραμμένες και από τη δανειοπάροχο. 

Ε. Συνεπώς παραδίδεται τον ΙΟΥΛΙΟ του 2019:

• Το έργο της σύμβασης 717 υλοποιημένο κατά 68% 

• Μία σύμβαση πλήρως καθαρή, με όλες τις μελέτες υπογεγραμμένες  (σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ΕΔΕΛ) 

• Με την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου

• Η σύμβαση αυτή μετά την υπογραφή της που έπρεπε να γίνει από τη νέα διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ (δηλαδή από τον Νοέμβριο του 2019 + 14 μήνες που ενέκρινε το ελεγκτικό συνέδριο) ΘΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΟΝΤΑΝ εντός του 2021.

• Η σύμβασή όμως όχι μόνο δεν ολοκληρώθηκε αλλά δόθηκαν για καθυστερήσεις 3,5 εκ. στους εργολάβους, και ενώ ο ανάδοχος είναι σε καθεστώς ειδικής εντολής (από το Μάιο 2019). - Ενώ επί ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε δοθεί ούτε 1 ευρώ.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ, Η ΕΠΙΤΕΛΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΧΑΡΙΖΕΙ 700 εκ. για 

υποδομές στηνΙΤΑΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ και η ΙΤΑΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ αντιστοίχως δεν απαιτεί ασφάλεια. Χαμένος είναι ο ελληνικός λαός. 

Γιατί δεχόταν η εταιρία - με την ιταλική εμπειρία στα τρένα - να λειτουργεί χωρίς τα προβλεπόμενα συστήματα ασφαλείας; Θα δεχόταν αντίστοιχα στην Ιταλία μία τέτοια λειτουργία, όταν ο κρατικός διαχειριστής της υποδομής δεν τηρούσε τα πρότυπα ασφαλείας; Μήπως γιατί μειώθηκαν οι υποχρεώσεις της για υποδομές κατά 90% από 700 εκ. σε 70 στη σύμβαση που τελικά υπογράφηκε;

ΌΛΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΟΥΣΑΝ

Με συνεχείς εκκλήσεις για τα θέματα ασφαλείας και για κάλυψη των κρίσιμων ειδικοτήτων στέλνοντας εξώδικα και επιστολές. Ο υπουργός δεν δέχτηκε να τους ακούσει ούτε μία φορά.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΜΠΗ

Η μοναδική μετωπική σύγκρουση στην ιστορία του ελληνικού σιδηροδρόμου με 57 νεκρούς, έγινε επί ΝΔ του Κ. Μητσοτάκη και αυτό δεν ήταν καθόλου τυχαίο. Γιατί δεν γινόταν τόσα χρόνια, ακόμη και με τη μονή γραμμή; 

Διότι μπορεί η γραμμή να ήταν μονή, αλλά λειτουργούσαν συστήματα ασφαλείας, που διόρθωναν τα λάθη, που σε ένα εκτεταμένο σύστημα συμβαίνουν.

Οι λόγοι συνεπώς, που οδήγησαν στο έγκλημα των ΤΕΜΠΩΝ δεν ήταν η ένταξη της χώρας στην ΕΕ, όπως υποστηρίζει  το ΚΚΕ, αλλά ήταν:

-Η Πολιτική εγκατάλειψη του ΟΣΕ, του κρατικού διαχειριστή υποδομής, και η δραματική αποστελέχωσή του –αφού έμεινε με 700 εργαζόμενους, ως αποτέλεσμα της ιδεολογίας της ΝΔ, που απαξιώνει συστηματικά κάθε δημόσια υποδομή, στην Υγεία, την Παιδεία, στις Υποδομές και σε τόσους άλλους τομείς, για να τις παραδώσει βορά στα ιδιωτικά συμφέροντα που εξυπηρετεί και εκφράζει και στους μεγαλόσχημους  φίλους της.

-Η Διάλυση του τριπλού συστήματος ασφαλείας που λειτουργούσε επί ΣΥΡΙΖΑ 

-Η πελατειακή λογική, τα ρουσφέτια του μοιραίου υπουργού και η 

πολλαπλή ανικανότητα της ΝΔ που διέλυσε το σύστημα ασφαλείας που  βρήκε εν λειτουργία στο σιδηρόδρομο και 

-Η ανικανότητα ολοκλήρωσης της υπάρχουσας σύμβασης ασφαλείας – τηλεδιοίκησης.

Τέλος επισημαίνεται ότι ήταν ιδιαίτερα προσβλητικός  για τους νεκρούς των Τεμπών  και ο χαρακτηρισμός από τον πρωθυπουργό του εγκλήματος ως θυσίας.

ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ

Για όλους τους παραπάνω πολιτικούς λόγους, αλλά και διαχειριστικές αστοχίες της Κυβέρνησης της Ν.Δ., ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε ήδη πρόταση για σύσταση ειδικής κοινοβουλευτικής επιτροπής για την διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης στη βάση του εγγράφου της Ευρωπαϊκής Εισαγγελικής Αρχής, σύμφωνα με το οποίο παραπέμπεται προς εξέταση για τυχόν τέλεση κακουργηματικής απιστίας και παράβασης καθήκοντος ο Υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλήςn και παρά το γεγονός ότι από την δικογραφία δεν προκύπτει τίποτα το συγκεκριμένο για υποτιθέμενη παράβαση καθήκοντος του Χρήστου Σπίρτζη εμείς λέμε ΟΛΑ ΣΤΑ ΦΩΣ.

Και επειδή το πρόβλημα με την σύμβαση 717/2014 ξεκινά από τις σκανδαλωδώς ελλειμματικές μελέτες που δημοπρατήθηκαν το 2012-2013 ζητούμε την διερεύνηση ποινικών ευθυνών των αρμοδίων Υπουργών εκείνης της περιόδου, επειδή οι ελλείψεις αυτών προσδιορίζουν και την προβληματική εκτέλεση της σύμβασης 717.

Επίσης δηλώνουμε ότι θα καταθέσουμε πρόταση  για σύσταση ειδικής κοινοβουλευτικής επιτροπής για την διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για την ύπαρξη πιθανών ποινικών ευθυνών του τέως 

Υπουργού και των αρμοδίων Υφυπουργών Υποδομών και Μεταφορών για το έγκλημα των Τεμπών.

Συνεπώς, σύμφωνα με την λογική, της με κάθε τρόπο ανάδειξης της αλήθειας, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αντιτίθεται στην παρούσα πρόταση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL