Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
18.7°C22.9°C
4 BF 48%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
19 °C
16.0°C21.2°C
2 BF 45%
ΠΑΤΡΑ
Σποραδικές νεφώσεις
17 °C
17.0°C19.8°C
1 BF 70%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.3°C21.4°C
3 BF 60%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
20 °C
17.9°C19.9°C
5 BF 37%
Τέμπη / Στην Κομισιόν η πολιτεία Μητσοτάκη
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Τέμπη / Στην Κομισιόν η πολιτεία Μητσοτάκη

133087580.jpg

Η συγκρότηση επιτροπής εμπειρογνωμόνων για το σιδηροδρομικό δυστύχημα από τον Κυριάκο Μητσοτάκη και οι παρεμβάσεις του στη Δικαιοσύνη επικρίθηκαν από την αντιπολίτευση ως οφθαλμοφανής μεθόδευση ώστε ο ελεγχόμενος να γίνει ελέγχων σε μια προσπάθεια να αποδράσει από τις ευθύνες της τετραετούς διακυβέρνησής του. Άλλωστε, και μόνο η εσπευσμένη παραίτηση του καθηγητή Μεταφορών Θανάση Ζηλιασκόπουλου από την τριμελή επιτροπή εξέθεσε τις προθέσεις του πρωθυπουργού. Όμως, αν υπήρχε ανεξάρτητος φορέας διερεύνησης τέτοιων ατυχημάτων, δεν θα βρισκόταν περιθώριο τέτοιων ελιγμών από το Μέγαρο Μαξίμου. Η απάντηση στο ποιος ευθύνεται γι’ αυτό οδηγεί και πάλι στην κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Ευρωομάδα ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.: Ανυπαρξία φορέα διερεύνησης

Το ζήτημα της ανυπαρξίας στην Ελλάδα ανεξάρτητου και μόνιμου φορέα διερεύνησης σιδηροδρομικών ατυχημάτων αναδεικνύει με ερώτησή της στην Κομισιόν σύσσωμη η ευρωομάδα του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Οι ευρωβουλευτές επισημαίνουν ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει σήμερα ανεξάρτητος και μόνιμος φορέας, όπως ορίζει το άρθρο 22 της Οδηγίας 2016/798 για κάθε κράτος-μέλος, καθώς νομοθετήθηκε τον Ιανουάριο του 2023 η σύσταση του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), φορέας που δεν έχει τεθεί ακόμη σε λειτουργία. Με τον ίδιο νόμο η κυβέρνηση κατάργησε την Επιτροπή Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Συμβάντων (ΕΔΙΣΑΣ), την οποία είχε ορίσει με τον Νόμο 4632/2019 ως τον αρμόδιο φορέα διερεύνησης ατυχημάτων κατά την ενσωμάτωση στο εθνικό Δίκαιο της Οδηγίας.

Οι ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. ρωτούν την Κομισιόν αν είχε ενημερωθεί από την κυβέρνηση για την κατάργηση της ΕΔΙΣΑΣ, και μάλιστα πριν καταστεί λειτουργικός ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει αυτή τη στιγμή μόνιμος και αξιόπιστος φορέας διερεύνησης δυστυχημάτων, όπως αξιώνει η Οδηγία. Ρωτούν επίσης αν διασφαλίζεται η ορθή εφαρμογή της Οδηγίας, αλλά και αν οι ελληνικές Αρχές ζήτησαν τη συνδρομή της και του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της Ε.Ε. για την παροχή εμπειρογνωμοσύνης ή/και τη διενέργεια τεχνικών επιθεωρήσεων, αναλύσεων ή/και αξιολογήσεων.

ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛΛ.: Δεν μπορεί να υποκατασταθεί η Δικαιοσύνη

Το ζήτημα θίγει και το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛΛ., επισημαίνοντας ότι η επιτροπή εμπειρογνωμόνων «δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη Δικαιοσύνη και δεν θα ήταν αναγκαία αν υπήρχε ήδη στελεχωμένη και συγκροτημένη η Επιτροπή Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, που έχει νομοθετηθεί και δύο και τρεις φορές». Μάλιστα, από κλειστή σύσκεψη του προεδρείου των Ευρωπαίων Σοσιαλιστών και Δημοκρατών, ο Ευ. Βενιζέλος υπογράμμισε με προφανή αιχμή προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη ότι «όλοι οι πολίτες απαιτούν τώρα να λειτουργήσει αξιόπιστα και αποτελεσματικά η Δικαιοσύνη, να διερευνηθεί το δυστύχημα από ανεξάρτητες επιτροπές».

Την ίδια ώρα, με ερώτησή του στην Κομισιόν, ο Νίκος Ανδρουλάκης έχει ζητήσει να απαντηθεί ποιους λόγους επικαλέστηκε η κυβέρνηση για να αιτηθεί τον Μάρτιο του 2022 (και να λάβει) τριετή καθυστέρηση στην εγκατάσταση και ανάπτυξη του ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, που κατά τον Εκτελεστικό Κανονισμό 2017/6 της Επιτροπής προβλεπόταν να έχει ολοκληρωθεί το 2020 για το σημείο του δυστυχήματος στα Τέμπη. Επιπλέον, γιατί η Κομισιόν το δέχθηκε ενώ η Ελλάδα έχει την υψηλότερη θνησιμότητα ανά σιδηροδρομικά χιλιόμετρα και, επίσης, τι έργα έχουν χρηματοδοτηθεί από τον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό για την ενίσχυση της ασφάλειας και με τι χρονοδιάγραμμα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL