Live τώρα    
24°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
22.1°C25.1°C
2 BF 79%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
20 °C
18.1°C20.6°C
2 BF 87%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
23.3°C24.3°C
1 BF 70%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
26 °C
25.8°C29.4°C
3 BF 50%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
19 °C
18.9°C21.2°C
2 BF 77%
Η φιγούρα δολοφονεί
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Η φιγούρα δολοφονεί

Ταχύπλοο
Φωτογραφία αρχείου (INTIME NEWS/ΝΙΚΟΣ ΧΑΛΚΙΟΠΟΥΛΟΣ)

Μπορεί για ορισμένους το συμβάν να εμβάλλει σε προβληματισμούς για το τουριστικό μέλλον της Αλβανίας, η οποία διαθέτει τρομακτικό αριθμό ξενοδοχείων κατά μήκος των ακτών της. Για άλλους όμως αυτό που αναδεικνύει είναι η ανθρώπινη απώλεια και η συναφής ηλιθιότητα.

Συνέβη λοιπόν, όπως έχει συμβεί επανειλημμένα και στην Ελλάδα: ένα ταχύπλοο, οδηγούμενο μάλιστα από έναν «αστυνομικό επίτροπο» (βαθμός που υπάρχει στο Αστυνομικό Σώμα της Αλβανίας) σκότωσε νεαρή Αγγλίδα, ένα κοριτσάκι 7 χρόνων, που βρισκόταν εκεί με τους γονείς της για διακοπές. Η αγγλική εφημερίδα The Sun υπενθυμίζει μάλιστα ότι είναι το τρίτο δυστύχημα που συμβαίνει με ταχύπλοο στις αλβανικές ακτές αυτό το καλοκαίρι.

Τα ταχύπλοα ήταν ο φόβος και ο τρόμος των ψαροντουφεκάδων και των λουομένων στα βαθιά σημεία των ελληνικών θαλασσών. Βέβαια υπήρχε ο κανονισμός της Λιμενικής Αστυνομίας, που επέβαλε αυστηρούς περιορισμούς στην κίνηση των ταχυπλόων - και ειδικά στα θαλάσσια σκούτερ. Σύμφωνα με αυτόν, η κυκλοφορία γι' αυτά τα τελευταία από 1ης Μαΐου μέχρι 30ής Σεπτεμβρίου επιτρεπόταν μεταξύ των ωρών 10.00-13.00 και 16.00-19.00, ενώ μεταξύ 13.00 και 16.00 επιτρεπόταν να κινούνται σε απόσταση 500-700 μέτρων από τις ακτές. Θυμάμαι πάντως το long distance (μεγάλης απόστασης) κολύμπι που κάναμε στις ακτές της Αττικής με ένα φίλο, που πηγαίναμε μέχρι μια βραχονησίδα ή στο νησί Πάτροκλος και που σύντομα καταργήσαμε μετά την εμφάνιση και μαζικοποίηση των ταχύπλοων.

Τώρα τα θαλάσσια σκούτερ στην Ελλάδα είναι σε παρακμή, αν εξαιρέσει κανείς μια-δυο μηχανές στην Κάρυστο, ευτυχώς στα πιο βαθιά σημεία της θάλασσας. Όμως η πελατειακή λογική των ιθυνόντων του ελληνικού τουρισμού δεν αποκλείεται να μπει στον πειρασμό της επαναφοράς τους.

Ο καθένας βέβαια πιθανολογεί τη μέθη των κυμάτων και τα άλλα συναισθήματα -ακόμη και τα πιο εντυπωσιακά- που νιώθει ένας οδηγός θαλάσσιου σκούτερ, όμως επίσης πρέπει να αντιλαμβάνεται το δικαίωμα των λουομένων να χρησιμοποιούν τη θάλασσα κατά το δοκούν, σαν χώρο περιπάτου, σαν στοιχείο ζωής.

Πάντως η άποψη η δική μου είναι ότι αυτό που αισθάνεται ο οδηγός των ταχύπλοων δεν έχει σχέση με τα παφλάζοντα νερά και το κύμα που αντιμετωπίζει, αλλά με τη φιγούρα: αυτήν που του επιτρέπει να εκθέτει κάποιες ζωές σε κίνδυνο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL