Live τώρα    
24°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
23.0°C25.9°C
3 BF 34%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
25 °C
23.4°C26.5°C
2 BF 33%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.0°C24.4°C
2 BF 51%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.7°C21.0°C
2 BF 71%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
24.0°C24.0°C
1 BF 40%
ΛΑΡΚΟ / «Θα μας βγάλουν έξω μόνο νεκρούς»
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΛΑΡΚΟ / «Θα μας βγάλουν έξω μόνο νεκρούς»

ΛΑΡΚΟ

Η εκποίηση της ΛΑΡΚΟ από την κυβέρνηση στερεί τη χώρα από μία κρίσιμη παραγωγική μονάδα σε μία περίοδο που τα κοιτάσματα νικελίου και κοβαλτίου είναι πολύτιμα για την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. «Είναι έγκλημα, η ΛΑΡΚΟ ανήκει στα ασημικά του κράτους» τόνισε χαρακτηριστικά ο Βασίλης Λύκος, καθηγητής Ολοκληρωμένης Περιβαλλοντικής Διαχείρισης στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, μιλώντας στον ρ/σ 105,5 Στο Κόκκινο. Ο Β. Λύκος επισήμανε ότι το νικέλιο και το κοβάλτιο «θα είναι το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο του μέλλοντος», με τη ΛΑΡΚΟ να ελέγχει το 90% των κοιτασμάτων νικελίου της Ευρώπης και να έχει τα πέμπτα μεγαλύτερα κοιτάσματα του κόσμου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σύμφωνα με τους στόχους της ενεργειακής μετάβασης, η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα ανέβει στο 60% μέχρι το 2030, με αποτέλεσμα να αναμένεται η Ευρώπη να χρειαστεί 53.000 τόνους κοβάλτιο μέχρι το 2025. Η μόνη άλλη χώρα παραγωγός στην Ευρώπη, η Φινλανδία, μπορεί να καλύψει μόνο τους 2.300 τόνους. Την ίδια ώρα, η προμήθεια κοβαλτίου γίνεται κρίσιμη για την Ευρώπη λόγω της αντιπαράθεσής της με τη Ρωσία που παράγει μεγάλες ποσότητες του πολύτιμου αυτού μεταλλεύματος. Ο Β. Λύκος σημείωσε ότι θα μπορούσε να γίνεται διαχωρισμός του για παραγωγή κοβαλτίου στη χώρα μας με κόστος μόλις 100 εκατ. ευρώ, όσα δηλαδή διαθέτουμε για την επιδότηση αγοράς εισαγόμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το ενδιαφέρον μεγάλων πολυεθνικών

Ο Β. Λύκος μετέφερε τις φήμες ότι για τη ΛΑΡΚΟ ενδιαφέρεται η μεγάλη παραγωγός ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla ή μια μεγάλη ισραηλινή βιομηχανία που ήδη δραστηριοποιείται στη βόρεια Ελλάδα και έχει προσλάβει μέρος του απολυμένου εξειδικευμένου προσωπικού της ΛΑΡΚΟ. Ο Β. Λύκος επέκρινε την Ε.Ε. για τη στάση της απέναντι στη ΛΑΡΚΟ, θυμίζοντας ότι επέβαλε πρόστιμα στην εταιρεία για τον ευνοϊκό δανεισμό της από το ελληνικό κράτος, την ώρα που σήμερα άρει τις σχετικές απαγορεύσεις σε συγκεκριμένες βιομηχανίες προκειμένου να παράγουν τσιπ και μπαταρίες λιθίου.

Οι διαχρονικές ευθύνες της Ν.Δ.

Από την κριτική του Β. Λύκου δεν ξέφυγαν και οι εσωτερικοί υπεύθυνοι για την υποβάθμιση της ΛΑΡΚΟ, όπως η Ν.Δ. Επισήμανε ότι μόνο την περίοδο 2006-2008 η τότε διορισμένη από τη Ν.Δ. διοίκηση είχε «καταφέρει» να συσσωρεύσει 500 εκατ. ευρώ χρέη, καθώς προπώλησε το νικέλιο σε χαμηλές τιμές και δεν επωφελήθηκε από την άνοδο των τιμών, επιλέγοντας να σπάσει τα συμβόλαια την ώρα που οι τιμές του νικελίου έπεφταν. Στους υπεύθυνους για την κατάσταση της ΛΑΡΚΟ πρέπει να προστεθεί και η ΔΕΗ που χρέωνε 73 ευρώ τη μεγαβατώρα στη ΛΑΡΚΟ, παρότι μέτοχός της, την ώρα που στις εταιρείες αλουμινίου χρέωνε 28,3-32 ευρώ τη μεγαβατώρα.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL