Live τώρα    
28°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
28 °C
26.4°C30.2°C
0 BF 44%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
26 °C
22.8°C27.7°C
2 BF 55%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
23 °C
23.2°C28.7°C
2 BF 64%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
26 °C
23.8°C27.7°C
1 BF 53%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
26 °C
25.7°C25.7°C
1 BF 61%
Ισχυρό μήνυμα για οικολογική ναυτιλία
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ισχυρό μήνυμα για οικολογική ναυτιλία

Peace Boat
Το Peace Boat γίνεται Εcoship, κινούμενο στο εξής γύρω από τη Γη με ηλιακή και αιολική ενέργεια που το ίδιο θα συλλέγει. Η σχετική παραγγελία για το Ecoship έχει δοθεί σε υψηλής τεχνολογίας ναυπηγείο της Σουηδίας

Τα δύο τελευταία χρόνια, λόγω της φονικής πανδημίας, το Πλοίο της Ειρήνης (Peace Boat), γνωστό στην Ελλάδα από τις διαδοχικές, εδώ και τριάντα χρόνια, επισκέψεις του στο λιμάνι του Πειραιά, έχει ακινητοποιηθεί αναγκαστικά. Προετοιμάζεται όμως για την επόμενη φάση της δράσης του, με στόχο την επανάληψη των παγκόσμιων ταξιδιών του από το 2022.

Θυμίζω ότι τα ταξίδια του Πλοίου της Ειρήνης ξεκίνησαν το 1986 ως περιφερειακό εγχείρημα από Ιάπωνες φοιτητές, που ήθελαν να επισκεφθούν γειτονικές χώρες, οι οποίες είχαν υποστεί τον ιαπωνικό ιμπεριαλισμό, και να ζητήσουν συγγνώμη για το επιθετικό παρελθόν της χώρας τους. Πρόσθετος στόχος των αρχικών ταξιδιών από τους φοιτητές ήταν να καταγγείλουν τις κυβερνήσεις της Ιαπωνίας που αποσιωπούσαν το εν λόγω παρελθόν, ιδιαίτερα στον χώρο της εκπαίδευσης.

Η επιτυχία του εγχειρήματος οδήγησε γρήγορα στην παγκοσμιοποίησή του, με μόνιμο αίτημα έναν κόσμο χωρίς πυρηνικά, πολέμους και βία, το οποίο συχνά μεταφέρουν ομάδες επιζησάντων της Χιροσίμα και του Ναγκασάκι που βρίσκονται ακόμα στη ζωή, δρώντας μέσα από τη δική τους ιδιαίτερη οργάνωση με όνομα HIDANKIO.

Διευκρινίζω ότι δεν πρόκειται μόνο για ένα ή δύο παγκόσμια ταξίδια τον χρόνο, αλλά για παγκόσμια κίνηση με έδρα το Τόκιο, αλλά και γραφεία στη Νέα Υόρκη, καθώς το Peace Boat έχει κατακτήσει συμβουλευτική θέση στο ECOSOC (Οικονομικό και Κοινωνικό Συμβούλιο) του ΟΗΕ.

Ecoship

Η πραγματικότητα των τελευταίων χρόνων, που έχει φέρει στο προσκήνιο την κλιματική κρίση ως μέγιστη απειλή για την ίδια την επιβίωση της ζωή στη Γη, οδήγησε την ηγεσία του Peace Boat στην απόφαση να παραγγείλει ένα οικολογικό πλοίο, με άλλα λόγια, το Peace Boat να γίνει Εcoship, κινούμενο στο εξής γύρω από τη Γη με ηλιακή και αιολική ενέργεια που το ίδιο θα συλλέγει. Η σχετική παραγγελία για το Ecoship έχει δοθεί σε υψηλής τεχνολογίας ναυπηγείο της Σουηδίας. Ρομαντικοί ανέκαθεν οι ειρηνιστές, πιο πρακτικοί όμως εξ αυτών οι Ιάπωνες, που ήδη διακινούν τη σχετική κονκάρδα.

Διαβάζοντας τα προαναφερθέντα, αναρωτήθηκα αν η πολυδιαφημισμένη πράσινη μετάβαση στην Ελλάδα περιλαμβάνει και τους αναγκαίους μετασχηματισμούς στην εμπορική μας ναυτιλία, προς όφελος της απορρύπανσης της Μεσογείου και γενικότερα των ωκεανών. Με δεδομένο ότι η χώρα μας κατατάσσεται πρώτη ή δεύτερη παγκοσμίως από την άποψη της πλοιοκτησίας, η συμβολή της στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, που απειλεί άμεσα τις παράκτιες περιοχές της Μεσογείου, από το Κάιρο μέχρι τη Βενετία, θα ήταν καθοριστική. Ωστόσο αμφιβάλλω αν οι Έλληνες εφοπλιστές συγκινούνται ιδιαιτέρως με το ζήτημα απορρύπανσης των θαλασσών, ενδεχομένως και των ελληνικών (Αιγαίο, Ιόνιο κ.λπ.).

Επομένως, απαιτείται η πολιτική βούληση της κυβέρνησης Μητσοτάκη, που επίσης δεν διακρίνεται για την οικολογική ευαισθησία της, αν κρίνουμε από τις επιδόσεις της το περασμένο καλοκαίρι σε σχέση με την πρόληψη και αντιμετώπιση των καταστροφικών δασικών πυρκαγιών.

Ζητείται λοιπόν σχετική πρωτοβουλία από την αξιωματική αντιπολίτευση, πολύ περισσότερο που στις τάξεις των βουλευτών και ευρωβουλευτών της συγκαταλέγονται αληθινοί ακτιβιστές του περιβάλλοντος και της οικολογίας, σαν τον Πέτρο Κόκκαλη. Είμαι βέβαιος ότι η πρόταση αυτή θα βρει υποστήριξη και από τον σπουδαίο πρώην υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Νεκτάριο Σαντορινιό.

* Ο Πάνος Τριγάζης είναι μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL