Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
18.4°C22.4°C
3 BF 45%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
17.6°C20.8°C
2 BF 40%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
17.0°C22.0°C
1 BF 51%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.3°C21.9°C
3 BF 59%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
20 °C
19.5°C19.9°C
3 BF 37%
Κυριάκος Μητσοτάκης / Κυνισμός και ιδεοληψία
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κυριάκος Μητσοτάκης / Κυνισμός και ιδεοληψία

ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

Αμετακίνητος στην υπεράσπιση των αντιμεταρρυθμίσεων -με αιχμή την «επιβεβλημένη» Ελάχιστη Βάση Εισαγωγή- εμφανίστηκε ο πρωθυπουργός στη Βουλή, αντιμετωπίζοντας με αδιαφορία τις επιστολές υποψηφίων που έπεσαν θύματα του κόφτη του νέου εξεταστικού συστήματος. «Δεν γίνεται να μην υπάρχει μια στοιχειώδης βάση εισαγωγής για τα πανεπιστήμια» επεσήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κλείνοντας το μάτι στους ιδιοκτήτες των κολεγίων, ενώ, φορώντας το προσωπείο του μεταρρυθμιστή, είπε ότι «η απόφασή μας να επιβάλουμε την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής έχει πολιτικό κόστος». Αναγνώρισε μάλιστα ότι «έχει ως αποτέλεσμα να μειωθεί ο αριθμός των παιδιών που μπαίνουν σε πανεπιστημιακές σχολές», εκφράζοντας όμως με προκλητικό τρόπο την πεποίθηση ότι «κάνουμε το σωστό για την επόμενη γενιά»!

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υποστήριξε με κυνικό τρόπο ότι «δεν ακυρώνουν τη συνολική μας πολιτική για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής» οι περιπτώσεις των υποψηφίων που δεν έπιασαν την ΕΒΕ στο ειδικό μάθημα το οποίο είχε θέσει το πανεπιστήμιο. Αφού προσπέρασε απαξιωτικά την επιστολή της Ελένης -που ανέγνωσε ο Αλέξης Τσίπρας-, έφερε το παράδειγμα όσων κόπηκαν από την Αρχιτεκτονική λέγοντας ωμά ότι το «πανεπιστήμιο επέλεξε -γιατί θεωρεί το σχέδιο ιδιαίτερα σημαντικό μάθημα για να σπουδάσει κάποιος αρχιτέκτονας- να βάλει τη βάση του 14». Υπενθυμίζεται ότι τα μαθήματα σχεδίου δεν διδάσκονται στα δημόσια σχολεία και ο μόνος τρόπος διδασκαλίας τους είναι σε ιδιωτικά φροντιστήρια επί πληρωμή.

Αποθέωσε το «ανταγωνιστικό σύστημα των εξετάσεων»

Υπό αυτό το πρίσμα, δεν δίστασε να επισημάνει ότι «αυτή είναι η λογική των εξετάσεων, είναι ένα ανταγωνιστικό σύστημα, επιβραβεύονται αυτοί που γράφουν καλύτερα», συμπληρώνοντας ότι «οι κανόνες είναι γνωστοί εκ των προτέρων». Ο Κ. Μητσοτάκης, επιχειρώντας να απεγκλωβιστεί από τον κλοιό της αποτυχίας του νέου εξεταστικού συστήματος, είπε ότι «εδώ είμαστε να δούμε εάν αυτές οι στρεβλώσεις στο μέλλον μπορούν να διορθωθούν»...

Διαχωρισμός των υποψηφίων

Ο πρωθυπουργός επιχείρησε να εφαρμόσει τη συνταγή του κοινωνικού αυτοματισμού και μεταξύ των υποψηφίων. Απευθυνόμενος στον Αλέξη Τσίπρα, τον κάλεσε να ξανασκεφτεί «αυτή την τόσο άτοπη υπόσχεση, ότι δήθεν θα κρατούν οι υποψήφιοι τους βαθμούς τους», ισχυριζόμενος ότι «πρόκειται για κατάφωρη αδικία για την επόμενη γενιά των μαθητών του επόμενου χρόνου, που θα θέλει να διεκδικήσει την είσοδό της στην ανώτατη εκπαίδευση».

Επιμένοντας σταθερά στην προσπάθεια απαξίωσης των πανεπιστημιακών σπουδών, επικαλέστηκε στοιχεία της Eurostat -«από τους 100 νέους που εισάγονται στα πανεπιστήμιά μας ούτε καν 60, οι 59 για την ακρίβεια, αποφοιτούν. Eίναι η χειρότερη επίδοση στην Ευρώπη” - που αποδομήθηκαν αργότερα από τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ - Π.Σ. Σε άλλο σημείο, ο πρωθυπουργός ισχυρίστηκε ότι οι απόφοιτοι των δημόσιων ΙΕΚ βρίσκουν πιο εύκολα δουλειά από τις μισές σχολές των πανεπιστημίων. Απέφυγε ωστόσο να μιλήσει για τα κολέγια που έχουν ευνοηθεί από αλλεπάλληλες ρυθμίσεις όπως αυτή της εξίσωσης πτυχίων.

Επιστράτευσε τον... Μπερλινγκουέρ

Αναφορικά με το νέο νομοσχέδιο, που δημιουργεί σχολεία πολλαπλών ταχυτήτων και εντείνει τις μορφωτικές ανισότητες, ισχυρίστηκε ότι διασφαλίζονται «ίσα δικαιώματα στην ευκαιρία σε κάθε παιδί», λέγοντας με παραπλανητική διάθεση ότι «το δημόσιο σχολείο της επόμενης δεκαετίας θα διακινεί ανοιχτή γνώση σε χαρούμενους μαθητές, με απελευθερωμένους και δημιουργικούς τους καθηγητές μας».

Αψηφώντας τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας για τον ταξικό προσανατολισμό του ν/σ, είπε ότι «η απελευθέρωση του σχολείου αποβαίνει σε όφελος των πιο αδυνάμων». Δεν δίστασαν μάλιστα οι λογογράφοι του πρωθυπουργού να... επιστρατεύσουν και αναφορές του Ενρίκο Μπερλινγκουέρ, με σκοπό να καλέσει την αξιωματική αντιπολίτευση να... ξεφύγει από την απόλυτη άρνηση.

Όχι στον υποχρεωτικό εμβολιασμό των εκπαιδευτικών

Τέλος, επιβεβαιώθηκαν οι πληροφορίες της ΑΥΓΗΣ αναφορικά με τους δισταγμούς της κυβέρνησης να προχωρήσει σε υποχρεωτικό εμβολιασμό των εκπαιδευτικών. «Αποφάσισα ότι αυτή δεν θα ήταν η ενδεδειγμένη λύση» ανάφερε ο Κ. Μητσοτάκης, επισημαίνοντας ότι «η αναπλήρωση ενός εκπαιδευτικού δεν είναι εύκολη υπόθεση». Προανήγγειλε δε «πρόσθετη ταλαιπωρία» για τους εκπαιδευτικούς που θα επιλέξουν τελικά να μην εμβολιαστούν, καθώς «θα ζητήσουμε συχνά εργαστηριακά τεστ προκειμένου να μπορούν να προσέλθουν στην τάξη».

Χωρίς να κάνει νύξη στην ανάγκη αραίωσης των μαθητών της τάξης, πρόσθεσε ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να εμβολιαστούν διότι «βρίσκονται σε έναν χώρο όπως το σχολείο όπου ο ιός θα κυκλοφορεί ανάμεσα σε παιδιά μικρότερης ηλικίας»...

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL