Αναγκάστηκε τελικά να παραδεχθεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ότι δεν γνωρίζει πόσο θα μειωθούν οι μαθητές που θα εισαχθούν φέτος στα πανεπιστήμια της χώρας λόγω της εφαρμογής ελάχιστης βάσης εισαγωγής και του νέου νόμου. Ο αριθμός αυτός εκτιμάται σε περίπου 25.000 παιδιά, που ωθούνται στα κολλέγια.
Μιλώντας στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του Mega ο υφυπουργός Παιδείας Άγγελος Συρίγος προσπάθησε αρχικά να αποφύγει τις κρίσιμες ερωτήσεις για τους συγκεκριμένους αριθμούς, με συνεχείς αναφορές σε μαθητές πολύ χαμηλών επιδόσεων που δεν είναι «ηθικό» να εισαχθούν σε πανεπιστήμιο. Και υποστήριξε ότι «αν ο αριθμός των παιδιών που γράφουν τόσο χαμηλά είναι ελάχιστος, τότε ο αριθμός των 25.000-30.000 ατόμων που αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, θα πρέπει να είναι ελάχιστοι αυτοί που θα μείνουν εκτός».
Όταν όμως ρωτήθηκε συγκεκριμένα, από την επίσης συμμετέχουσα στη συζήτηση γραμματέα της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ Όλγα Γεροβασίλη, αλλά και τους δημοσιογράφους, πόσοι θα μπουν φέτος στα ΑΕΙ, ακολούθησε ένα κρεσέντο ασάφειας. «Αυτό δεν μπορώ να το ξέρω, βλέπω διάφορες προφητικές ανακοινώσεις του ΣΥΡΙΖΑ, στις τρεις επίκαιρες ερωτήσεις που έχει καταθέσει ο πρώην πρωθυπουργός στον κ. Μητσοτάκη αναφέρεται στην αρχή ότι είναι 20.000-30.000, μετά 25.000», είπε ο κ. Συρίγος.
Οι πιέσεις ωστόσο συνεχίστηκαν με κυριότερη ερώτηση το αν τελικά το υπουργείο Παιδείας «δεν έχει εικόνα με το νόμο που έχει περάσει πόσοι θα είναι φέτος οι εισακτέοι». Ο κ. Συρίγος απάντησε ρίχνοντας το μπαλάκι στις διοικήσεις των ΑΕΙ για τον επικείμενο αποκλεισμό χιλιάδων από την τριτοβάθμια εκπαίδευση.«Ξέρουμε ότι ο αριθμός των εισακτέων που έχει βγει είναι 77.000, ξέρουμε επίσης ότι τα πανεπιστήμια έχουν ζητήσει 47.000 να πάρουν. Το υπουργείο έχει δώσει +30.000 θέσεις στα πανεπιστήμια. Το πόσοι τελικώς θα περάσουν θα το διαπιστώσουμε τον Σεπτέμβριο από την ελάχιστη βάση εισαγωγής», όπως είπε, αποφεύγοντας ξανά να αναφέρει αριθμό.
Και όταν ρωτήθηκε ευθέως εάν «το υπουργείο έφτιαξε νόμο με τον οποίο δεν ξέρει ποια θα είναι τα αποτελέσματα αυτού του νόμου», ο κ. Συρίγος αφού επέμεινε λέγοντας «ξέρει ποια είναι τα αποτελέσματα του νόμου», στην ερώτηση «γιατί δεν το λέτε;» απάντησε και πάλι ασαφώς: «Θα είναι να περάσουν εκείνοι που είναι πάνω από την ελάχιστη βάση εισαγωγής και μπορούν να συνεχίσουν». Χρειάστηκε μία ακόμη ερώτηση τριών λέξεων για να σταματήσει το θέατρο του παραλόγου. «Πόσοι θα είναι;» ρωτήθηκε ο υφυπουργός Παιδείας. Και η απάντησή του ήταν «Δεν το ξέρουμε, όσοι περάσουν την ελάχιστη βάση εισαγωγής, θα το διαπιστώσουμε τον Σεπτέμβριο».
Όπως σχολίασε η κα Γεροβασίλη, αυτή η δήλωση άγνοιας δεν συμβαδίζει με την διάψευση της εκτίμησης του ΣΥΡΙΖΑ για μείωση εισακτέων κατά 25.000. «Δεν είναι δυνατόν να ακούμε αυτά που ακούμε, έχουμε και λογική. Επιτέλους, σταματήστε να πολιτεύεστε με επικοινωνιακά τρικ, μπείτε στην ουσία», όπως είπε χαρακτηριστικά...