Live τώρα    
35°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
35 °C
33.7°C35.9°C
4 BF 28%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
35 °C
31.9°C36.5°C
2 BF 43%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
37 °C
36.6°C37.6°C
3 BF 37%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
34 °C
33.8°C35.4°C
4 BF 44%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
33 °C
32.9°C36.3°C
0 BF 31%
Κυριάκος Μητσοτάκης / Πρωθυπουργική στάση ξημερώματα στην υποκρισία
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κυριάκος Μητσοτάκης / Πρωθυπουργική στάση ξημερώματα στην υποκρισία

ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

Επικοινωνιακή φιέστα στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ, με ντεκόρ το χάραμα, πραγματοποίησε χθες ο Κυριάκος Μητσοτάκης με αφορμή την παραλαβή 40 νοικιασμένων - μεταχειρισμένων λεωφορείων δεκατρείς μήνες μετά την έναρξη της πανδημίας και τις εικόνες συνωστισμού στις αστικές συγκοινωνίες!

Επιτομή δε της πρωθυπουργικής υποκρισίας αποτελεί ο ισχυρισμός ότι «εμείς από την πρώτη στιγμή είπαμε ότι θέλουμε να στηρίξουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς, πρωτίστως τα λεωφορεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Αποτελούσε μία δέσμευσή μας πριν χτυπήσει ο κορωνοϊός. Η ανάγκη αυτή έγινε ακόμα πιο επιτακτική λόγω του κορωνοϊού και με γρήγορα βήματα υλοποιούμε τη δέσμευσή μας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο κ. Μητσοτάκης, στον απόηχο της αλήστου μνήμης επίκλησης μελετών «οι οποίες λένε ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς δεν παίζουν τον πιο σημαντικό ρόλο στη διάδοση του ιού», υποστήριξε ότι τα νέα λεωφορεία «θα βγουν σήμερα στους δρόμους της Αθήνας, στις πιο επιβαρυμένες γραμμές, προκειμένου να μειώσουμε τον συνωστισμό εκεί που παρατηρείται».

Επιχειρώντας εντούτοις να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από την παρατεταμένη κυβερνητική αδράνεια για την πύκνωση των δρομολογίων απεφάνθη «ότι δεν παρατηρείται παντού συνωστισμός», αλλά «υπάρχει συνωστισμός σε κάποιες γραμμές, οι οποίες πρέπει σε πρώτη φάση να υποστηριχθούν»!

Δεν δίστασε μάλιστα να υποστηρίξει ότι στο θέμα της ενίσχυσης των αστικών συγκοινωνιών η κυβέρνηση «έχει κάνει το αδύνατο δυνατό» ανακαλώντας στη συλλογική μνήμη, και δη των δύσμοιρων επιβατών, παλαιότερη φράση του ότι «δεν μπορούμε να γεννήσουμε λεωφορεία από το πουθενά». Ο κ. Μητσοτάκης απέφυγε να κάνει νύξη στην αναγκαιότητα του άμεσου εμβολιασμού των οδηγών.

Παράλληλα, πασχίζοντας να δώσει ηρωική διάσταση στην ετεροχρονισμένη κυβερνητική ενέργεια, είπε ότι «δεν είναι εύκολη υπόθεση να βρει κανείς λεωφορεία σε αυτή τη συγκυρία, πόσο μάλλον μεταχειρισμένα λεωφορεία από λίζινγκ, δεν περισσεύουν αυτά τα λεωφορεία στην ευρωπαϊκή αγορά».  Έχει καταβληθεί μία τεράστια προσπάθεια από το υπουργείο και από τη διοίκηση να βρεθούν αυτά τα λεωφορεία».

Υποσχέθηκε άνετα λεωφορεία

Υπ’ αυτό το πρίσμα ο κ. Μητσοτάκης επεδίωξε να πείσει ότι «η πολιτική στήριξης στα μέσα μαζικής μεταφοράς, συνολικά, αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση» υποσχόμενος «ότι θα μπει σύντομα στη ζωή μας και στις συγκοινωνίες και η ηλεκτροκίνηση, με λεωφορεία που θα είναι τελείως φιλικά προς το περιβάλλον και φυσικά πολύ πιο άνετα για τους επιβάτες και πολύ πιο άνετα για τους ίδιους τους οδηγούς».

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές «το επόμενο βήμα για την ενίσχυση των αστικών λεωφορείων είναι η ανανέωση του στόλου μέσω της προμήθειας νέων οχημάτων, η οποία έχει ήδη δρομολογηθεί με την αξιοποίηση πόρων και από το ταμείο ανάκαμψης». Στις 11 Απριλίου λήγει η δημόσια διαβούλευση για την απόκτηση των πρώτων 800 λεωφορείων που θα εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Η κυβέρνηση, αυτοεπαινούμενη, αφήνει να διαρρεύσει ότι «το σχέδιο για αναβάθμιση των υπηρεσιών των μέσων μαζικής μεταφοράς εφαρμόζεται παρά το γεγονός ότι η πανδημία έχει μειώσει παγκοσμίως τις μετακινήσεις». Ενεργοποιώντας μάλιστα τη συνήθη συγκριτική διαδικασία με τα χειρότερα ευρωπαϊκά παραδείγματα επισημαίνουν ότι «πολλές μεγάλες πόλεις επέλεξαν τη μείωση ή κατάργηση γραμμών με χαμηλή ζήτηση ή επανέφεραν τις προ κορωνοϊού συχνότητες δρομολογίων».

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL