Live τώρα    
31°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
31 °C
28.3°C33.9°C
3 BF 51%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
31 °C
28.0°C32.8°C
2 BF 61%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
33 °C
29.4°C37.2°C
2 BF 43%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
30 °C
29.4°C30.6°C
3 BF 58%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
33 °C
33.0°C33.3°C
1 BF 40%
Ο Άδ. Γεωργιάδης σβήνει τα πρόστιμα που επιβάλλει το υπουργείο του!
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ο Άδ. Γεωργιάδης σβήνει τα πρόστιμα που επιβάλλει το υπουργείο του!

Με μία αναιτιολόγητη απόφαση και χωρίς να ζητήσει καν τη γνώμη της υπηρεσίας του ο υπουργός Ανάπτυξης  Άδωνις Γεωργιάδης έσβησε πρόστιμο 100.000 ευρώ που είχε επιβληθεί σε γκρουπ ασφαλιστικής εταιρείας. Το πρόστιμο είχε επιβληθεί ύστερα από καταγγελία ασφαλισμένης και αφορούσε αδικαιολόγητη αύξηση ασφαλίστρων.

Σύμφωνα με το έγγραφο που αποκαλύπτει η «Αυγή της Κυριακής», ο υπουργός Ανάπτυξης  Άδ. Γεωργιάδης στις 28 Ιουλίου 2020 αποδέχθηκε την ιεραρχική προσφυγή της ασφαλιστικής εταιρείας και με απόφασή του αποφάσισε «την ακύρωση της απόφασης επιβολής προστίμου» ύψους 100.000 ευρώ, που είχε επιβάλει η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης.

Εν προκειμένω διαπιστώνεται ότι ο υπουργός ακυρώνει τις αποφάσεις των υπηρεσιών του υπουργείου του! Και σβήνει τα πρόστιμα που επέβαλαν χωρίς να αιτιολογεί την απόφασή του, αλλά και χωρίς να ζητάει από τη Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή να εξηγήσει την απόφασή της!

Απόφαση βάση των ισχυρισμών της εταιρείας!

Είναι χαρακτηριστικό ότι η απόφαση Γεωργιάδη να χαρίσει πρόστιμο ύψους 100.000 ευρώ σε γκρουπ ασφαλιστικής εταιρείας βασίζεται μόνο στους ισχυρισμούς της εταιρείας! Συγκεκριμένα στα έγγραφα που επικαλείται υπάρχουν μόνο:

* Η απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή για την επιβολή προστίμου.

* Η ιεραρχική προσφυγή της εταιρείας.

* Το προγενέστερο υπόμνημα που είχε υποβάλει η ασφαλιστική εταιρεία όταν έγινε η καταγγελία εις βάρος της. Το υπόμνημα αυτό είχε καταρριφθεί από τη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή, αλλά ο υπουργός φαίνεται ότι το υιοθέτησε «καταργώντας» το υπουργείο του!

Υπογραμμίζεται ακόμη ότι δεν φαίνεται να ζητήθηκε από τη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή η αποστολή υπομνήματος με τις δικές της απαντήσεις έναντι όσων ισχυρίζεται η εταιρεία.

Επισημαίνεται δε πως η απόφαση Γεωργιάδη δεν έχει κανένα σκεπτικό και δεν βασίζεται σε καμία εισήγηση υπηρεσιακού παράγοντα.  Έτσι ουδείς γνωρίζει γιατί δεν προστατεύθηκε ο καταναλωτής ή γιατί ο υπουργός θεωρεί ότι έχει δίκιο η εταιρεία και όχι η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης. Σε κάθε περίπτωση ο καταναλωτής - ασφαλισμένος μπορεί να νιώθει αδύναμος και απροστάτευτος όταν η ασφαλιστική του εταιρεία του αυξάνει το ασφάλιστρο, το κράτος τον δικαιώνει και ο υπουργός έρχεται και ακυρώνει την απόφαση δικαιώνοντας το ισχυρό μέρος της σύμβασης, που είναι το γκρουπ ασφαλιστικών εταιρειών.

Στον κάλαθο των αχρήστων η «ανάγκη προστασίας του καταναλωτή»

Επισημαίνεται ακόμη πως η απόφαση της υπηρεσίας αναφέρει ότι λαμβάνει υπόψη «την ανάγκη προστασίας του καταναλωτικού κοινού» δίνοντας το πλαίσιο εντός του οποίου κινείται. Αντίθετα στην απόφαση Γεωργιάδη η συγκεκριμένη ανάγκη απαλείφθηκε. Και ο νοών νοείτω...

Η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή έκρινε ότι η αύξηση των ασφαλίστρων είναι καταχρηστική και ότι «η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να επιλέξει τους όρους και τα κριτήρια εκείνα τα οποία αποτυπώνουν ενεργώς, σαφώς και με πλήρη διαφάνεια τον μηχανισμό εκείνο βάσει του οποίου προκύπτει η αναπροσαρμογή, προκειμένου ο ασφαλισμένος να είναι σε θέση να γνωρίζει εκ των προτέρων το ύψος της αναπροσαρμογής».

Επιπλέον τονίζει ότι «η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να καθορίσει τον τρόπο και το μέτρο της αναπροσαρμογής με κριτήρια σαφή και διαφανή, το οποίο δυστυχώς δεν πράττει». Είναι προφανές ότι η υπηρεσία λειτουργεί με πλαίσιο και έχει σκεπτικό, σε αντίθεση με την απόφαση Γεωργιάδη, που απλώς σβήνει πρόστιμα.

Το χρονικό

Η υπόθεση ξεκίνησε στις 12 Μαρτίου 2018, όταν ασφαλισμένη κατήγγειλε στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή αδικαιολόγητη αύξηση των ασφαλίστρων της κατά 11% (από τα 597,42 ευρώ στα 664,35 ευρώ). Πρόκειται για συμβόλαιο ισόβιο και όχι ετήσιο ανανεούμενο.

Η καταγγελία πήρε αμέσως αριθμό πρωτοκόλλου, αλλά χρειάστηκε να περάσει ενάμισι έτος για να εξεταστεί. Έτσι στις 23 Σεπτεμβρίου 2019 κλήθηκε η εταιρεία να εκθέσει τις απόψεις της, κάτι που έγινε μέσω υπομνήματος στις 28 Νοεμβρίου 2019. Στις 20 Μαΐου 2020 η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή κατέθεσε πολυσέλιδη εισήγηση και στις 21 Μαΐου η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή έλαβε την απόφαση για επιβολή προστίμου.

Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, η υπηρεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, σε αντίθεση με τον υπουργό, που αποφάσισε μόνος του και χωρίς να συμβουλευθεί κανένα όργανο, ζήτησε και τη γνώμη της Τράπεζας της Ελλάδος, η οποία εστάλη τον Φεβρουάριο του 2020, και μετά έλαβε την απόφαση.

Στη συνέχεια η ασφαλιστική εταιρεία κατέθεσε στις 30 Ιουνίου 2020 ιεραρχική προσφυγή και μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα (στις 28 Ιουλίου) ο υπουργός  Άδ. Γεωργιάδης δικαίωσε την ασφαλιστική εταιρεία και όχι τον ασφαλισμένο σε αυτή...

Η πολυσέλιδη εισήγηση της Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή

Η απόφαση για επιβολή προστίμου της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή

Η απόφαση του υπουργού  Άδ. Γεωργιάδη που δικαιώνει την ασφαλιστική εταιρεία

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL