Live τώρα    
Αλ. Τσίπρας στο Τάε Κβον Ντο / Έτος "0" το 2016 για την έξοδο από την κρίση
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Αλ. Τσίπρας στο Τάε Κβον Ντο / Έτος "0" το 2016 για την έξοδο από την κρίση

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Σήμα για γενικευμένη σύγκρουση με το παλιό και διεφθαρμένο, που κάνει το παν για την παλινόρθωσή του, έστειλε ο Αλέξης Τσίπρας μιλώντας το βράδυ της Κυριακής στο κατάμεστο γήπεδο του Τάε Κβον Ντο. Σε μια χρονιά που θα χαρακτηριστεί από «τη ρήξη με το παλιό, (που θα είναι) το έτος μηδέν για την ανασυγκρότηση της πατρίδας μας. Για την έξοδο από την κρίση, την ανάκτηση της κυριαρχίας μας και την αρχή του τέλους της πολυετούς επιτροπείας για τον τόπο».

Και ακόμη πιο κρίσιμοι οι επόμενοι τρεις μήνες, προειδοποίησε ο πρωθυπουργός και πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, για «να βγάλουμε τη χώρα από το αδιέξοδο, για να βγάλουμε τη χώρα από την κρίση με τον λαό μας όρθιο». Αλλά, όπως τόνισε με χαρακτηριστική έμφαση, «η Ελλάδα θα φύγει μπροστά». Με την κοινωνία όρθια και σχέδιο, να κλείσει η αξιολόγηση, να έρθει η ελάφρυνση του χρέους, "να ξεκινήσουμε μαζί τον μεγάλο αγώνα για ανάπτυξη και αποκατάσταση των κοινωνικών πληγών».

Με τα λόγια αυτά, οι 5.000 πολίτες που έδωσαν το «παρών» στο γήπεδο, παρά το τσουχτερό κρύο, και οι πολύ περισσότεροι που παρακολούθησαν την ομιλία από το σπίτι τους, με αναπτερωμένο το ηθικό, είναι έτοιμοι για τις κρίσιμες πολιτικές «μάχες» του επόμενου διαστήματος.

Κατήγγειλε σενάρια εκτροπής

Η συνειδητοποίηση όμως της κρισιμότητας των στιγμών συμβάλλει στο να αντιληφθεί κανείς τη λυσσαλέα, συνδυασμένη αντίδραση διαφορετικών κέντρων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, όλων αυτών που επιχειρούν «να παραχαράξουν τη ζωντανή μνήμη του λαού μας. Αμετανόητοι και δογματικοί, παλεύουν ξανά να στήσουν σενάρια εκτροπής και μηχανεύονται ξανά μανά την πτώση μιας κυβέρνησης που επανεξελέγη μόλις πριν από τέσσερις μήνες. Και μάλιστα έχοντας για πρώτη φορά εκλεγεί θέτοντας στην κρίση του ελληνικού λαού μια κρίσιμη συμφωνία. Για πρώτη φορά οι εκλογές έγιναν μετά και όχι πριν από τη συμφωνία με τους δανειστές. Και αυτό ας μην το ξεχνάμε», κάλεσε τους πολίτες.

Ενώ, αλλού, επιτέθηκε σε εκείνους που «παραδόθηκαν αμαχητί σε όλες τις ορέξεις των δανειστών... τη συμμαχία του Ναι, και τώρα ξανασυσπειρώνονται, παίζουν τα ρέστα τους ξανά. Για να μας γυρίσουν πίσω στα χρόνια της διαφθοράς, του μαύρου χρήματος, της φοροδιαφυγής και της μίζας. Στα χρόνια της ασυδοσίας των καναλαρχών και των ολιγαρχών, στα χρόνια της ανομίας για τους ισχυρούς και της αφαίμαξης των πολλών. Τους βλέπουμε σήμερα ξανά να προσπαθούν να μετατρέψουν την πρώτη αξιολόγηση σε εργαλείο πολιτικού εκβιασμού της κυβέρνησης, πλάι - πλάι στους πιο αντιδραστικούς κύκλους της Ευρώπης".

Ή με τα μπλόκα ή με το ΔΝΤ

"Τους βλέπουμε, επίσης, να κρύβονται πίσω από το ΔΝΤ για κρίσιμα θέματα όπως το ασφαλιστικό. Και με θράσος και υποκρισία να κάνουν πως δήθεν στηρίζουν τις κινητοποιήσεις των επαγγελματικών ομάδων. Αλλά δεν γίνεται κανείς σε αυτό τον τόπο να είναι και με τον αστυφύλακα και με τον χωροφύλακα. Να είναι και με τις κινητοποιήσεις και με το ΔΝΤ. Ή με τις κινητοποιήσεις θα είναι ή με το ΔΝΤ».

Και, απευθυνόμενος στο σημείο αυτό προσωπικά στον πρόεδρο της Ν.Δ., του είπε: «Γιατί, κύριε Μητσοτάκη, δεν γίνεται να είστε και με τα μπλόκα και με το Ταμείο. Δεν γίνεται να είστε και με τις πορείες και με τους δανειστές». Τον κάλεσε δε να σταματήσει το κρυφτούλι και τις υπεκφυγές, να πει καθαρά «ποια είναι η δική τους πρόταση για το ασφαλιστικό που οι δικές τους κυβερνήσεις κατέστρεψαν, λεηλάτησαν τα ταμεία όλα αυτά τα χρόνια και τα έφεραν σε αυτή τη θέση; Ποια είναι η αντιπρότασή τους και ποια είναι η πρότασή τους για τους αγρότες που αυτοί φτωχοποίησαν και τώρα διεκδικούν;».

ΣΥΡΙΖΑ και Ν.Δ., οι δύο πόλοι

Αυτή όμως είναι και η βασική διαφορά μεταξύ του ΣΥΡΙΖΑ και της Ν.Δ. του Κυρ. Μητσοτάκη: «Ο λαϊκός κόσμος στις λαϊκές γειτονιές έδωσε τη μεγάλη πλειοψηφία στον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ο κ. Μητσοτάκης είναι αρχηγός της Ν.Δ. επειδή ο κόσμος στα βόρεια προάστια και στις πλούσιες γειτονιές της Αθήνας και της υπόλοιπης Ελλάδας τον έκανε αρχηγό. Αυτή είναι η μεγάλη διαφορά. Ο καθένας εκπροσωπεί τα κοινωνικά συμφέροντα της ιδεολογίας που εκφράζει. Ξέρουμε λοιπόν εμείς πολύ καλύτερα τις αγωνίες του λαϊκού κόσμου. Είναι και δικές μας αγωνίες». Τούτο δεν σημαίνει όμως ότι η κυβέρνηση και ο ΣΥΡΙΖΑ αρνούνται το βασικό δίλημμα περί το ασφαλιστικό, που είναι «είτε μεταρρύθμιση του συστήματος είτε κατάρρευση του συστήματος».

Τελικώς αυτοί είναι οι «δύο πόλοι της αντιπαράθεσης: από τη μια είναι η Δεξιά, η Ν.Δ. του νεοφιλελεύθερου κ. Μητσοτάκη που στηρίζεται από την ακροδεξιά παρέα του κυρίου Σαμαρά και παίρνει και θέσεις αντιπροεδρίας. Και από την άλλη πλευρά είναι η Αριστερά, του ΣΥΡΙΖΑ, ο δικός μας πόλος. Όλοι εμείς οι πολλοί, απέναντι στους λίγους».

Άλλη η πρόταση Κατρούγκαλου, άλλη του Βρούτση

Απαντώντας μάλιστα στο ψευδοερώτημα «δεν έχει σημασία ποιος θα εφάρμοζε τη συμφωνία του Ιουλίου», έθεσε τα εξής ερωτήματα: «Θα έδινε μάχη η Ν.Δ. του κ. Μητσοτάκη να προστατέψει τις συντάξεις των συνταξιούχων που έχουν δει μείωση 40% στις συντάξεις του τα τελευταία τέσσερα χρόνια;», θυμίζοντας και τις δεσμεύσεις Βρούτση για οριζόντια μείωση, τουλάχιστον κατά 30%, των συντάξεων και πλήρη εξαφάνιση των επικουρικών.

«Αυτή την πρόταση έφερε ο Κατρούγκαλος τώρα; Την ίδια πρόταση θα έφερνε ο κ. Βρούτσης, την ίδια πρόταση έφερε ο Κατρούγκαλος;» αναρωτήθηκε καταχειροκροτούμενος ο Αλ. Τσίπρας.

Ο Αλέξης Τσίπρας έριξε εξάλλου το «γάντι» στη νέα (;) ηγεσία της Ν.Δ. ζητώντας «να μη βιάζονται ορισμένοι να δημιουργήσουν κλίμα γιατί θα κουραστούνε για πολλά χρόνια να κάθονται στα έδρανα της αντιπολίτευσης. Σαράντα χρόνια κυβέρνησαν. Ε, ήρθε η ώρα», σημείωσε χαρακτηριστικά, «να κυβερνήσει τη χώρα μια νέα πολιτική δύναμη και να σηκώσει τον τόπο ψηλά. Θα κουραστούν να βρίσκονται και αυτή την τετραετία και την επόμενη τετραετία σε θέσεις αντιπολίτευσης». Προέτρεψε πάντως την Ν.Δ. να κάνει εποικοδομητική αντιπολίτευση, γιατί «αλλιώς θα καούν στο ζέσταμα».

Ταξική πρόταση σε ασφαλιστικό - αγρότες

Δεν παρέλειψε δε να μπει και στις λεπτομέρειες της κυβερνητικής πρότασης για το ασφαλιστικό: Κατά πρώτον, είναι μια πρόταση με ταξικό πρόσημο: «Δεν θα βάλουμε στο ίδιο τσουβάλι τους μικρούς και μεσαίους δικηγόρους, μηχανικούς και γιατρούς, τους ανασφάλιστους νέους ή αυτούς με τα μπλοκάκια με τους ιδιοκτήτες των μεγάλων δικηγορικών και κατασκευαστικών εταιρειών και των ιατρικών και διαγνωστικών κέντρων που διαδηλώνουν με τις γραβάτες. Εμείς θα προστατεύσουμε τους νέους επιστήμονες, αυτούς με τα μπλοκάκια, αυτούς με τα χαμηλά εισοδήματα. Αυτός είναι ο στόχος μας. Ο στόχος μας είναι η δίκαιη διανομή των βαρών και η αναδιανομή του πλούτου. Την ίδια στάση, στάση κοινωνικής δικαιοσύνης, θα τηρήσουμε και απέναντι στους αγρότες», δεσμεύτηκε ο πρωθυπουργός.

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τους ελεύθερους επαγγελματίες, εμπόρους και επιστήμονες, η κυβέρνηση προχωρά με διάλογο στις αναγκαίες διορθώσεις και χωρίς να χαϊδέψει τους φοροφυγάδες. Ενώ σημείωσε ότι οι εργοδοτικές ενώσεις «προς τιμήν τους αποδέχθηκαν τη μικρή αύξηση των εργοδοτικών εισφορών» και ζήτησε από την αξιωματική αντιπολίτευση να πάρει καθαρή θέση, κάτι που αναμένεται να επαναλάβει και σήμερα ο Αλ. Τσίπρας στη Βουλή.

Κρίσιμη και η υπόμνηση, «δεκατρία δισ. κόστισε στα ασφαλιστικά ταμεία το PSI των κ.κ. Βενιζέλου και Σαμαρά... και τώρα μας κουνάνε το δάχτυλο... αλλά στο σπίτι του κρεμασμένου καλό είναι να μη μιλάνε για σχοινί».

Έτοιμος για ουσιαστικό και εξαντλητικό, όπως είπε, διάλογο με τους αγρότες, ξεκαθάρισε πως δεν συζητά με τους θιασώτες του Ναι που σήμερα έχουν μεταμφιεστεί σε... επαναστάτες. Ξεκαθάρισε δε πως το φορολογικό δεν αποτελεί ως τώρα αντικείμενο συζήτησης με τους θεσμούς, πως φέτος θα ισχύσει ό,τι και πέρυσι. Και για το ασφαλιστικό των αγροτών ειδικότερα, «με την εθνική σύνταξη σχεδόν διπλασιάζονται οι συντάξεις του μεγαλύτερου μέρους του αγροτικού κόσμου. Σε ό,τι αφορά δε τις ασφαλιστικές εισφορές, αυτές θα ωριμάσουν σε βάθος τετραετίας. Ενώ το εισόδημα που ορίζεται ως βάση για τον ορισμό της κατώτατης ασφαλιστικής εισφοράς είναι στο 80% του ανειδίκευτου εργάτη. Σε κάθε περίπτωση, όμως, και σε αυτό το ζήτημα είμαστε ανοιχτοί να ακούσουμε προτάσεις και να βρούμε λύσεις», υποσχέθηκε.

Και κοντά σε αυτά, η πληρωμή παλαιών οφειλών που δίνουν «ανάσα» στον αγροτικό κόσμο. (Παρενθετικώς, ο Αλ. Τσίπρας υπογράμμισε τη σπουδαία δουλειά που γίνεται στο ΕΣΠΑ, εκεί όπου από τελευταία η Ελλάδα έγινε πρώτη στην απορροφητικότητα.)

Και, βάζοντας και πάλι ταξικό πρόσημο, τόνισε: «Εμείς για αυτούς (τους αγρότες) νοιαζόμαστε. Για τον αγροτικό κόσμο που ζει σε συνθήκες ανέχειας. Που παίρνει επιδοτήσεις μικρότερες από τα έξοδά του. Αυτόν τον κόσμο θέλουμε να προστατεύσουμε και με αυτό τον κόσμο θέλουμε να έρθουμε σε ουσιαστικό διάλογο και επικοινωνία».

«Απαντήστε, κ. Μητσοτάκη»

Εστιάζοντας και πάλι την κριτική του στον Κυρ. Μητσοτάκη, ξεκαθάρισε ότι δεν θα του κάνει κριτική για το επίθετό του, αλλά για τις ιδέες και τα πεπραγμένα του. Πώς, επί παραδείγματι, ως υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, «με μια διάταξη καθαίρεσε όλους τους προϊστάμενους της Δημόσιας Διοίκησης μέσα σε μια νύχτα, ενώ ήξερε ότι έρχεται πολιτική αλλαγή». Σημείο στο οποίο απηύθυνε το ερώτημα προς τον βασικό αντίπαλό του αλλά και τα «Ποταμίσια εξαπτέρυγα», αν θα ψηφίσουν το νομοσχέδιο για τη Δημόσια Διοίκηση που «καταργεί το ρουσφέτι και τον κομματισμό»;

Επίσης τον ρώτησε τι θα πράξει το ΕΣΡ αν και, πρόσθεσε, «γνωστά τα γραμμάτια που ξεπληρώνουν». Η κυβέρνηση πάντως είναι αποφασισμένη να βάλει τάξη στο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο, τόνισε. Κράτησε ωστόσο μια μικρή ελπίδα να ψηφίσει τελικώς το νομοσχέδιο η Ν.Δ., διαφορετικά «θα εκτεθεί ανεπανόρθωτα».

Αναφερόμενος στις λίστες Λαγκάρντ και Μπόργιανς, ρώτησε ονομαστικά τους κ. Σαμαρά, Βενιζέλο και Μητσοτάκη: «Μακάρι να 'χαμε άλλους δέκα Παπασταύρου;». Ο Αλέξης Τσίπρας το αντέστρεψε: «Να είχαμε άλλους είκοσι», από τα λεφτά των οποίων να πληρώνονταν οι ανάγκες στην Παιδεία και την Υγεία.

Δεν είμαστε όλοι ίδιοι

Ο πρωθυπουργός μίλησε και για την επίθεση που δέχονται στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, ιδίως το τελευταίο διάστημα: «Κάποιοι τις τελευταίες μέρες αναπαράγουν τις πιο κίτρινες από τις κίτρινες σελίδες των κίτρινων φυλλάδων που στήριξαν με νύχια και με δόντια το πολιτικό κατεστημένο σε αυτόν τον τόπο, ότι είμαστε όλοι ίδιοι. Ότι δήθεν εμείς δεν ήρθαμε στην εξουσία για να αλλάξουμε τα πράγματα, αλλά ήρθαμε στην εξουσία για να βολέψουμε τους δικούς μας ανθρώπους. Και κανιβαλίζουν ανθρώπους με πολιτική ιστορία, κοινωνικούς αγώνες και ανιδιοτελή προσφορά.

Δεν θα το επιτρέψουμε με τόσο άθλιο τρόπο να παραχαράσσουν την αλήθεια», προειδοποίησε αντιπαραβάλλοντας τη μία και μόνη αλήθεια: ότι «η πρώτη πράξη της κυβέρνησης αυτής ήταν να μειώσει τον αριθμό των προσωρινών πολιτικών υπαλλήλων, δηλαδή των μετακλητών, κατά 25%. Και σήμερα, ένα χρόνο μετά, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛΛ¨. έχει 630 μετακλητούς, προσωρινούς υπαλλήλους, συνεργάτες στενούς στα υπουργεία, όταν η κυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου είχε 1.200 μετακλητούς. 1.200 με 630. Αυτό είναι το κομματικό κράτος που έστησαν ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ΑΝ.ΕΛΛ. Και έχουν το θράσος κάποιοι να μιλούν για ρουσφέτια και οικογενειοκρατία. Ποιος; Τα κόμματα που έχουν κάνει την οικογένεια κράτος. Έ, όχι λοιπόν, αυτό πάει πολύ… Όποια πέτρα και να σηκώσουμε, όπου και να ψάξουμε, βρίσκουμε παραδείγματα και στοιχεία».

Η απάντηση για το δημοψήφισμα

Μια κρίσιμη απάντηση ήταν αυτή που έδωσε για το δημοψήφισμα: «Όποιος υπέγραφε τότε, ήξερε ότι σε έξι μήνες, δηλαδή στο τέλος του προηγούμενου έτους, θα έπρεπε να συζητήσει εκ νέου για νέο χρηματοδοτικό πακέτο. Δηλαδή για 4ο Μνημόνιο. Αμέσως μάλιστα μετά την εφαρμογή των πολύ σκληρότερων μέτρων από τη συμφωνία που τώρα έχουμε και υλοποιούμε. Με δυο λόγια, το σχέδιο ήταν ξεκάθαρο:

Εξαναγκασμός της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛΛ. είτε σε παραίτηση άμεση είτε σε συνθηκολόγηση, που θα σήμαινε εφαρμογή σκληρότερων μέτρων και μετά πτώση λόγω έλλειψης ρευστότητας, ώστε να έρθουν οι παλιοί, η Ν.Δ., να εφαρμόσουν μια ακόμη σκληρότερη συμφωνία. Αυτό ήταν το σχέδιο. Αυτό ακριβώς το σχέδιο αποφύγαμε με το δημοψήφισμα. Αυτό ακριβώς απέρριψε η τόλμη του λαού μας, που παρά τον εκφοβισμό ύψωσε ανάστημα και έδωσε τη συντριπτική αυτή πλειοψηφία του 62%», ανέφερε στην απάντησή του ο Αλέξης Τσίπρας.

«Είμαστε περήφανοι (κ. Σόιμπλε)»

Στην ομιλία του, ας σημειωθεί, ο Αλ. Τσίπρας απάντησε στα όσα είπε ο Β. Σόιμπλε στο Νταβός, δηλώνοντας περήφανος «που συγκρουστήκαμε με ένα συντηρητικό κατεστημένο στην Ευρώπη που επιμένει -θα το είδατε- με δογματική επιμονή σε αποτυχημένες συνταγές λιτότητας και μας λένε ότι δεν φταίνε οι συνταγές λιτότητας, φταίνε αυτοί που δεν τις εφαρμόζουν καλά. Είμαστε περήφανοι που συγκρουστήκαμε και δώσαμε μάχες που αναδείξαμε με τον αγώνα μας αυτό το μεγάλο κενό της δημοκρατίας στην Ευρώπη».

Κάνοντας, τέλος, τον απολογισμό της χρονιάς που πέρασε, «μέσα σε κατάσταση πολιορκίας ξεκινήσαμε και πετύχαμε:

* Την αναχαίτιση της ανθρωπιστικής κρίσης - που ήταν ο πρώτος νόμος της κυβέρνησης της Αριστεράς μετά τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου.

* Τον νόμο για τις 100 δόσεις, που έβγαλε τη θηλιά της υπερχρέωσης από τον λαιμό χιλιάδων οικογενειών.

* Δώσαμε πίσω το δίκιο και τη δουλειά που άδικα απολύθηκαν.

* Καταργήσαμε το χαράτσι των 5 ευρώ στα νοσοκομεία.

* Ανοίξαμε το μέτωπο για τις συλλογικές συμβάσεις και καταργήσαμε τον νόμο της πολιτικής επιστράτευσης.

* Σπάσαμε το λουκέτο της ΕΡΤ.

* Ψηφίσαμε το σύμφωνο συμβίωσης και κάναμε πράξη την ισότητα ανεξαρτήτως φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0