Στη δήλωσή του για το μείζονος ιστορικής και πολιτικής σημασίας δημοψήφισμα, ο γ.γ της Κ.Ε. του ΚΚΕ Δ. Κουτσούμπας έσπευσε να χαιρετήσει "τους χιλιάδες που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά του να μην υποκύψουν σε εκβιαστικά διλήμματα". Χαρακτήρισε "κολοβό - αμφιλεγόμενο" το ερώτημα του δημοψηφίσματος - "αστραπή", αναφέροντας ότι απέναντι σε αυτό "ένα μέρος του λαού, που κατάφερε να ξεπεράσει τον εγκλωβισμό και την παραπλάνηση, έδωσε μια πρώτη απάντηση με το άκυρο, αλλά και το λευκό, ενώ αρκετοί επέλεξαν την αποχή από αυτή τη διαδικασία, λόγω και των δυσκολιών και των μεγάλων εξόδων μετακίνησής τους".
Επιπλέον, είπε, "η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛΛ. να μην τολμήσει να χρησιμοποιήσει το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος για να επιβάλει στον λαό μας νέα σκληρά μέτρα, νέα Μνημόνια διαρκείας", προσθέτοντας ότι "η διαπραγμάτευση που έχει υποσχεθεί ο κ. Τσίπρας [...] οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε νέο, χειρότερο Μνημόνιο".