Με ακαριαίο και συντονισμένο τρόπο, επιμένοντας στην ίδια ακριβώς επιχειρηματολογία της τακτικής των πιο σκληρών Ευρωπαίων εταίρων απέναντι στην ελληνική πλευρά, ο Αντ. Σαμαράς, ο Στ. Θεοδωράκης και η Φ. Γεννηματά εξαπέλυσαν νέα επίθεση προς τον Αλ. Τσίπρα, με αφορμή το τηλεοπτικό μήνυμά του.
Κοινά χαρακτηριστικά των δηλώσεών τους η προσωπική επίθεση στο πρόσωπο του πρωθυπουργού και η προσπάθεια να πλήξουν την αξιοπιστία του προκειμένου να ενισχύσουν το στοιχείο του φόβου και άρα του εκβιασμού προς τους πολίτες. Επίσης οι προειδοποιήσεις για τις καταθέσεις, η επικέντρωση στις εικόνες από το κλείσιμο των τραπεζών και το αίτημά τους για παραίτηση της κυβέρνησης.
Ο πρόεδρος της Ν.Δ. κατηγόρησε την κυβέρνηση και προσωπικά τον πρωθυπουργό ότι είπαν «ψέματα σε όλους και χρεοκόπησαν τη χώρα», ότι «χάσαμε κονδύλια ενώ μας έλεγε επί μήνες ότι δεν θα υπογράψει νέο Μνημόνιο και τώρα παρακαλάει για νέο Μνημόνιο» είπε. Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «κατασπατάλησε όλη την αξιοπιστία της χώρας και η Ευρώπη της γύρισε την πλάτη» και πρόσθεσε ότι «ήδη κάθε μέρα που μένουν κλειστές οι τράπεζες η οικονομία καταρρέει και η κυβέρνηση υποκρίνεται ότι θέλει να μείνει στην Ευρώπη και καταγγέλλει όλους τους Ευρωπαίους πολιτικούς αρχηγούς».
Κάλεσε τον κόσμο να ψηφίσει Ναι και χαρακτήρισε «παρωδία» το δημοψήφισμα. Έκανε λόγο για «ενδοκυβερνητικούς τριγμούς» ανάμεσα σε στελέχη που τάσσονται υπέρ μιας συμφωνίας, ενώ, όπως είπε, κεντρική γραμμή του κόμματος παραμένει η ρήξη και το Όχι.
Έχοντας συμβάλει ο ίδιος τα μέγιστα στην πόλωση και το διχαστικό και καταστροφολογικό κλίμα, έσπευσε να καλέσει τον λαό «να παραμείνει ήρεμος και ενωμένος», προσθέτοντας ότι «η υπευθυνότητα των πολιτών θα κερδίσει την ανευθυνότητα της κυβέρνησης».
Ως εάν να μην είχε προηγηθεί η τοποθέτηση του πρωθυπουργού ως προς τον στόχο της συμφωνίας και ενώ ήδη είχαν επανεκκινήσει οι συνομιλίες με το προχθεσινό και το χθεσινό Εurogroup, το Ποτάμι χαρακτήρισε «καλοστημένο ψέμα του επικοινωνιακού επιτελείου του κ. Τσίπρα» ότι η κυβέρνηση διαπραγματεύεται ξανά. Κατηγόρησε τον Αλ. Τσίπρα ότι «επιμένει να υπερασπίζεται το λάθος του και μοιράζει αόριστες υποσχέσεις προς όλους, χωρίς να απαντά στα ερωτήματα της κοινωνίας». Ρώτησε ειδικότερα «πού θα βρεθούν τα λεφτά για να ανοίξουν ξανά οι τράπεζες» αν βγει Όχι και «πώς θα εμποδίσει το κούρεμα των καταθέσεων τις επόμενες μέρες». Τον κατηγόρησε ότι μένει «οχυρωμένος στο Μέγαρο Μαξίμου, ακούγοντας μόνο τα πιστά του κομματικά στελέχη, έχοντας απομακρύνει από δίπλα του όποιον δεν συμφωνεί με την πορεία προς τη δραχμή» και «ρητορεύει για το κόμμα του αδιαφορώντας για τον λαό.
Στο ίδιο πνεύμα, η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κατηγόρησε τον Αλ. Τσίπρα ότι «είναι εκτός τόπου και χρόνου» και ότι «σαφέστατα οδηγεί την Ελλάδα έξω από την Ευρώπη, έξω από τη ζώνη του ευρώ, με όρους χρεοκοπίας, φτωχοποίησης και καταστροφής». Χαρακτήρισε το διάγγελμα «παραπλανητικό, ακραία διχαστικό, γεμάτο εμμονές, ψέματα και πλαστά διλήμματα» και είπε ότι "δεν μπορεί να δώσει καμία εγγύηση για μισθούς, συντάξεις, καταθέσεις, όταν οι τράπεζες κλείνουν, οι συντάξεις δεν καταβάλλονται, η οικονομία βουλιάζει και η ανεργία φουντώνει".
ΝΙΚΟΣ ΛΙΟΝΑΚΗΣ