Τις πραγματικές συνέπειες ενός ενδεχόμενου Ναι την Κυριακή εξήγησαν, σε συνεντεύξεις τους, πολλοί κυβερνητικοί παράγοντες και στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, διεκδικώντας από κάθε πολίτη χωριστά και όλους μαζί ένα ηχηρό, συνειδητό Όχι.
Άλλωστε, «το Όχι σημαίνει για την κυβέρνηση ακόμα πιο σκληρή διαπραγμάτευση, χωρίς αυτό να σημαίνει ρήξη ή επιστροφή στο εθνικό νόμισμα» σημείωνε κορυφαίο στέλεχος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ. Επιπλέον, «αν υπερισχύσει το Όχι, η βάση θα είναι το κείμενο των συγκλίσεων που υπάρχει ήδη, με στόχο περισσότερες βελτιώσεις».
Αντιθέτως, «το Ναι σημαίνει αποδοχή του κειμένου των δανειστών, που, επειδή θα έχει εγκριθεί από δημοψήφισμα, δεν χρειάζεται να περάσει από την έγκριση της Βουλής». Ως εκ τούτου, συνέχισε, «μόνη υποχρέωση της κυβέρνησης είναι η ψήφιση των εφαρμοστικών νόμων», υποστήριξε προσδιορίζοντας τον Σεπτέμβριο ως πιθανό μήνα πρόωρης προσφυγής στις κάλπες (στην περίπτωση, πάντα, που υπερισχύσει το Ναι).
«Πώς γίνεται η προσφυγή στη γνώμη του ελληνικού λαού να είναι αντιδημοκρατικός κανόνας;» διερωτήθηκε ο Μανώλης Γλέζος μιλώντας στο «Κόκκινο», συγκρίνοντας το Όχι στο δημοψήφισμα με την αντίσταση που όρθωσαν οι Έλληνες στο παρελθόν, ενώ απηύθυνε κάλεσμα στους Γερμανούς πολίτες να κατανοήσουν τις ελληνικές θέσεις.
"Όλη αυτή η φιλολογία", έλεγε ο υπουργός Εργασίας Πάνος Σκουρλέτης στον «Αθήνα 9.84», "να ακυρωθεί ένα δρομολογημένο δημοψήφισμα που κατοχυρώνει τη λαϊκή έκφραση σε μία κυρίαρχη δημοκρατική πολιτεία είναι μία κίνηση άκρως αντιδημοκρατική. Αυτήν τη στιγμή γίνονται παράλληλα άτυπες διαπραγματεύσεις, αλλά ουσιαστικά αυτές ξεκίνησαν επειδή υπήρξε η προκήρυξη του δημοψηφίσματος». Για να καταλήξει με τις χαρακτηριστικές απορίες: «Τι θέλετε, να καταργήσουμε τη δημοκρατία; Ψήφισε η ελληνική Βουλή, πώς θα ακυρωθεί; Έχουμε δικαίωμα να καταργήσουμε μία απόφαση της ελληνικής Βουλής στα... ραδιόφωνα;».
Από την πλευρά του ο Παναγιώτης Λαφαζάνης, υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, διεμήνυσε -μέσω του ρωσικού τηλεοπτικού δικτύου 'Rossiya 24'- ότι «αν οι κυρίαρχοι κύκλοι της Ευρώπης δεν επαναφέρουν και μετά το δημοψήφισμα και το ηχηρό Όχι του ελληνικού λαού τον ELA, τότε η κυβέρνηση έχει σχέδιο να αντιμετωπίσει αυτή την κατάσταση. Και θα την αντιμετωπίσει με έναν θετικό τρόπο για τον ελληνικό λαό» ανέφερε, χωρίς να δώσει άλλες λεπτομέρειες.
Εξάλλου, «αν ψηφίσει ο λαός με πλειοψηφία Όχι, αυτομάτως ακυρώνονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο όλες οι επιλογές που κατέστρεψαν αυτόν τον τόπο, δεν δέχομαι το Όχι ως έξοδο από το ευρώ» επανέλαβε ο υπουργός Υγείας Παναγιώτης Κουρουμπλής (στον Alpha 989).
«Στοιχημένος με την κυβερνητική πολιτική», όποια και αν είναι αυτή ενόψει του δημοψηφίσματος, δήλωσε ο υπουργός Δικαιοσύνης Νίκος Παρασκευόπουλος (στον Ρ/Σ Βήμα FM).
Όχι αντίστασης στον πολιτικό και οικονομικό πόλεμο που διεξάγεται στη χώρα και την κυβέρνηση πρότεινε ο αν. υπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Δημήτρης Στρατούλης (στην ΕΡΤ 1).
«Το να μην κάνουμε το δημοψήφισμα είναι», σύμφωνα με τον αν. υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Γιώργο Κατρούγκαλο, «μια πράξη έσχατης υποταγής» (στον Alpha 9.89).
Αν στο δημοψήφισμα επικρατήσει το Ναι, αυτό θα είναι καταδικαστικό για τον λαό, τόνισε η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ράνια Αντωνοπούλου μιλώντας στο «Κόκκινο».
Την πραγματική στόχευση εκ μέρους της αντιπολίτευσης αποκάλυψε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης: «Δεν τους απασχολεί το ευρώ», είπε στην τηλεόραση του Σκάι, «την εξουσία θέλουν».
Μέσω Τwitter ο Δημήτρης Παπαδημούλης σχολίασε πως «η κυβερνητική πρόταση για συμφωνία χωρίς ΔΝΤ και με λύση για το χρέος αλλάζει το τοπίο. Τώρα επείγει το Ναι στην πρόταση, 'μέσα' κι 'έξω'». Καθώς, όμως, το μήνυμά του επεχείρησε να αξιοποιήσει η γαλάζια μονταζιέρα (λόγω της λέξης Ναι), ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ επανήλθε: «Μέρκελ - Σόιμπλε δείχνουν καθαρά ότι επιδιώκουν την πτώση της κυβέρνησης Τσίπρα και όχι συμφωνία. Την Κυριακή ψηφίζουμε Όχι για βιώσιμη λύση. Ναι στην κυβερνητική πρόταση για συμφωνία με τον ESM. Όσοι το διαστρεβλώνουν, ως δήθεν Ναι στο δημοψήφισμα της 5/7, είναι κοινοί συκοφάντες».
«Χρειάζεται άμεσα να πάμε σε συμφωνία» ήταν η γνώμη του αντιπροέδρου της Βουλής Αλέξη Μητρόπουλου, προσθέτοντας -μέσω του Real FM- ότι «έχουμε πέσει στην παγίδα των δανειστών», εξαιτίας σφαλμάτων - αστοχιών και από την ελληνική πλευρά, όπως υποστήριξε.
«Ας το καταλάβουν, δεν ζούμε στη Βαυαροκρατία!» ήταν η πολύ χαρακτηριστική απάντηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Βίτσα προς τους δανειστές (μέσω του «Κόκκινου»).
Το πραγματικό ζήτημα είναι, κατά τον βουλευτή Τριαντάφυλλο Μηταφίδη, «αν θα έχουμε μια κυβέρνηση - μαριονέτα, που θα βάζει την υπογραφή της όπου της λένε ή αν θα έχουμε μια κυβέρνηση που θα παλεύει για τις ανάγκες των πολλών και των φτωχών» (στον Alpha 9.89).
Τέλος, ο συνάδελφός του Χρήστος Καραγιαννίδης υποστήριξε, μέσω της ίδιας συχνότητας, πως «δεν υπάρχει περίπτωση έως την Κυριακή να ζητήσει η κυβέρνηση από τον κόσμο να ψηφίσει Ναι στο δημοψήφισμα, αλλά ούτε και να αποσυρθεί».
Ν.ΠΑΠ.