Την αλληλεγγύη τους στην Ελλάδα εξέφρασαν χθες από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο η ευρωομάδα της Αριστεράς και τα κόμματα της Αριστεράς στην Ισπανία. Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στο Ευρωκοινοβούλιο με ομιλητές τους Δημήτρη Παπαδημούλη, αντιπρόεδρο Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Μαρίνα Αλμπιόλ από την Ενωμένη Αριστερά, Μιγκέλ Ορμπάν από τους Podemos, Τζορντί Σεμπαστιά από τους Πρασίνους, Τζοσέπ Μαρία Τερρικαμπράς από τους Πρασίνους της Καταλωνίας.
Στη συνέντευξη Τύπου παρευρέθησαν και άλλοι ευρωβουλευτές της Αριστεράς. Από πλευράς του ΣΥΡΙΖΑ μετείχαν οι Σοφία Σακοράφα, Κωνσταντίνα Κούνεβα και Στέλιος Κούλογλου. Επίσης παρευρέθησαν η Λόλα Σάντσεζ από τους Podemos καθώς και ο Χαβιέρ Κούσο από την Ενωμένη Αριστερά.
Ο Δημήτρης Παπαδημούλης είπε μεταξύ άλλων:
"Ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος, θα υπάρχει ανάγκη επανέναρξης των συνομιλιών για μια συμφωνία. Όσοι λένε ότι Ναι σημαίνει ευρώ και Όχι σημαίνει δραχμή δεν λένε αλήθεια. Κρύβουν την πολιτική τους επιδίωξη που είναι να γίνει η κυβέρνηση Τσίπρα σύντομη αριστερή παρένθεση. Κρύβουν την πρόθεσή τους να τιμωρηθεί ο ελληνικός λαός γιατί ψήφισε Όχι στη λιτότητα, γιατί ψήφισε μια διαφορετική κυβέρνηση." Επεσήμανε ακόμη πως "οι επόμενες ώρες είναι ιστορικής σημασίας και οι ευθύνες των Ευρωπαίων ηγετών είναι τεράστιες. Δεν είναι ώρα για εκβιασμούς. Δεν είναι ώρα για τελεσίγραφα, γιατί αυτά ήδη απειλούν ολόκληρη την Ευρώπη με ένα τεράστιο κόστος και τους ευρωπαϊκούς λαούς με πρόσθετο κόστος - πέρα από αυτό που έχει προκαλέσει μια άγρια λιτότητα, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε όλο τον ευρωπαϊκό Νότο. Η ελληνική κυβέρνηση και ο ΣΥΡΙΖΑ είναι έτοιμοι ακόμη και τώρα, ακόμη και μέσα στις επόμενες ώρες, για μια βιώσιμη συμφωνία η οποία να εξασφαλίζει τον τερματισμό της λιτότητας, χωρίς νέα ελλείμματα, με μια αξιόπιστη συμφωνία για τα δημόσια οικονομικά, αλλά και με μια σαφή δέσμευση για αφομοίωση του μη-βιώσιμου χρέους καθώς και ένα αναπτυξιακό πακέτο που να αξιοποιεί διαθέσιμους και νέους ευρωπαϊκούς πόρους, που να επιτρέψει στον ελληνικό λαό να ελπίζει, στην ελληνική οικονομία να αναπτυχθεί."
Ο Στέλιος Κούλογλου, σε μια πολύ σύντομη παρέμβαση, σημείωσε ότι "μιας και μιλάμε για την Ελλάδα και την Ισπανία, αυτό το 'blocus' (αποκλεισμός) που έχει σήμερα η Ελλάδα θυμίζει το 'bloco' (αποκλεισμό) που είχε η ισπανική δημοκρατία από το 1936 και μετά."
Από την πλευρά τους, οι Ισπανοί ευρωβουλευτές εξέφρασαν την αλληλεγγύη τους προς τον ελληνικό λαό, με τη Mαρίνα Αλμπιόλ να λέει μεταξύ άλλων: "Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν αποφασίσει να σηκώσουν ανάστημα, γεμάτοι αξιοπρέπεια, και αποφάσισαν να μη θέσουν τα κέρδη των τραπεζών παραπάνω από τις ζωές τους".
Τέλος, ο Μιγκέλ Ουρμπάν από τους Podemos υπογράμμισε μιλώντας για το δημοψήφισμα: "Μπορεί μια κυβέρνηση αξιοπρέπειας, μια κυβέρνηση κυρίαρχη, να θέσει ένα ερώτημα στον λαό της. Αυτό είναι που ενοχλεί - το ότι μας δείχνουν πως τα πράγματα μπορούν να γίνουν διαφορετικά και ότι οι Έλληνες και οι Ελληνίδες μας δίνουν ένα μάθημα δημοκρατίας".