Διασταύρωσαν τα ξίφη τους ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας με τον πρωθυπουργό με αφορμή την απαίτηση του ΚΚΕ να συμπεριληφθεί ως ερώτημα στο δημοψήφισμα η πρόταση της κυβέρνησης προς τους θεσμούς, η κατάργηση των Μνημονίων και των εφαρμοστικών νόμων.
"Επί πέντε μήνες είχατε προεξοφλήσει κάτι το οποίο και εσάς βόλευε. Ότι αυτή η κυβέρνηση θα αποδεχθεί Μνημόνια και θα φέρει σε αυτή τη Βουλή Μνημόνια να ψηφιστούν. Δεν σας κάνουμε τη χάρη ούτε σε εσάς ούτε στους άλλους από την άλλη πλευρά", του είπε ο πρωθυπουργός ζητώντας από το ΚΚΕ να μην ταυτίζεται "με την άλλη πλευρά".
"Παίζετε μικροπολιτικά παιχνίδια και είστε ο πρωθυπουργός της χώρας και βρίσκεστε ενώπιον του κοινοβουλίου", σχολίασε ο Δ. Κουτσούμπας και πρόσθεσε: "Η πρότασή μας είναι καθαρή. Τη δική σας πρόταση προς την τρόικα, τους τρεις θεσμούς, λέμε να βάλετε σε ψηφοφορία για δημοψήφισμα στον ελληνικό λαό. Γιατί αυτή η πρόταση είναι Μνημόνιο και είναι καραμπινάτο Μνημόνιο, ένα Μνημόνιο πολύ κακό. Αρμαγεδώνας της τρόικας από τη μία, πολύ κακό επίσης και το δικό σας Μνημόνιο. Άρα απευθυνθείτε και για τα δύο, ειλικρινά, δημοκρατικά στον λαό μας για να αποφασίσει και να πει 'όχι' και στα δύο, όπως προτείνει το ΚΚΕ, και να πει αν θέλει ρήξη πραγματική, όπως λένε πολλοί από τους βουλευτές σας στα κανάλια και ντρέπονται να το πούνε εδώ".
"Χαιρετίζω το γεγονός ότι, είτε ηθελημένα είτε άθελα, την άλλη Κυριακή θα ψηφίσουμε το ίδιο ψηφοδέλτιο", του απάντησε ο Αλ. Τσίπρας, με τον Δ. Κουτσούμπα να φωνάζει "κάνετε μεγάλο λάθος". "Είναι πλαστογραφία αυτό που κάνει ο πρωθυπουργός, όταν λέει ότι θα ψηφίσουμε το ίδιο", υποστήριξε η Αλέκα Παπαρήγα. "Αντί να βγείτε να πείτε να αποφασίσει ο ελληνικός λαός, εσείς χαϊδεύετε το παπούτσι που σας κλωτσάει", υποστήριξε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος Θανάσης Παφίλης.