Live τώρα    
Από την "τρόικα εσωτερικού" στην "πέμπτη φάλαγγα"
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Από την "τρόικα εσωτερικού" στην "πέμπτη φάλαγγα"

Όταν εκδηλώθηκε η πρώτη δημόσια "σύγκρουση" μεταξύ παραγόντων των δανειστών και κυβερνητικών στελεχών, με την προκλητική συμπεριφορά του επικεφαλής του Eurogroup Γερ. Ντάισελμπλουμ, στο υπουργείο Οικονομικών, εις βάρος του Γ. Βαρουφάκη, βγήκε στην επιφάνεια η περίφημη "τρόικα εσωτερικού", δηλαδή μία μερίδα πολιτικών στελεχών και δημόσιων παραγόντων, που τάσσονταν ανοιχτά με τους δανειστές και όχι με τη σκληρά διαπραγματευόμενη ελληνική κυβέρνηση

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ

Όταν εκδηλώθηκε η πρώτη δημόσια "σύγκρουση" μεταξύ παραγόντων των δανειστών και κυβερνητικών στελεχών, με την προκλητική συμπεριφορά του επικεφαλής του Eurogroup Γερ. Ντάισελμπλουμ, στο υπουργείο Οικονομικών, εις βάρος του Γ. Βαρουφάκη, βγήκε στην επιφάνεια η περίφημη "τρόικα εσωτερικού", δηλαδή μία μερίδα πολιτικών στελεχών και δημόσιων παραγόντων, που τάσσονταν ανοιχτά με τους δανειστές και όχι με τη σκληρά διαπραγματευόμενη ελληνική κυβέρνηση.

Ήταν ο τότε υπεύθυνος Υγείας του Ποταμιού Λυκ. Λιαρόπουλος, που έγραψε στον λογαριασμό του στο Facebook την περίφημη φράση "Γερούν γερά", ζητώντας δηλαδή από τον Ολλανδό επικεφαλής του Eurogroup να... μην υποχωρήσει έναντι του Έλληνα υπουργού Οικονομικών.

Έκτοτε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι, το "αντι-ΣΥΡΙΖΑ" μένος της Ν.Δ., του ΠΑΣΟΚ και του Ποταμιού ενώθηκε με συγκλίνοντα συμφέροντα τραπεζιτών, μιντιαρχών και άλλων οικονομικών παραγόντων και η περίφημη "τρόικα εσωτερικού" μεταμορφώθηκε σε "πέμπτη φάλαγγα", η οποία απροσχημάτιστα τάσσεται υπέρ των δανειστών και εύχεται όχι μόνο "αριστερές παρενθέσεις", αλλά ακόμη και "ατύχημα" της χώρας προκειμένου να δικαιωθούν τα όνειρά τους για άδοξο τέλος της πρώτης αριστερής κυβέρνησης στην ιστορία της Ελλάδας.

Σπέκουλα εις βάρος των τραπεζών

Ειδικά τις τελευταίες ημέρες, το "αντι-ΣΥΡΙΖΑ" μένος και το πάθος των "πεμπτοφαλαγγιτών" υπήρξε απολύτως ανάλογο με την αύξηση στην ένταση της διαπραγμάτευσης μεταξύ της κυβέρνησης και των πιστωτών. Μάλιστα, με αφορμή τη μη επίτευξη συμφωνίας έως χθες, στελέχη του λεγόμενου "μνημονιακού μπλοκ" έθιγαν ευθέως το "ευαίσθητο" αγαθό της τραπεζικής πίστης ακόμη και επωνύμως.

Την περασμένη εβδομάδα, για παράδειγμα, το πρώην στέλεχος του ΔΝΤ Μιρ. Ξαφά έγραφε στο Τwitter πως "αν δεν έχουμε συμφωνία έως την Παρασκευή (σ.σ.: την περασμένη...), τη Δευτέρα δε θα ανοίξουν οι τράπεζες". Παράλληλα, στελέχη της Ν.Δ., του ΠΑΣΟΚ και του Ποταμιού αναφέρονταν δημοσίως στο ενδεχόμενο bank run και στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα τραπεζικά ιδρύματα εντείνοντας τις συνθήκες ανησυχίας σχετικά με τις καταθέσεις.

Κι όλα αυτά, ενώ σχεδόν καθημερινά η ΕΚΤ αύξανε τα όρια δανεισμού μέσω ELA, δείχνοντας έμπρακτα την πρόθεση της Φραγκφούρτης να κρατήσει βιώσιμες τις ελληνικές τράπεζες. Αυτή η σπέκουλα, βεβαίως, συνεχίστηκε και χθες, παρά το θετικό κλίμα που καλλιεργείτο από το πρωί για επίτευξη συμφωνίας. Μάλιστα, το BBC εμφάνιζε τον πρόεδρο της Eurobank, Ν. Καραμούζη, να δηλώνει πως... δεν θα ανοίξουν οι τράπεζες αν δεν υπάρξει συμφωνία -κάτι που ευλόγως διαψεύστηκε διαρρήδην και κατηγορηματικά από την εν λόγω τράπεζα. Όλα αυτά, ενόσω καθ' όλο το σαββατοκύριακο ειδησεογραφικές εκπομπές και δελτία ειδήσεων στα κανάλια φιλοξενούσαν δηλώσεις "φοβισμένων" καταθετών, οι οποίοι έλεγαν ότι πήραν τα χρήματά τους από τις τράπεζες επειδή φοβούνταν ότι αυτές δεν θα άνοιγαν χθες...

Πολιτική αποσταθεροποίηση

Η επιχείρηση "σαμποτάζ" εις βάρος της ελληνικής κυβέρνησης δεν περιορίστηκε στη σπέκουλα σε βάρος της τραπεζικής πίστης και της ασφάλειας των καταθέσεων. Αντιθέτως, επεκτάθηκε και στο πολιτικό πεδίο, με αφορμή τη σπερμολογία περί... πολιτικής αποσταθεροποίησης, αλλά και με "όχημα" τις συγκεντρώσεις με το σύνθημα "Μένουμε Ευρώπη" στο Σύνταγμα.

Μάλιστα, χθες, ο ΣΚΑΪ, με "τιτίβισμα" στον επίσημο λογαριασμό του σταθμού στο Τwitter, καλούσε τους τηλεθεατές του να... δώσουν το "παρών" στη συγκέντρωση στο Σύνταγμα. "Και σήμερα μην ξεχνάτε, #MenoumeEvropi - Στις 19.30 στο Σύνταγμα", έλεγε το tweet του καναλιού, ενώ στο δικό του μήνυμα στο Facebook ο πρώην γ.γ. Συντονισμού της κυβέρνησης Σαμαρά - Βενιζέλου, Δημ. Βαρτζόπουλος, προεξοφλούσε "σκηνές Αργεντινής" καλώντας δημοσίως στην αντίστοιχη συγκέντρωση "Μένουμε Ευρώπη" στη Θεσσαλονίκη. "Να πάμε όλοι σήμερα στις 19.30 στο Λευκό Πύργο, αυτή τη φορά μόνο με σημαίες. Κατσαρόλες θα πάρουμε αργότερα" έλεγε χαρακτηριστικά ο κ. Βαρτζόπουλος.

Ωστόσο η πλέον απροσχημάτιστη δημόσια "έκκληση" υπέρ των δανειστών και κατά της κυβέρνησης προήλθε εκ νέου από το Ποτάμι, από τον τομεάρχη Παιδείας Λεων. Καστανά, αυτή τη φορά. Ο κ. Καστανάς σχεδόν ευχήθηκε, πάλι μέσω Facebook, αντιδημοκρατική εκτροπή, προκειμένου, όπως είπε, να φύγει αυτή η κυβέρνηση. "Το πρόβλημα δεν είναι αν θα υπογραφεί η οποιαδήποτε φορομπηχτική συμφωνία. Το πρόβλημα είναι αυτή η κυβέρνηση αυτών των ανθρώπων. Αν δεν φύγει, δεν υπάρχει λύση. Και για να φύγει θέλει πολιτική κρίση. Συνεπώς, καλύτερα να μην συμφωνήσει. Την εκδοχή αντιδημοκρατικής εκτροπής να την έχουμε στα υπόψη" έγραψε χαρακτηριστικά, ενώ αργότερα επιχείρησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις διευκρινίζοντας πως εννοεί ότι... μπορεί η κυβέρνηση να επιλέξει αντιδημοκρατική εκτροπή.

Ωστόσο, στην επίμαχη ανάρτηση, είχε προσθέσει τη φράση "η μόνη μας ελπίδα είναι οι έξω" και, όταν τού επισημάνθηκε από διαδικτυακό φίλο του πως, αν η κυβέρνηση δεν συμφωνήσει, "η χιονοστιβάδα των εξελίξεων θα είναι καταστροφική και μη διαχειρίσιμη", εκείνος απάντησε: "Να είναι καταστροφική και μη διαχειρίσιμη. Να καταλάβουν όλοι αυτοί τι ψήφισαν. Να γίνει κυβέρνηση σωτηρίας. Να γίνει κάτι τελοσπάντων".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0