Live τώρα    
Γ. Σακελλαρίδης: / Γ. Σακελλαρίδης: Deadline στη διαπραγμάτευση η αμοιβαία επωφελής λύσης
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Γ. Σακελλαρίδης: / Γ. Σακελλαρίδης: Deadline στη διαπραγμάτευση η αμοιβαία επωφελής λύσης

Με την υπόμνηση ότι καμία πλευρά δεν έχει συμφέρον από τη μη συμφωνία, ο Γαβριήλ Σακελλαρίδης διατύπωσε τη θέση, από το briefing χθες, ότι «η ελληνική κυβέρνηση έχει ως βασικό, μόνο αυτή τη στιγμή, πλάνο να υπάρξει συμφωνία» και δεν επιτρέπει σε κανέναν να διανοηθεί ότι η κυβέρνηση δεν έχει τη διάθεση για αυτήν, υπό τον όρο ότι θα έχει τα χαρακτηριστικά έντιμης συμφωνίας.

Μια συμφωνία που θα μπορεί να εγκριθεί από τον πρωθυπουργό, το Υπουργικό Συμβούλιο και το Κοινοβούλιο. «Deadline στη διαπραγμάτευση είναι η αμοιβαία επωφελής λύση» ήταν επίσης μια χαρακτηριστική αναφορά του κυβερνητικού εκπροσώπου.

Στο κεφάλαιο των μέτρων, ανέφερε πως μείωση των συντάξεων και αύξηση του ΦΠΑ στα βασικά αγαθά «δεν πρόκειται να πάρουμε», επιπροσθέτως είναι αφέλεια να πιστεύουν κάποιοι εντός της χώρας ότι η κυβέρνηση θα επαναλάβει τα ίδια λάθη των προηγούμενων κυβερνήσεων που έφεραν την κοινωνία στο σημείο αυτό, σημείωσε. Τα όποια επιπλέον μέτρα -πρόσθεσε- θα είναι αναδιανεμητικά και δεν θα αφορούν τον κόσμο, που πλήρωσε το "μάρμαρο" τα τελευταία 5 χρόνια.

Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης ευχαρίστησε τον ελληνικό λαό για την ψυχραιμία που έχει επιδείξει -και αυτό είναι το μεγαλύτερο «όπλο» της.

Με αφορμή εξάλλου τις θέσεις που διατύπωσε ο βασικός οικονομολόγος του ΔΝΤ Ολιβιέ Μπλανσάρ, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δεν έκρυψε τον... προβληματισμό του για τον «κοινό τόπο» των δανειστών που συνίσταται στο τρίπτυχο, όχι αναδιάρθρωση του χρέους - ναι σε σκληρές διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις - ναι σε σενάριο λιτότητας. Εξέφρασε πάντως την πεποίθησή του πως δεν θα πρυτανεύσουν οι σκληρές φωνές από τους εταίρους.

Ενώ μετά και όσα έλεγε σε συνεργάτες του ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας το Σάββατο («ξεχάστε κάθε σκέψη για εκλογές και δημοψήφισμα»), ο Γ. Σακελλαρίδης είπε πως τα δύο αυτά σενάρια δεν υπάρχουν στο τραπέζι, χωρίς όμως «να φοβόμαστε λαϊκή ετυμηγορία». Ερωτηθείς για το πόρισμα της Επιτροπής Λογιστικού Ελέγχου, απάντησε πως οποιαδήποτε τεκμηρίωση είναι σίγουρα ενισχυτική στη διαπραγμάτευση.

Τ. Κορωνάκης: Η κοινωνία να στηρίξει τη μάχη

Συστήνοντας ψυχραιμία, από την πλευρά του ο γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Κορωνάκης ζητούσε «ο ΣΥΡΙΖΑ και η Αριστερά γενικότερα και κυρίως η κοινωνία με κάποιον τρόπο πρέπει να πάρουν τη διαπραγμάτευση στα χέρια τους, πρέπει να δείξουν τη στήριξη στη μάχη της ελληνικής κυβέρνησης απέναντι στη σκληρή λιτότητα. Για εμάς η δημοκρατία δεν εκβιάζεται, η αξιοπρέπεια δεν διαπραγματεύεται. Η κοινωνία πρέπει να βγει μπροστά» (από συνέντευξη στον ρ/σ «Στο Κόκκινο»).

Και από την ίδια συχνότητα ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης κατηγορούσε τους δανειστές ότι «αποφάσισαν να μας κάνουν τέτοια πρόταση που να είναι αδύνατον να γίνει αποδεκτή από τη δική μας πλευρά». Και άρα «εμείς δεν υπογράφουμε».

Ενώ ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Θανάσης Πετράκος δήλωνε θετικός σε μια εταιρική σχέση Ελλάδας και Ε.Ε., ωστόσο «αν θέλουν να γίνουμε εταίρες, δεν θα γίνουμε. Είμαστε εταίροι», δήλωνε στον ρ/σ «Βήμα FM».

Μιλώντας για τη «μάχη» της κυβέρνησης, τέλος, ο γ.γ. του υπουργείου Εσωτερικών Κώστας Πουλάκης υποστήριξε πως «κάνει ό,τι είναι δυνατόν προκειμένου να υλοποιήσει τη λαϊκή εντολή που έλαβε, για λύση εντός της Ευρωζώνης αφενός, για σταμάτημα της λιτότητας και των υφεσιακών μέτρων αφετέρου».

Η προτροπή των "Ενεργών Πολιτών"

Σε ανάρτησή της, η Κίνηση «Ενεργοί Πολίτες» του Μανώλη Γλέζου προτείνει στον πρωθυπουργό «να σταματήσει τον ατέρμονα 'διάλογο' με τους δανειστές και να συναντήσει τον ελληνικό λαό στις πλατείες. Να τον ενημερώσει, να κάνει ουσιαστικό διάλογο μαζί του. Και μαζί με τον λαό η λύση υπάρχει. Και θα είναι επώδυνη για τους δανειστές και για όσους έχουν επιλέξει να σταθούν στο πλευρό των δανειστών».

Ν.ΠΑΠ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0