Την άμεση κατάθεση στη Βουλή του νομοσχεδίου για την επαναφορά των εργασιακών σχέσεων ζητούν 22 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με επιστολή προς τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα. Η επιστολή κοινοποιείται και στον υπουργό Εργασίας Πάνο Σκουρλέτη, τον αναπληρωτή υπουργό Εργασίας Δημήτρη Στρατούλη και τον γενικό γραμματέα της κυβέρνησης Σπύρο Σαγιά.
Οι βουλευτές ζητούν να κατατεθεί το νομοσχέδιο για την επαναφορά των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και του κατώτατου μισθού καθώς και για τη μη εφαρμογή των υπαρχόντων μνημονιακών διατάξεων που προβλέπουν νέες μειώσεις των κύριων και επικουρικών συντάξεων.
Την επιστολή υπογράφουν οι Γιάννης Σταθάς (που είχε και την πρωτοβουλία), Δημήτρης Βέττας, Ιωάννα Γαϊτάνη, Κώστας Δελημήτρος, Βαγγέλης Διαμαντόπουλος, Ζήσης Ζάννας, Χρυσούλα Κατσαβριά, Αγλαΐα Κυρίτση, Στάθης Λεουτσάκος, Ραχήλ Μακρή, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, Νίκος Μιχαλάκης, Γιάννης Μιχελογιαννάκης, Γιώργος Ουρσουζίδης, Σάκης Παπαδόπουλος, Θανάσης Πετράκος, Παύλος Πολάκης, Θανάσης Σκούμας, Ελένη Σωτηρίου, Αλεξάνδρα Τσανάκα, Δέσποινα Χαραλαμπίδου και Ελένη Ψαρρέα.
Θετικά μηνύματα από τη Γενεύη
Η θετική στάση του γενικού διευθυντή του ILO Γκάι Ράινερ στην επαναφορά των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας επιβεβαιώθηκε και κατά τη χθεσινή συνάντηση με τον υπουργό Εργασίας Π. Σκουρλέτη και τον αναπληρωτή υπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Δ. Στρατούλη, που πραγματοποιήθηκε στο περιθώριο της 104ης Γενικής Διάσκεψης της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας στη Γενεύη.
Επίσης, αποφασίστηκε η περαιτέρω συνεργασία της ελληνικής κυβέρνησης με τον ILO και η παροχή τεχνικής υποστήριξης σε μια σειρά από θέματα όπως:
* Η εναρμόνιση της νέας εργασιακής νομοθεσίας με τις σχετικές συνθήκες της ΔΟΕ και τις βέλτιστες πρακτικές σε ενωσιακό και διεθνές επίπεδο.
* Η συνδρομή στη δημιουργία συνθηκών ουσιαστικού κοινωνικού διαλόγου, σε ένα πλαίσιο όπου οι διαπραγματευτική ισχύς τόσο των συνδικάτων όσο και των εργοδοτών είναι εξισορροπημένη.
* Η ανεύρεση πολιτικών για την αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας και της παραοικονομίας.
* Η εύρυθμη λειτουργία του ελληνικού συστήματος κοινωνικής ασφάλισης, κυρίως στο πεδίο της αντιμετώπισης του προβλήματος της μεγάλης εισφοροδιαφυγής, της εισφοροαποφυγής και της εισφοροκλοπής. Επίσης, για την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων των φορέων κοινωνικής ασφάλισης.
* Η συνδρομή στη διαμόρφωση μια «νέας γενιάς» προγραμματικών παρεμβάσεων για την καταπολέμηση της ανεργίας.
* Η συμμετοχή στη διαμόρφωση ενός ειδικά προσαρμοσμένου Δικτύου Κοινωνικής Προστασίας.
* Η ανάπτυξη πολιτικών στον τομέα της κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας.