Με την εκλογή της Κεντρικής Επιτροπής και του νέου προέδρου της ΔΗΜ.ΑΡ., που θα πάρει τη θέση του Φώτη Κουβέλη, ολοκληρώνεται το 4ο Συνέδριο του κόμματος, με τη νέα ηγεσία -τον Θανάση Θεοχαρόπουλο ή τη Μαρία Γιαννακάκη- να λαμβάνει τη σκυτάλη σε μια πολύ δύσκολη συγκυρία για το ίδιο, μετά το αποτέλεσμα των τελευταίων εκλογών.
Στην εναρκτήρια ομιλία του, ο Φ. Κουβέλης υποστήριξε τη συνέχιση της πορείας της ΔΗΜ.ΑΡ. ως "αυτόνομου πολιτικού φορέα με παρεμβατική λογική στις πολιτικές εξελίξεις". Στο ίδιο πνεύμα, η πρώην βουλευτής Μ. Γιαννακάκη -που στηρίζεται από αρκετούς πρώην στενούς συνεργάτες του Φ. Κουβέλη όπως τον Χρ. Μαχαίρα, αλλά και τους Β. Ζορκάδη και Δ. Λουκά από το "Αριστερό Δίκτυο"- έχει ως προτεραιότητές της τη διαμόρφωση πολιτικού στίγματος, την πολιτική αυτονομία και την οργανωτική ανασυγκρότηση. Απορρίπτει τον όρο "Κεντροαριστερά", δείχνοντας έτσι και τις προθέσεις της απέναντι στις δυνάμεις που ορίζονται έτσι. Η ίδια αναφέρει ότι η ΔΗΜ.ΑΡ. πρέπει να υπηρετήσει πολιτικό σχέδιο σε αριστερή προοδευτική κατεύθυνση.
Ο πρώην γραμματέας Θ. Θεοχαρόπουλος υποστηρίζει ότι η ΔΗΜ.ΑΡ. ως κόμμα της ανανεωτικής Αριστεράς οφείλει να συνομιλεί με όλες τις δυνάμεις του χώρου του "δημοκρατικού σοσιαλισμού", ενώ συναρτά γενικότερα το θέμα των συνεργασιών με το πώς θα εξελιχθεί η σημερινή διακυβέρνηση. Διαφωνεί με μια λογική ταύτισης με τον ΣΥΡΙΖΑ, ασκεί κριτική στην κυβέρνηση για περιπτώσεις "εθνολαϊκισμού", ενώ ζητεί και ρήξη του χώρου με τον νεοφιλελευθερισμό. Την υποψηφιότητά του υποστηρίζουν, μεταξύ άλλων, οι Ν. Τσούκαλης, Δ. Χατζησωκράτης και Θ. Μαργαρίτης.
Ν.ΛΙΟΝ.