Live τώρα    
ΣΥΝΕΔΡΙΑΖΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΑΤΥΠΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ / Διχασμός κορυφής στη Ν.Δ. για τη συμφωνία
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΣΥΝΕΔΡΙΑΖΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΑΤΥΠΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ / Διχασμός κορυφής στη Ν.Δ. για τη συμφωνία

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ

Μεγαλώνει το χάσμα στη Ν.Δ. ενόψει της διαφαινόμενης συμφωνίας, αφού όλα τα εσωκομματικά στρατόπεδα ετοιμάζονται για μία σκληρή εσωκομματική αναμέτρηση με αφορμή τη στάση που θα τηρήσει η αξιωματική αντιπολίτευση στη Βουλή, οψέποτε οι "300" κληθούν να επικυρώσουν τη συμφωνία Αθήνας - δανειστών.

Ο Αντ. Σαμαράς, μιλώντας χθες στην ετήσια γενική συνέλευση του ΣΕΒ, σκιαγράφησε εκ νέου και με σαφέστερο τρόπο την απόφασή του να καταψηφίσει η Ν.Δ. την όποια συμφωνία. Ο τέως πρωθυπουργός, αφού εξαπέλυσε επίθεση στην κυβέρνηση χαρακτηρίζοντάς την "κυβέρνηση των μη αποφάσεων, που εγκυμονεί όλο και περισσότερα ανεξέλεγκτα ατυχήματα", στη συνέχεια διεμήνυσε πως το κόμμα του "δεν είναι δεκανίκι της κυβέρνησης".

"Εμείς δεν είμαστε στείρα αντιπολίτευση, αλλά θεωρούμε πως είναι ολέθριο λάθος η φοροεπιδρομή που λέγεται ότι ετοιμάζουν, η ύφεση που λέγεται ότι φέρνουν και το κομματικό κράτος που σίγουρα φαίνεται ότι οικοδομούν" είπε, για να υπογραμμίσει με έμφαση: "Είμαστε αντιπολίτευση, δεν είμαστε δεκανίκι μιας κυβέρνησης που δεν μπορεί να πείσει ούτε τους δικούς της, αλλά επιμένει να σέρνει τη χώρα στα βράχια".

Πιέσεις συναίνεσης από "φιλελεύθερους" και "καραμανλικούς"

Ωστόσο, η απόφαση που, όπως φαίνεται, έχει ήδη λάβει ο Αντ. Σαμαράς συναντά ήδη σφοδρές εσωκομματικές αντιδράσεις, ενώ ο πρόεδρος της Ν.Δ. φαίνεται πως έχει μαζί του μόνο τον σκληρό "σαμαρικό" πυρήνα του κόμματος -ούτε καν την πλειοψηφία της Κ.Ο. και των "γαλάζιων" στελεχών.

"Εγώ λαϊκισμούς δεν έκανα ούτε πριν από πέντε χρόνια και πλήρωσα τεράστιο κόστος. Δεν θα κάνω τώρα" διεμήνυσε προχθές στον πρόεδρο της Ν.Δ. η Ντ. Μπακογιάννη, η οποία ήδη ξεδιπλώνει -με συναντήσεις, δημόσιες παρεμβάσεις και με πρωταγωνιστικό ρόλο στις διεργασίες- τη φιλοδοξία της να εκφράσει την "ευρωπαϊκή" εσωκομματική αντιπολίτευση.

Παράλληλα, με τη φράση "πρώτα η χώρα, μετά το κόμμα", κορυφαία στελέχη όπως ο Ν. Δένδιας και ο "καραμανλικός" Ευρ. Στυλιανίδης τάσσονται επίσης υπέρ της υπερψήφισης της συμφωνίας, ενώ αίσθηση προκάλεσαν χθες οι δηλώσεις του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της Ν.Δ., Κυρ. Μητσοτάκη.

"Η Ν.Δ. να ξεκαθαρίσει τη θέση της. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι θα διαπράξουμε το ίδιο λάθος που κάναμε και το 2010 -εγώ ήμουν αντίθετος, θυμίζω τότε, υπάκουσα στην κομματική πειθαρχία για την καταψήφιση του πρώτου Μνημονίου και στο τέλος κινδυνεύουμε να ζαλιστούμε εμείς από τις πιρουέτες μας" είπε στον ρ/σ Real, για να προσθέσει πως "η Ν.Δ. θα πρέπει να είναι υπεύθυνη ευρωπαϊκή δύναμη η οποία θα βάλει πλάτη στην εθνική προσπάθεια". Μάλιστα, προανήγγειλε πως "οποιαδήποτε άλλη προσέγγιση εμένα προσωπικά θα με βρει κάθετα αντίθετο".

Κρίσιμη συνεδρίαση

Τούτων δοθέντων, η σημερινή συνεδρίαση του άτυπου Πολιτικού Συμβουλίου του κόμματος είναι εξαιρετικά κρίσιμη, καθώς κορυφαία στελέχη -όπως ο Κυρ. Μητσοτάκης ή ο γραμματέας Στρατηγικού Σχεδιασμού Μιλτ. Βαρβιτσιώτης- θα έχουν την ευκαιρία να διατυπώσουν τις απόψεις τους και να ζητήσουν και από τον Αντ. Σαμαρά να... ανοίξει τα δικά του χαρτιά.

Πάντως, χθες, ο πρόεδρος της Ν.Δ., σε μία αποστροφή του λόγου του, που ερμηνεύθηκε ως "απάντηση" στον Κυρ. Μητσοτάκη, την Ντ. Μπακογιάννη και σε όσους άλλους εισηγούνται στήριξη της συμφωνίας, υπογράμμισε: "Κάποιοι μας συμβουλεύουν να δεσμευθούμε ότι θα ψηφίσουμε αυτά που ούτε ακόμα είδαμε,ούτε και γνωρίζουμε και που κανείς δεν ξέρει αν καν θα υπάρξουν".

"Και τους ρωτώ: Αν δεν τα ψηφίσουν οι ίδιοι οι κυβερνητικοί βουλευτές, ποιος θα τα εφαρμόσει στη συνέχεια; Πώς θα συνεχίσει η Ελλάδα να παίρνει χρηματοδότηση για μια συμφωνία που κυβερνητικοί βουλευτές δεν θα στηρίζουν; Αυτός δεν ήταν ο ορισμός της ακυβερνησίας;".

Τριβές για τη λήψη της απόφασης

Με βάση όλα τα παραπάνω, ο Αντ. Σαμαράς έχει μείνει με τους "σκληρούς" του κόμματός του, που ζητούν καταψήφιση (Αδ. Γεωργιάδης, Μ. Βορίδης, Ανδρ. Παπαμιμίκος κ.ά.), ενώ η συντριπτική πλειονότητα των στελεχών ζητούν να ληφθεί συλλογικά η απόφαση, με συνεδρίαση και ψηφοφορία στην Κοινοβουλευτική Ομάδα. "Συζήτηση στην Κοινοβουλευτική Ομάδα θα γίνει, αλλά ο πρόεδρος διατηρεί το δικαίωμα να πει την τελευταία λέξη. Μία ψηφοφορία μόνο κακό θα έκανε, γιατί θα μετέδιδε εικόνα διχασμού" τονίζει στενότατος συνεργάτης του Αντ. Σαμαρά, προαναγγέλλοντας την αρνητική στάση της ηγεσίας στο αίτημα περί ψηφοφορίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0