Η αναφορά του υπουργού Επικρατείας Αλ. Φλαμπουράρη, με την οποία δεν δήλωνε αρνητικός σε ενδεχόμενο δημοψήφισμα σε περίπτωση αδιεξόδου, προκάλεσε την έντονη αντίδραση των πρώην κυβερνητικών εταίρων Αντ. Σαμαρά και Ευ. Βενιζέλου, των οποίων η θέση αναφορικά με τα δημοψηφίσματα για ιστορικού βεληνεκούς αποφάσεις είναι, εδώ και λίγα χρόνια, περισσότερο από σαφείς. Στον "χορό" της επίθεσης κατά της κυβέρνησης, με την ίδια αφορμή, όμως, έσπευσε να μπει και το Ποτάμι.
Ο εκπρόσωπος της Ν.Δ. Κ. Καραγκούνης δήλωσε ότι ένα δημοψήφισμα θα μετατρεπόταν ουσιαστικά σε δημοψήφισμα για παραμονή ή όχι στο ευρώ, κάτι που είναι εκτός της εντολής της κυβέρνησης, όπως είπε. "Και μόνο η σκέψη για τέτοιο δημοψήφισμα είναι ομολογία αδιεξόδου. Και αν το προχωρούσαν θα μετέτρεπαν το αδιέξοδο σε τραγωδία" πρόσθεσε. Η Χαρ. Τρικούπη ισχυρίστηκε ότι "αποκαλύφθηκε" πως "το κρυφό χαρτί της κυβέρνησης" είναι "το παιχνίδι με τη θέση της χώρας στο ευρώ και τελικά η έξοδος από αυτό αν χρειαστεί, και ας όψονται οι κακοί Ευρωπαίοι!". "Μόνο που όμηροι δεν είναι οι Ευρωπαίοι, αλλά οι Έλληνες" σχολίασε. Ο εκπρόσωπος Τύπου του Ποταμιού Δ. Τσιόδρας χαρακτήρισε ενδεχόμενο δημοψήφισμα ως προσπάθεια της κυβέρνησης "να βγάλει ο λαός το φίδι από την τρύπα και να αποφασίσει αυτά που δεν θέλει να αποφασίσει ο κ. Τσίπρας και η αυτοπροσδιοριζόμενη ως κυβέρνηση εθνικής σωτηρίας ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛΛ.".