Live τώρα    
"Παράταση" στην ηγεσία πήρε ο Αντ. Σαμαράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

"Παράταση" στην ηγεσία πήρε ο Αντ. Σαμαράς

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ

Σε μακρά περίοδο εσωστρέφειας εισέρχεται η Ν.Δ., μετά το απότομο "κλείσιμο" του θέματος της ηγεσίας από τον... Αντ. Σαμαρά, παρά τις φωνές πολλών "γαλάζιων" στελεχών υπέρ της διεξαγωγής έκτακτου συνεδρίου.

Πλέον, όλα τα εσωκομματικά στρατόπεδα αναπροσαρμόζουν τη στρατηγική τους για την επόμενη περίοδο, η οποία θα χαρακτηριστεί από μια "ισορροπία του τρόμου", ώς την ώρα που το θέμα ηγεσίας θα ανοίξει επισήμως.

Σε κάθε περίπτωση, προσώρας ο πρόεδρος της Ν.Δ. κατάφερε να πάρει παράταση στην ηγεσία του κόμματος, καθώς οι "δελφίνοι" συνέχισαν να ζητούν έκτακτο συνέδριο μετ' επιτάσεως, αλλά δεν προχώρησαν στο επόμενο βήμα: δεν κίνησαν διαδικασία για τη συλλογή υπογραφών 26 βουλευτών, η οποία, κατά το καταστατικό, θα ήταν αρκετή προκειμένου να αυτονομηθούν τα γεγονότα. Όλα αυτά αφού ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης είχε... ξαναπετάξει το γάντι, "κλείνοντας" από μόνος του το θέμα της ηγεσίας: «Έθεσα μόνος μου το θέμα αρχηγού της παράταξης στην Κοινοβουλευτική Ομάδα όταν είπα ότι δεν είμαι παντρεμένος με τη θέση μου αλλά δεν γίνεται σε αυτές τις κρίσιμες στιγμές να εγκαταλείψω τη μάχη. Εξήγησα ότι κάτι τέτοιο θα είναι επιζήμιο, όμως κάλεσα όποιον ήθελε να θέσει ανοικτά το θέμα της αλλαγής ηγεσίας. Κανείς δεν το έθεσε και το θέμα έκλεισε. Κάποιοι έθεσαν θέμα έκτακτου συνεδρίου, το οποίο θα γινόταν για εκλογή αρχηγού που όμως δεν έβαλε κανείς ευθέως. Ο λόγος που απέρριψα το έκτακτο συνέδριο είναι ότι με το που θα το ανακοινώναμε θα άνοιγε ο κύκλος της εσωστρέφειας».

Μόνος με το... ΛΑΟΣ

Σε κάθε περίπτωση, το γεγονός ότι ο Αντ. Σαμαράς κατάφερε να κλείσει το θέμα ηγεσίας, παραχωρώντας στην εσωκομματική αντιπολίτευση μόνο τη διεξαγωγή "εθνικής συνδιάσκεψης" -που δεν έχει καμία αρμοδιότητα λήψης αποφάσεων-, δεν διασφαλίζει την επί μακρόν παραμονή του προέδρου της Ν.Δ. στην ηγεσία του κόμματος. Είναι χαρακτηριστικό πως, από την 7ωρη συνεδρίαση της Πολιτικής Επιτροπής, την περασμένη Κυριακή, αλλά και από την συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, την περασμένη Πέμπτη, αναδείχθηκε η εσωκομματική απομόνωση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, παρά τη φαινομενική επικράτησή του στη σύνθεση των κομματικών οργάνων. Στο πλευρό του Αντ. Σαμαρά τάσσονται μόνο οι προερχόμενοι από το ΛΑΟΣ Μ. Βορίδης και Αδ. Γεωργιάδης, αλλά και ορισμένοι πρώην υπουργοί που "χρωστούν" στον Αντ. Σαμαρά, όπως ο Β. Κικίλιας. Ωστόσο, η συντριπτική πλειονότητα των κορυφαίων της Ν.Δ. ζητεί τη διεξαγωγή έκτακτου συνεδρίου, είτε πρόκειται για "καραμανλικούς", είτε για "φιλελεύθερους", είτε για "μητσοτακικούς". Επίσης, ενδεικτική των προθέσεων Σαμαρά για την "επόμενη μέρα" του κόμματος είναι η πληροφορία, σύμφωνα με την οποία το στέλεχος που ανέλαβε να ξαναγράψει την ιδεολογική διακήρυξη της Ν.Δ. ενόψει της εθνικής συνδιάσκεψης είναι ο... Μ. Βορίδης.

Αποστάσεις Αβραμόπουλου

Η εσωκομματική απομόνωση του Αντ. Σαμαρά φαίνεται και από το γεγονός ότι, χωρίς καν να τον ενημερώσει, ανακοίνωσε την παραίτησή του από τη θέση του αντιπροέδρου του κόμματος ο Δ. Αβραμόπουλος. Ο κοινοτικός επίτροπος επικαλέστηκε φόρτο εργασίας στις Βρυξέλλες και, στην ομιλία του, δεν εφείσθη αιχμών, ζητώντας να μπει "τέλος στη φοβική Ν.Δ." και διαφοροποιούμενος απολύτως από την τακτική του φόβου που ακολουθήθηκε από τη Συγγρού στις πρόσφατες εκλογές. Σημειωτέον ότι ο Δ. Αβραμόπουλος άφησε να εννοηθεί πως εφεξής το κόμμα πρέπει να προχωρήσει στην επετηρίδα, αφού πρότεινε ο διάδοχός του στην αντιπροεδρία να είναι στέλεχος της νέας γενιάς "για να γεφυρωθούν οι γενιές στη Ν.Δ.", όπως είπε χαρακτηριστικά.

Επίθεση Μπακογιάννη

Αιχμηρή κατά της ηγεσίας της Ν.Δ. ήταν, για μία ακόμη φορά, και η Ντ. Μπακογιάννη, κατηγορώντας τον Αντ. Σαμαρά πως "φοβάται το συνέδριο για να μην τεθεί θέμα ηγεσίας". "Γιατί φοβάται ο κ. Σαμαράς το συνέδριο; Ή θα βγει πιο ισχυρός ή θα αναδειχθεί νέος πρόεδρος", είπε χαρακτηριστικά, με αποτέλεσμα ορισμένοι "σαμαρικοί" να την αποδοκιμάσουν και οι ίδια να τους χαρακτηρίσει "κεκράκτες" από βήματος της Π.Ε. Για "λαθρεπιβάτες στη Ν.Δ." μίλησε ο Κυρ. Μητσοτάκης, που επιχείρησε να ενισχύσει το "μεταρρυθμιστικό προφίλ" του αφήνοντας αιχμές για υπουργούς που ανήκουν στη λαϊκή Δεξιά. Σημειωτέον ότι προχθές ο Ν. Δένδιας αποχώρησε από τη συνεδρίαση -όπως και ο Ευρ. Στυλιανίδης-, ενώ απουσίασαν ο πρώην πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής και ο πρώην πρόεδρος της Βουλής Ευ. Μεϊμαράκης.

Σύγκρουση κορυφής Σαμαρά - Δένδια

Εν τω μεταξύ, χθες, με συνέντευξή του στον Σκάι, ο Ν. Δένδιας έδωσε συνέχεια στην κόντρα κορυφής που έχει ανοίξει με τον Αντ. Σαμαρά, σε μια προσπάθεια να προπορευθεί έναντι των άλλων "δελφίνων". "Φωτογραφίζοντας" ευθέως τον Αντ. Σαμαρά, ο πρώην υπουργός ζήτησε "να πάει ο λογαριασμός σε αυτόν που επέτρεψε στην κοινωνία να μας θεωρεί ακροδεξιό μόρφωμα" και χαρακτήρισε "εφιάλτη" το ενδεχόμενο "να γίνει η Ν.Δ. ακροδεξιό γκρουπούσκουλο του 4 - 5%", αφήνοντας ανοιχτό ακόμη και το ενδεχόμενο διάσπασης. Σε χαμηλούς τόνους συνεχίζει να τοποθετείται ο Κυρ. Μητσοτάκης, ο οποίος, σε ραδιοφωνικές συνεντεύξεις του ("Βήμα"), τόνισε μεν ότι αυτή τη στιγμή "δεν τίθεται θέμα ηγεσίας", προσθέτοντας, όμως, με νόημα ότι "θέμα ηγεσίας μπορεί να τεθεί ανά πάσα ώρα και στιγμή και όχι μόνο στο συνέδριο".

Απάντηση Αλ. Φλαμπουράρη

Παράλληλα, ο Κυρ. Μητσοτάκης εξαπέλυσε και σκληρή επίθεση στον υπουργό Οικονομικών. Γ. Βαρουφάκη, ζητώντας την αντικατάστασή του. Η δήλωσή του αυτή προκάλεσε τη σκληρή απάντηση του υπουργού Επικρατείας Αλ. Φλαμπουράρη, ο οποίος κατηγόρησε τον βουλευτή για "θράσος" και υπενθύμισε πως το ίδιο αίτημα (σ.σ. περί αντικατάστασης Βαρουφάκη) θέτουν "οι πιο ακραίοι μνημονιακοί κύκλοι της Ευρώπης".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0