ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ
Με τον... μονόλογο του Αντ. Σαμαρά θα ξεκινήσει σήμερα η συζήτηση για την "επόμενη μέρα" στη Ν.Δ., αφού ο τέως πρωθυπουργός συγκαλεί μεν την Κοινοβουλευτική Ομάδα του κόμματός του, αλλά έχει αποφασίσει να μην δώσει τον λόγο στους βουλευτές του. Την ίδια στιγμή η Ν.Δ. ως αξιωματική αντιπολίτευση παραμένει αμήχανη, ψάχνει αντιπολιτευτική πυξίδα και βρίσκεται σε κατάσταση "αφωνίας" ως προς τα μηνύματα του Βερολίνου προς την κυβέρνηση.
Η αντιπολιτευτική τακτική της Ν.Δ. δεν έχει ακόμη διαμορφωθεί, αφού η ηγετική ομάδα του κόμματος, προεξάρχοντος του Αντ. Σαμαρά, βρίσκεται σε αμηχανία, μην ξέροντας ποια γραμμή να ακολουθήσει. Επί της ουσίας, η Συγγρού βρίσκεται ενώπιον ενός αδιεξόδου, αφού, αν υιοθετήσει την τακτική του "σκληρού ροκ", θα κινδυνεύσει να γίνει... εκπρόσωπος των δανειστών, ενώ, αν ζητήσει από την κυβέρνηση να τηρήσει σκληρή στάση απέναντί τους, θα ακυρώσει τον προηγούμενο, κυβερνητικό εαυτό της.
Έτσι, προσώρας, η Ν.Δ. περιορίζεται σε ανακοινώσεις του εκπροσώπου, Κ. Καραγκούνη, ο οποίος, αξιοποιώντας την "γαλάζια" παράδοση της "μονταζιέρας", έφτασε χθες στο σημείο να κατηγορήσει τον πρωθυπουργό, Αλ. Τσίπρα, και τον υπουργό Οικονομικών, Γ. Βαρουφάκη, πως "συκοφαντούν την Ελλάδα".
Σπηλιωτόπουλος: "Αρραγές εθνικό μέτωπο"
Πάντως, ελάχιστα στελέχη της Ν.Δ. εμφανίζονται δημοσίως αποφασισμένα να ασκήσουν "με το καλημέρα" κριτική στην κυβέρνηση. Μάλιστα χθες ο πρώην υπουργός και βουλευτής, Άρης Σπηλιωτόπουλος, μιλώντας στον ρ/σ Alpha, κάλεσε τον Αντ. Σαμαρά να... μην βιάζεται να ασκήσει κριτική.
"Οτιδήποτε πούμε αυτή τη στιγμή θα ήταν πρόωρο. Αφενός γιατί αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση πρέπει να απολαύσει την περίοδο χάριτος που της αναλογεί και δευτερευόντως γιατί είμαστε σε μια κρίσιμη φάση που η διαπραγμάτευση έχει ξεκινήσει και οφείλουμε αν μη τι άλλο στο εσωτερικό μέτωπο να είμαστε όσο το δυνατόν σε μια συνένωση δυνάμεων και προσπαθειών. Πρέπει δηλαδή το εθνικό μας μέτωπο να είναι αρραγές" είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπηλιωτόπουλος.
Μάλιστα, ο πρώην υπουργός επισήμανε πως "θέλει να πιστεύει ότι η διαπραγμάτευση θα πετύχει και θα κρατήσουμε όσο το δυνατόν τη θέση της Ελλάδος εκεί που της ταιριάζει".
Κριτική, αλλά και δισταγμοί
Πάντως, σε ό,τι αφορά το εσωκομματικό πεδίο, ολοένα και περισσότεροι "γαλάζιοι" κατηγορούν εμμέσως την ηγεσία του κόμματος για τη "βαριά ήττα", αλλά δεν κάνουν το επόμενο βήμα: να ζητήσουν διαδοχή Σαμαρά. Χθες, ο κ. Σπηλιωτόπουλος παραδέχθηκε πως η ήττα ήταν βαριά και εμφανίστηκε ανοιχτός στη διεξαγωγή συνεδρίου.
Υπέρ ενός διαλόγου "χωρίς ταμπού" τάχθηκε και ο Κ. Χατζηδάκης, ενώ ο Κυρ. Μητσοτάκης υπογράμμισε στον ΑΝΤ1 ότι "εάν τα είχαμε κάνει όλα σωστά, δεν θα είχαμε χάσει τις εκλογές". «Η παράταξη έχει την ευθύνη για το γεγονός ότι από τον Ιούνιο και μετά απώλεσε τη μεταρρυθμιστική δυναμική» συνέχισε, καλώντας την ηγεσία του κόμματος να κάνει "εσωτερική αυτοκριτική".
"Θα πάω στο συνέδριο και θα καταθέσω την άποψή μου. Μέσα σε αυτά θα είναι και η ανάγκη να υπάρξει και η αλλαγή ηγεσίας" επισήμανε στον ρ/σ Real ο πρώην βουλευτής Δ. Τζαμτζής.
Πάντως, για την ώρα, ούτε οι "βαρόνοι" (Ευ. Μεϊμαράκης, Ντ. Μπακογιάννη) ούτε οι "δελφίνοι" (Ν. Δένδιας, Όλγα Κεφαλογιάννη, Μ. Βορίδης, Κυρ. Μητσοτάκης κ.ά.) εμφανίζονται αποφασισμένοι να χρεωθούν την αμφισβήτηση του Αντ. Σαμαρά, καθώς αποτελεί κοινή πεποίθηση στη Ν.Δ. πως, αν ο Αντ. Σαμαράς οδηγηθεί στην έξοδο, ο αντικαταστάτης του θα "καεί" γρήγορα και θα είναι... πολιτικά καταδικασμένος.