Μια μεγάλη ημέρα ξημερώνει για τον τόπο την Κυριακή και κατ' επέκταση για όλη την Ευρώπη. Δεν είναι άλλη μία εκλογική αναμέτρηση. Είναι -όπως και ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ αναδεικνύει στο άρθρο του στην «Αυγή» της Κυριακής- μια αναμέτρηση με τον φόβο εν πρώτοις.
Με σημαντικό κέρδος για τον λαό, αφού όσο θα πορεύεται η κυβέρνηση της Αριστεράς με πυξίδα το πρόγραμμά της -το Πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης θα εκφωνηθεί αυτούσιο στις προγραμματικές δηλώσεις, δεσμεύτηκε ο Αλέξης Τσίπρας από τη μεγαλειώδη συγκέντρωση της πλατείας Ομονοίας- όλο και περισσότεροι πολίτες θα εμπιστεύονται τον ΣΥΡΙΖΑ και τις συμμαχικές με αυτόν δυνάμεις.
Αλλά, θα είναι μέγιστο λάθος να θεωρήσει κανείς τη μάχη λήξασα, όποιες κι αν ήταν οι μετρήσεις της διαφοράς τα τελευταία 24ωρα. Δεν είναι μόνο αυτό το 9% περίπου που θα αποφασίσει την Κυριακή των εκλογών όχι μόνο τι θα ψηφίσει αλλά και αν θα ψηφίσει. Είναι και το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ απέχει λίγο, αλλά πάντως απέχει, από την αυτοδυναμία, όπως αποδείκνυαν οι τελευταίες μετρήσεις της κοινής γνώμης.
Τα χιλιάδες μέλη, φίλοι και υποψήφιοι του ΣΥΡΙΖΑ, όπως διέψευσαν τους πάντες και έχτισαν με υπομονή και θέληση το κόμμα του 30%, τώρα πρέπει να ολοκληρώσουν την προσπάθεια. Για μια αυτοδύναμη κυβέρνηση, που θα δίνει λόγο μόνο στους πολίτες και δεν θα συγκυβερνά παρέα με τους εντεταλμένους των Μνημονίων, παλιούς και νέους, κατά τη διατύπωση του Αλ. Τσίπρα.
Να ολοκληρώσουν την προσπάθεια μέχρι την επόμενη μεγάλη μάχη, που αρχίζει από τη Δευτέρα κιόλας, αυτήν της παραγωγής κυβερνητικού έργου, της αναμόρφωσης της χώρας, της διαπραγμάτευσης με τους δανειστές. Μαζί με τον λαό και πάλι. Διαρκώς με τον λαό.
Σπίτι το σπίτι, χωριό το χωριό, γειτονιά τη γειτονιά, τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ καλούνται να μην αφήσουν ούτε ψήφο χαμένη. Επειδή όμως, όταν ο Αλ. Τσίπρας μιλούσε στο Ηράκλειο το βράδυ της Παρασκευής αλλά και νωρίτερα, στην Αθήνα, όταν έδινε τη διακαναλική συνέντευξη Τύπου (εν αντιθέσει με τον κρυπτόμενο πρωθυπουργό)- η εφημερίδα μας είχε κλείσει την ύλη της, θα περιοριστούμε στο τελευταίο του μήνυμα προς τους πολίτες, σε σύντομο τηλεοπτικό spot.
Σε αυτό, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ απευθύνεται σε όλους ανεξαιρέτως. Χωρίς διαχωρισμούς σε «γαλάζιους», «κόκκινους» και «πράσινους». Τώρα αυτό που προέχει είναι η κοινωνική σωτηρία. Η ψήφος, με τη σκέψη στον άνεργο ή υποαμειβόμενο νέο και μεσήλικα. Στον συνταξιούχο που έχασε μέρος της σύνταξής του και θα τη δει να μειώνεται κι άλλο, αν ο Αντ. Σαμαράς κερδίσει τις εκλογές και συνεχίσει να εφαρμόζει τις επιταγές της τρόικας, έτσι όπως καταγράφονται στο διαβόητο πια, e-mail.
"Αυτήν την Κυριακή" όπως χαρακτηριστικά είπε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ απευθυνόμενος σε κάθε σπίτι, "ψηφίζουμε για την Ελλάδα. Για τις νέες και τους νέους που έφυγαν μετανάστες στο εξωτερικό. Για τους ανθρώπους της δουλειάς, για τη χαμένη αξιοπρέπεια του συνταξιούχου".
Και τελικώς ψηφίζουμε «για ένα νέο ξεκίνημα. Με σιγουριά και αυτοπεποίθηση. Ελλάδα πρέπει να σημαίνει Δημοκρατία. Να σημαίνει φως και πολιτισμό. Ένα βήμα μένει πια για να γράψει η ελπίδα Ιστορία. Την Κυριακή ας κάνουμε αυτό το βήμα. Η Ελλάδα προχωράει σε μια Ευρώπη που αλλάζει. Ο λαός μας σηκώνει το κεφάλι ψηλά με αξιοπρέπεια και περηφάνια. Η ελπίδα είναι στα χέρια μας. Είναι στην ψήφο μας».
Είναι στα χέρια μας. Ας μην την αφήσουμε να χαθεί.
ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ