Υπουργέ της κυβέρνησης Μέρκελ, ιδού ο... δήμος σας. Κάπως έτσι θα σκέφθηκαν κάποιοι στη συγκυβέρνηση Σαμαρά -Βενιζέλου και άναψαν το πράσινο φως στο Γερμανό υφυπουργό Γ. Φούχτελ να στείλει ερωτηματολόγιο σε όλους τους δήμους και τις περιφέρειες της χώρας, με το οποίο ζητάει να του αποδώσουν... λογαριασμό για τον πλούτο που διαθέτουν. Φούχτελ και κυβέρνηση βρέθηκαν στο στόχαστρο της έντονης κριτικής από τον Κώστα Πουλάκη και την ΠΟΕ-ΟΤΑ.
Οι νέες διοικήσεις της Αυτοδιοίκησης, πριν καν κάτσουν στην... καρέκλα, έλαβαν αναλυτικό ερωτηματολόγιο από την επονομαζόμενη «Ελληνογερμανική Συμμαχία», με το αίτημα να δοθεί κάθε λεπτομέρεια για το προφίλ ενός εκάστου δήμου, με στοιχεία, όπως: δημογραφικά χαρακτηριστικά, υφιστάμενες υποδομές και βιομηχανικά πάρκα, τουριστική υποδομή, ακαδημαϊκά ιδρύματα κ.ά. υποδομές εκπαίδευσης, νοσοκομεία κ.ο.κ. Επίσης τα χαρακτηριστικά της τοπικής χλωρίδας και πανίδας σε συνδυασμό με προβλήματα ρύπανσης, η διαχείριση απορριμμάτων (με κάθε λεπτομέρεια, όπως τρόπος αποκομιδής-προορισμός κ.ά.), τα χαρακτηριστικά της τοπικής οικονομίας και τέλος, αν υπάρχουν σχέσεις με δήμους από τη Γερμανία και ελληνογερμανικούς συλλόγους.
Παρεμβαίνοντας ο Κώστας Πουλάκης, μέλος της Π.Γ. του ΣΥΡΙΖΑ, υπεύθυνος για την Αυτοδιοίκηση, δήλωσε για το θέμα ότι «η τελευταία πρωτοβουλία της, κατ' ευφημισμόν, 'Ελληνογερμανικής Συμμαχίας' ξεπερνά κάθε όριο. Πριν καλά-καλά στεγνώσει το μελάνι στο πρακτικό της ορκωμοσίας τους, οι νέοι δήμαρχοι και περιφερειάρχες έλαβαν ένα ερωτηματολόγιο από τον κ. Φούχτελ που ούτε λίγο ούτε πολύ τους ζητάει πλήρη απογραφή για τα πάντα».
Οι κυβερνητικές ευθύνες
«Τη στιγμή που ο εντεταλμένος τής κ. Μέρκελ αναζητά, και μάλιστα με τόσο απροκάλυπτο τρόπο, νέους επικερδείς χώρους για 'μπίζνες' για τα γερμανικά συμφέροντα, αναρωτιέται κανείς τι κάνει η ελληνική κυβέρνηση. Ο κ. υπουργός Εσωτερικών πρέπει να απαντήσει: Πότε και με ποιο δικαίωμα εκχώρησε στον κ. Φούχτελ την αρμοδιότητα να παρακολουθεί τα προβλήματα και τις αναπτυξιακές προοπτικές των ελληνικών δήμων και Περιφερειών;»,είναι τα ερωτήματα στα οποία καλείται από τον ΣΥΡΙΖΑ να απαντήσει ο λαλίστατος, κατά τα λοιπά, Αργύρης Ντινόπουλος.
Η στάση των «ανεξάρτητων» δημάρχων
«Και αλήθεια" -συνεχίζει ο Κ. Πουλάκης- "πώς τοποθετούνται πάνω σε αυτή την πρωτοβουλία -που αποκαλύπτει το πραγματικό περιεχόμενο της 'φιλίας' του κ. Φούχτελ και προσβάλλει βαθύτατα την ελληνική Αυτοδιοίκηση και την αυτονομία της- οι δήθεν 'ανεξάρτητοι' και υπέρμαχοι της 'ακομμάτιστης Αυτοδιοίκησης' δήμαρχοι και περιφερειάρχες;
Μόνο ένα πράγμα μπορούμε να σχολιάσουμε: Υπάρχουν και όρια! Και τα όρια αυτά θα τα βρείτε μπροστά σας, πρώτα και κύρια από τους πολίτες και τους αιρετούς δημάρχους και περιφερειάρχες της Αριστεράς -και, ελπίζουμε, από το σύνολο των αιρετών- που θα υπερασπιστούν με κάθε τρόπο τον δημόσιο χαρακτήρα των δημοτικών και περιφερειακών υπηρεσιών, τις υποδομές και τα κοινωνικά αγαθά της περιοχής τους. Δεν πουλάμε, κύριοι…», καταλήγει η δήλωση.
Παρέμβαση της ΠΟΕ-ΟΤΑ
«Ο κ. Φούχτελ και η παρέα του, που υποστηρίζεται από εγχώριους υποτελείς των δανειστών και των συμφερόντων που εξυπηρετούν, συμπεριφέρονται ως σύγχρονοι κατακτητές της Ελλάδας. Θέλουν να γνωρίζουν λεπτομερώς ποια είναι τα περιουσιακά στοιχεία του κάθε δήμου και Περιφέρειας, ποιες είναι οι υποδομές που διαθέτει και ποια η τοπική κοινωνική κατάσταση με στόχο να καταστρώσουν το σχέδιο υφαρπαγής της δημόσιας περιουσίας», ήταν το γενικό σχόλιο της ΠΟΕ-ΟΤΑ, η οποία ζητάει από τους αιρετούς να φανούν προσεκτικοί, με την υπενθύμιση ότι κάποιοι αιρετοί «έφαγαν 'μαύρο', προεξάρχοντος του κ. Γιάννη Σγουρού, γιατί τόλμησαν να βάλουν τα επιχειρηματικά και εργολαβικά συμφέροντα πάνω από τα συμφέροντα των πολιτών».