Live τώρα    
Εθνικό Συμβούλιο Διεκδίκησης των οφειλών της Γερμανίας προς της Ελλάδα / "Δεν θα ησυχάσουμε αν δεν δικαιωθούμε"
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Εθνικό Συμβούλιο Διεκδίκησης των οφειλών της Γερμανίας προς της Ελλάδα / "Δεν θα ησυχάσουμε αν δεν δικαιωθούμε"

Εβδομήντα χρόνια από το Ολοκαύτωμα του Διστόμου συμπληρώθηκαν χθες, με το Εθνικό Συμβούλιο Διεκδίκησης των οφειλών της Γερμανίας προς την Ελλάδα να εκτιμά -με ανακοίνωση του- πως το ζήτημα βρίσκεται "σε κρίσιμη, αλλά αισιόδοξη καμπή" καθώς "έχει επανέλθει ορμητικά στο προσκήνιο ως κεντρικό ζήτημα της πολιτικής ατζέντας".

Αφού απαίτησε από την κυβέρνηση, τη Βουλή και τα κόμματα να "αποδείξουν ότι έχουν συναίσθηση της ιστορικής τους ευθύνης", το Εθνικό Συμβούλιο προειδοποίησε πως φαινόμενα ολιγωρίας, υπαναχωρήσεων ή ανεπίτρεπτων συμψηφισμών δεν είναι πλέον ανεκτά" και πως δεν θα ανεχθεί "μυστικές συμφωνίες και επιζήμιους συμβιβασμούς".

Το Εθνικό Συμβούλιο ζητά τη "χάραξη εθνικού σχεδίου και αυστηρών κόκκινων γραμμών διεκδίκησης και την ανάληψη συγκεκριμένων πρωτοβουλιών για την ουσιαστική πρόοδο του ζητήματος" και υπενθυμίζει πως η απόφαση 11/2000 της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου, που δικαίωσε τα θύματα του Διστόμου, παραμένει σε ισχύ και υπάρχει καθολική λαϊκή απαίτηση για την εκτέλεσή της.

Το Εθνικό Συμβούλιο δηλώνει πως ο αγώνας "δεν στρέφεται κατά του γερμανικού λαού, με τον οποίο αισθανόμαστε αλληλέγγυοι, αλλά επιδιώκουμε την απόδοση δικαιοσύνης".

Σήμερα στις 11 στο Polis Cafe, Πανεπιστημίου και Πεσμαζόγλου (πάνω από τη Στοά του Βιβλίου), το Εθνικό Συμβούλιο ενημερώνει για τις τελευταίες εξελίξεις σε συνέντευξη Τύπου.

Ζωή Κωνσταντοπούλου: Οι αποφάσεις δεν είναι για να μένουν στα συρτάρια

"Οι αποφάσεις των δικαστηρίων για τις ναζιστικές θηριωδίες κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής δεν μπορούν να μένουν στα συρτάρια" επισημαίνει η Ζ. Κωνσταντοπούλου για την επέτειο της σφαγής του Διστόμου. Η υπεύθυνη επί θεμάτων Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ και μέλος της Διακομματικής Επιτροπής για τη Διεκδίκηση των Γερμανικών Αποζημιώσεων, μετά την τελετή μνήμης για τους 218 σφαγιασθέντες - εκτελεσθέντες του Διστόμου, δήλωσε πως "η απαίτηση αποκατάστασης της ανείπωτης οδύνης, της βλάβης και της καταστροφής είναι υπόθεση τιμής για τους νεκρούς, ιστορικής ευθύνης για τους ζωντανούς και ηθικού χρέους προς τις επόμενες γενιές. Είναι χρέος ιστορικό, αίτημα οικουμενικό".

"Καμία κυβέρνηση και κανένας υπουργός Δικαιοσύνης δεν δικαιούται να θέτει φραγμούς στην εκτέλεση της ιστορικής απόφασης της Ελληνικής Δικαιοσύνης, που έχει καταστεί αμετάκλητη εδώ και 14 χρόνια" επεσήμανε, και πρόσθεσε πως "η επίκληση των διεθνών σχέσεων της χώρας για τη μη εκτέλεση της απόφασης συνιστά πλήγμα στον νομικό πολιτισμό, στις πανανθρώπινες αξίες, στο Διεθνές Ανθρωπιστικό Δίκαιο και στο κεκτημένο και θεσμοθετημένο Διεθνές Ποινικό Δίκαιο" και έκανε λόγο για "παράλειψη οφειλόμενης ενέργειας που υπονομεύει συνολικά την υπόθεση της διεκδίκησης των γερμανικών οφειλών."

Τέλος, καλεί τον "σημερινό υπουργό Δικαιοσύνης" με την υπογραφή του να "θέσει τέρμα σε αυτήν την ονειδιστική αρνησιδικία, που η Ελληνική Πολιτεία επεφύλαξε στα θύματα και τις οικογένειές τους".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0