Live τώρα    
Απολυμένοι της ΛΑΡΚΟ / Πάνω από 400 εκτός προγραμμάτων απασχόλησης έναν χρόνο μετά– Τέλος και το επίδομα ανεργίας
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Απολυμένοι της ΛΑΡΚΟ / Πάνω από 400 εκτός προγραμμάτων απασχόλησης έναν χρόνο μετά– Τέλος και το επίδομα ανεργίας

ΛΑΡΚΟ
(Φωτογραφία αρχείου/EUROKINISSI/ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ)

«Ηθελημένα ή μη, μας καταστρέφετε». Κραυγή αγωνίας για άλλη μια φορά από τους απολυμένους της ΛΑΡΚΟ, που με νέα επιστολή τους προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συναρμόδιους υπουργούς καταγγέλλουν την εγκατάλειψή τους έναν ολόκληρο χρόνο, παρά τις βαρύγδουπες κυβερνητικές υποσχέσεις.

Στην επιστολή, το σωματείο της ΛΑΡΚΟ υπενθυμίζει ότι σύμφωνα με τον σχετικό νόμο, η κυβέρνηση όφειλε να εξασφαλίσει 830 θέσεις εργασίας με 1.250 ευρώ μισθό για όλους τους απολυμένους. «Δεν το κάνατε. Σύμφωνα με την τελευταία ανακοίνωση της ΔΥΠΑ, μέχρι σήμερα έχουν απορροφηθεί 429 απολυμένοι με 950 ευρώ μισθό. Αυτό σημαίνει ότι σήμερα, για 401 οικογένειες απολυμένων εξαντλήθηκε και η καταβολή του επιδόματος ανεργίας με ό,τι αυτό συνεπάγεται στις οικογένειες μας» σημειώνει.

«Οι υπόλοιποι δε, προσπαθούν να τα “φέρουν βόλτα” με 950 ευρώ μηνιαίως, χωρίς δώρο εορτών και επίδομα ανεργίας, χωρίς επίδομα ανθυγιεινής εργασίας στις θέσεις που προβλέπουν τα σχετικά ΦΕΚ για τους ΙΔΟΧ (πχ αποκομιδή απορριμμάτων κτλπ). Δηλαδή αμείβονται πιο χαμηλά και από το ετήσιο εισόδημα που προκύπτει από τον πενιχρό κατώτατο μισθό. Μάλιστα, από αυτά, τα 200 ευρώ μηνιαίως εξαντλούνται στις απαιτήσεις μετακίνησης, από και προς την εργασία» συμπληρώνουν.

Παράλληλα, υπενθυμίζει  την υποχρέωση της πολιτείας να διασφαλίσει την ασφάλεια των κατοίκων στους οικισμούς. «Δεν το κάνατε. Θυμίζουμε ότι στους οικισμούς της ΛΑΡΚΟ συνεχίζουν να κατοικούν εκατοντάδες απολυμένοι, να λειτουργούν σχολεία και να δραστηριοποιούνται μαγαζιά, είναι σχεδόν μέσα στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου και όπως σας έχουν κοινοποιηθεί οι σχετικές εκθέσεις επικινδυνότητας μηχανικών, μηχανολόγων και ηλεκτρολόγων, “μετά την απομάκρυνση των ειδικευμένων εργαζομένων, οι εγκαταστάσεις της ΛΑΡΚΟ αποτελούν μήτρα βιομηχανικού δυστυχήματος”» αναφέρουν.

Όπως τονίζει χαρακτηριστικά το σωματείο, οι οικισμοί είναι εγκαταλελειμμένοι, ο φωτισμός από ελλιπής έως και μηδενικός, ο βιολογικός σταθμός και το δίκτυο ύδρευσης «ο θεός και η ψυχή του», το ίδιο και τα μέτρα πυροπροστασίας.

Οι απολυμένοι της ΛΑΡΚΟ επαναλαμβάνουν τις σοβαρές καταγγελίες για πλιάτσικο στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης, με πώληση ως «σκραπ» υλικών, ανταλλακτικών και μηχανημάτων με μεγάλη αξία. Μάλιστα, σημειώνουν ότι οι υπάλληλοι των εταιρειών σεκιούριτι, που έχουν αναλάβει τη φύλαξη των εγκαταστάσεων «είναι τόσο “τσακάλια”, που την ώρα που η εταιρεία διαχείρισης με τους πρώην διευθυντές φορτώνουν καύσιμα, λιπαντικά, λαμαρίνες, μηχανήματα κ.α. υλικά μεγάλης αξίας , αυτοί “περιπολούν” έξω από τα συρματοπλέγματα για “να δουν μήπως φωτογραφίζουν οι απολυμένοι” (όπως λένε) το πλιάτσικο».

«Ο ανακηρυγμένος από εσάς νέος ιδιοκτήτης ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποχώρησε. Εφόσον αποχώρησε, η κυβέρνηση σας όφειλε να εξαργυρώσει υπέρ της ΛΑΡΚΟ την εγγυητική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ. Δεν το κάνατε. Οφείλατε να πραγματοποιήσετε επαναληπτικό διαγωνισμό από τον Σεπτέμβριο του 2024. Δεν το κάνατε. Οφείλατε να τοποθετηθείτε τι θα κάνετε με την ΛΑΡΚΟ. Δεν το κάνατε» υπογραμμίζουν.

Στο πλαίσιο αυτό, το σωματείο της ΛΑΡΚΟ καταθέτει στην κυβέρνηση μια σειρά προτάσεων για την αλλαγή αυτής της καταστροφικής πορείας, ενώ τονίζει πως με δεδομένο ότι για εκατοντάδες απολυμένος εξαντλήθηκε και το επίδομα ανεργίας, επείγει να καταβληθεί έκτακτο οικονομικό βοήθημα.

«Δεν αιτούμαστε να χρεωθεί ο κρατικός προϋπολογισμός. Διεκδικούμε να σταματήσει η απαξίωση της ΛΑΡΚΟ που χρεώνει τον κρατικό προϋπολογισμό και να αξιοποιηθούν τα από εσάς προϋπολογισμένα στην κατεύθυνση εξασφάλισης εισοδήματος των οικογενειών μας και επαναλειτουργίας της ΛΑΡΚΟ που θα φέρει έσοδα στον κρατικό προϋπολογισμό» καταλήγει το σωματείο της ΛΑΡΚΟ.
 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0