Εκτροπή, και ταυτόχρονα επιστροφή στην εποχή των πλέον σκοτεινών περιόδων στο συνδικαλιστικό κίνημα, συνιστά η χθεσινή στημένη απόφαση της πλειοψηφίας της ΓΣΕΕ (των γνωστών παρατάξεων ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ) που ζητάει την απόσυρση του δημοψηφίσματος! Μάλιστα η σχετική απόφαση, που επιβεαιώνει με εμφατικό τρόπο το διαζύγιο με τους εργαζόμενους, χαρακτηρίζει το δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου, δανειζόμενη τα λόγια των δανειστών, "ψευδεπίγραφο και διχαστικό"!
Η απόφαση, σε προφανή συνεννόηση με τα μνημονιακά κόμματα και το "Μένουμε Ευρώπη", κάνει λόγο για "άφρονες επιλογές" και ότι το δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου θέτει "τεχνητά διλήμματα" που "μπορεί να οδηγήσουν σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις και διχασμού της κοινωνίας"! Με άλλα λόγια, με την απόφαση της πλειοψηφίας, η ΓΣΕΕ συντάσσεται με τα τελεσίγραφα των δανειστών, την κατεδάφιση των συλλογικών συμβάσεων, την απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων και το εργοδοτικό "λοκ άουτ"!
Η κατακραυγή που ακολούθησε τη δημοσιοποίηση της απόφασης είναι πρωτοφανής:
* Το ΜΕΤΑ χαρακτηρίζει "Ντροπή" την απόφαση τονίζοντας ότι είναι σε απόλυτη ευθυγράμμιση με τις απαιτήσεις των δανειστών.
* Η παράταξη του ΕΜΕΙΣ σημειώνει ότι πρόκειται για "ξεδιάντροπη απόφαση" από παρατάξεις που επί μία πενταετία "κρυβόντουσαν από τις απεργίες και τις κινητοποιήσεις".
* Το ΝΑΡ κάνει λόγο για "κατάπτυστη ανακοίνωση - απόφαση που τάσσεται υπέρ του Ναι, μαζί με τον ΣΕΒ, τις πολυεθνικές και χέρι-χέρι με τους Γιούνκερ, Σόιμπλε, Μέρκελ!".
ΜΕΤΑ: Μνημείο εκτροπής!
Αναλυτικά, το ΜΕΤΑ σχολιάζοντας την απόφαση της ΓΣΕΕ σημειώνει: "Η σημερινή απόφαση ξεπερνά κάθε όριο δημοκρατικής και δεοντολογικής λειτουργίας των συνδικάτων και συνιστά απαράδεκτη εκτροπή!
Η σημερινή απόφαση της πλειοψηφίας της ΓΣΕΕ θα μείνει στην ιστορία ως μνημείο αντιδημοκρατικής παρεμπόδισης των εργαζομένων, των συνδικάτων και του ελληνικού λαού, να μπορούν να αποφασίσουν δημοκρατικά για το μέλλον της χώρας μας και των εργαζομένων.
Είναι απαράδεκτο και ντροπή, η κορυφαία εργατική οργάνωση να συντάσσεται ευθέως και τόσο απροκάλυπτα με τα εκβιαστικά - τρομοκρατικά διλήμματα των δανειστών - θεσμών, όλων των εργοδοτικών οργανώσεων (ΣΕΒ, ΕΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ, ΣΕΤΕ) και των κομμάτων της 'τρόικας εσωτερικού' (Ν.Δ., Ποτάμι, ΠΑΣΟΚ), να απαιτεί να αποσυρθεί το δημοψήφισμα και να φιμωθούν οι εργαζόμενοι και ο ελληνικός λαός.
Καταγγέλλουμε την πλειοψηφία της ΓΣΕΕ, η οποία, αφού απώλεσε όλο το προηγούμενο διάστημα κάθε αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη των εργαζομένων της χώρας μας, δεν ντρέπεται να ζητάει την απόσυρση μιας κορυφαίας δημοκρατικής διαδικασίας, όπως είναι το δημοψήφισμα!
Καλούμε τους εργαζόμενους, τα σωματεία και όλες τις συνδικαλιστικές οργανώσεις να καταγγείλουν και να καταδικάσουν αυτή την απαράδεκτη απόφαση.
Καλούμε τους εργαζόμενους και τα συνδικάτα να πουν ένα ξεκάθαρο Όχι
* Όχι στην κατάργηση της Δημοκρατίας και της ελεύθερης έκφρασης του ελληνικού λαού
* Όχι στις εκβιαστικές απαιτήσεις των δανειστών και των θεσμών
* Όχι στα Μνημόνια της υποτέλειας, της λιτότητας, της ύφεσης, της ανεργίας, της κοινωνικής καταστροφής και εξαθλίωσης
* Όχι στην καταστροφή των μισθολογικών, εργασιακών και ασφαλιστικών μας δικαιωμάτων
* Όχι στην κατέρευση της Υγείας, της Παιδείας, της Κοινωνικής Πρόνοιας.