Δραστικά μέτρα και επιστράτευση όλων των δυνάμεων του ΣΕΠΕ (Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας) λαμβάνει το υπουργείο Εργασίας για να περιορίσει όσο το δυνατόν το εργοδοτικό και εκβιαστικό όργιο. Απολύσεις, υποχρεωτικές άδεις άνευ αποδοχών, εσκεμμένες καθυστερήσεις στην καταβολή δεδουλευμένων συνοδευόμενη με ανοιχτή προπαγάνδα υπέρ του Ναι, συνθέτουν την κατάσταση που επικρατεί σε αρκετές επιχειρήσεις.
Οι καταγγελίες φθάνουν κατά εκατοντάδες στο ΣΕΠΕ, υποχρεώνοντας το υπουργείο Εργασίας με χθεσινή ανακοίνωσή του να καταστήσει σαφές ότι: "Ισχύει στο ακέραιο η υποχρέωση τήρησης της εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας για όλες τις επιχειρήσεις της χώρας. Σε καμία περίπτωση δεν θα γίνουν αποδεκτά φαινόμενα παραβατικότητας και εργοδοτικής αυθαιρεσίας, τα οποία, με πρόσχημα τη διενέργεια του δημοψηφίσματος την Κυριακή 5 Ιουλίου, αποσταθεροποιούν την αγορά εργασίας και την οικονομική δραστηριότητα".
Παράνομες ενέργειες...
Όπως αναφέρει ακόμα το υπουργείο, "η επιβολή 'αδειών' στους εργαζόμενους -με η χωρίς αποδοχές- καθώς και η 'απεργία' επιχειρήσεων (lock out), είναι παράνομες ενέργειες", προειδοποιώντας ότι "οι ελεγκτικοί μηχανισμοί είναι σε πλήρη ετοιμότητα για την πρόληψη και την πάταξη φαινομένων καταστρατήγησης και παραβίασης της εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας".
Σε ό,τι αφορά στη μισθοδοσία των εργαζομένων, το υπουργείο υπογραμμίζει ότι επ' ουδενί δικαιολογείται η μη εμπρόθεσμη καταβολή της.
1. Για όσες επιχειρήσεις καταβάλλουν τη μισθοδοσία ηλεκτρονικά ακολουθείται η συνήθης διαδικασία.
2. Οι επιχειρήσεις που δεν καταβάλλουν τη μισθοδοσία ηλεκτρονικά καλούνται να απευθύνονται άμεσα στην Ειδική Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών.
Όπως αναφέρει ακόμη το υπουργείο, μετά από ενέργειες της κυβέρνησης, δίνεται στους εργοδότες η δυνατότητα καταβολής της μισθοδοσίας χωρίς περιορισμούς, ηλεκτρονικά ή με την κατάθεση μετρητών/επιταγών, μέσω συγκεκριμένων υποκαταστημάτων τραπεζών που θα υποδειχθούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες.