Άμεση επαναφορά του κατώτατου μισθού και των επιδομάτων ζήτησε η ΓΣΕΕ.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Γιάννης Παναγόπουλος, "θέση της Γενικής Συνομοσπονδίας είναι η άμεση επαναφορά του κατώτατου μισθού μαζί με τις ωριμάνσεις και τα επιδόματα πολυετίας στην προ του Μνημονίου κατάσταση, δηλαδή στα 751 ευρώ. Παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση προτείνει ένα μεταβατικό διάστημα, που φτάνει μέχρι το 2016, εμείς θεωρούμε ότι, κυρίως στο σημείο που αφορά στην επαναφορά των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων, είναι απολύτως συμβατό μ' αυτά που διεκδικούσαν και διεκδικούν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις".
ΣΕΒ: Φόβοι για εισφοροδιαφυγή και αδήλωτη εργασία
Στο γνωστό μοτίβο σύμφωνα με το οποίο "η θεσμοθέτηση υψηλότερων αμοιβών και άλλων αμφιλεγόμενων διοικητικών μέτρων μπορεί να διογκώσει περαιτέρω την αδήλωτη εργασία και εισφοροδιαφυγή", κινήθηκε ο εκπρόσωπος του ΣΕΒ Χάρης Κυριαζής. "Αυτό θα είναι εις βάρος τόσο των δημόσιων οικονομικών και της υγείας των ταμείων όσο και της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων και της οικονομίας. Οι οργανωμένες επιχειρήσεις ούτε θέλουν ούτε μπορούν να εισφοροδιαφύγουν ή να υποθάλψουν αδήλωτη εργασία. Άλλωστε καθ' όλη τη διάρκεια της κρίσης κατάφεραν να διατηρήσουν συγκριτικά τις περισσότερες θέσεις εργασίας, αμείβοντας το προσωπικό τους (κατά μέσο όρο) πολύ καλύτερα από τον κατώτατο μισθό"...
ΓΣΕΒΕΕ: Κατάργηση της ΠΥΣ, όχι νομοθετική επαναφορά
Ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ Γιώργος Καββαθάς επανέλαβε το αίτημα των μικρομεσαίων για κατάργηση της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου 6/2012, επεσήμανε όμως ότι θεωρεί αρνητικά τα αποτελέσματα οποιασδήποτε παρέμβασης της Πολιτείας στις συλλογικές διαπραγματεύσεις, αντιδρώντας εμμέσως πλην σαφώς στη νομοθετική επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ.
Όπως τόνισε ο κ. Καββαθάς, «υπάρχουν θέματα που συζητήσαμε σήμερα, όπως είναι οι ωριμάνσεις που θα φέρουν μεγάλη αύξηση στο μισθολογικό κόστος, είναι μεγάλη κουβέντα, και γι' αυτό θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα συλλογικής διαπραγμάτευσης των εταίρων".
ΣΕΤΕ: Ναι με επανεξέταση των εισφορών
Εκ μέρους του ΣΕΤΕ, στη διαπραγμάτευση συμμετείχε ο αντιπρόεδρος Γιάννης Ρέτσος, ο οποίος έθεσε το θέμα των υψηλών ασφαλιστικών εισφορών, όπως αναδείχθηκε και από την έκθεση του ΟΟΣΑ, σημειώνοντας ότι ο τουριστικός κλάδος δίνει αμοιβές ακόμη και πάνω από τα 751 ευρώ και ότι το θέμα που πρέπει να εξετασθεί είναι οι ασφαλιστικές εισφορές, καθώς η Ελλάδα βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδα ανάμεσα στις προηγμένες χώρες.
ΕΣΕΕ: Μείωση εισφορών
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης τάχθηκε υπέρ της άπαξ νομοθετικής παρέμβασης για τον κατώτατο μισθό, ώστε στη συνέχεια να προχωρήσουν οι συλλογικές διαπραγματεύσεις, ενώ σε ερώτηση για τις ασφαλιστικές εισφορές έθεσε το θέμα της μαύρης ανασφάλιστης εργασίας, σημειώνοντας ότι εάν αυτή μειωθεί, τότε θα μπορούμε να συζητήσουμε τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών. Επεσήμανε όμως ότι σήμερα οι ανασφάλιστοι και παράνομα εργαζόμενοι ανέρχονται σε 800.000, στερώντας από τα ασφαλιστικά ταμεία 2 δισ. ευρώ ετησίως.