Κάλεσμα για συγκέντρωση και παρουσία στο Συμβούλιο της Επικρατείας την Τετάρτη 13 Μαΐου (09.30 πμ) απευθύνει η Κίνηση Πολιτών για την Προστασία της Οίτης, με αφορμή τη συζήτηση στο ΣτΕ των δύο αιτήσεων ακύρωσης της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ), που εξέδωσε το ΥΠΕΝ για τον Αιολικό Σταθμό Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας θέση Τούρλα – Βλιτοτσούμαρο.
Τις Αιτήσεις έχουν υποβάλει ο Δήμος Λαμίας και πενήντα κάτοικοι και φορείς της περιοχής.
«Η βιώσιμη ενεργειακή μετάβαση δεν μπορεί να χτίζεται σε βάρος της φύσης και της ιστορικής ταυτότητας του τόπου. Η Οίτη δεν είναι βιομηχανική ζώνη∙ είναι ένα ζωντανό φυσικό μνημείο και μνημείο ιστορίας και πολιτισμού, και πρέπει να παραμείνει ως τέτοιο. Οφείλουμε να την προστατεύσουμε» τονίζεται στο σχετικό κείμενο που υπογράφει η συντονιστική επιτροπή της Κίνησης Πολιτών για την Προστασία της Οίτης. «Η συγκεκριμένη υπόθεση δεν αφορά μόνο μία ακόμη εγκατάσταση ανεμογεννητριών. Αφορά το μέλλον του ίδιου του ορεινού όγκου της Οίτης, ενός μοναδικού οικοσυστήματος, ενός Εθνικού Δρυμού, με ανεκτίμητη οικολογική, υδρολογική και πολιτιστική αξία. Η σχεδιαζόμενη βιομηχανική επέμβαση σε μεγάλα υψόμετρα συνεπάγεται εκτεταμένα συνοδά έργα: δρόμους βαρέως τύπου, εκσκαφές, θεμελιώσεις, δίκτυα μεταφοράς και μόνιμη αλλοίωση του φυσικού τοπίου» υπογραμμίζεται.
Η Κίνηση Πολιτών καλεί «πολίτες, συλλογικότητες, επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς να δώσουν το παρών στο Συμβούλιο της Επικρατείας, υπερασπιζόμενοι το δικαίωμα της κοινωνίας σε ένα προστατευμένο φυσικό περιβάλλον και στη νόμιμη, δημοκρατική διαχείριση του δημόσιου χώρου».
Αναλυτικά το κάλεσμα
Την Τετάρτη 13 Μαΐου πρόκειται να συζητηθούν στο Συμβούλιο της Επικρατείας οι δυο Αιτήσεις Ακύρωσης της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ), που εξέδωσε το ΥΠΕΝ για τον Αιολικό Σταθμό Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας της εταιρείας «ΑΙΟΛΙΚΗ ΟΙΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Ε.Π.Ε.» στη θέση ΤΟΥΡΛΑ – ΒΛΙΤΟΤΣΟΥΜΑΡΟ της Οίτης. Τις Αιτήσεις έχουν υποβάλει ο Δήμος Λαμίας και πενήντα κάτοικοι και φορείς της περιοχής.
Η συγκεκριμένη υπόθεση δεν αφορά μόνο μία ακόμη εγκατάσταση ανεμογεννητριών. Αφορά το μέλλον του ίδιου του ορεινού όγκου της Οίτης, ενός μοναδικού οικοσυστήματος, ενός Εθνικού Δρυμού, με ανεκτίμητη οικολογική, υδρολογική και πολιτιστική αξία. Η σχεδιαζόμενη βιομηχανική επέμβαση σε μεγάλα υψόμετρα συνεπάγεται εκτεταμένα συνοδά έργα: δρόμους βαρέως τύπου, εκσκαφές, θεμελιώσεις, δίκτυα μεταφοράς και μόνιμη αλλοίωση του φυσικού τοπίου.
Την ώρα που βρίσκεται σε εξέλιξη η αναθεώρηση του Ειδικού Χωροταξικού για τις ΑΠΕ, συνεχίζεται η αδειοδότηση έργων σε κορυφές και ευαίσθητες ορεινές περιοχές, δημιουργώντας τετελεσμένα πριν ακόμη ολοκληρωθεί ο αναγκαίος χωροταξικός και περιβαλλοντικός σχεδιασμός.
Καλούμε πολίτες, συλλογικότητες, επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς να δώσουν το παρών στο Συμβούλιο της Επικρατείας, υπερασπιζόμενοι το δικαίωμα της κοινωνίας σε ένα προστατευμένο φυσικό περιβάλλον και στη νόμιμη, δημοκρατική διαχείριση του δημόσιου χώρου.
Η βιώσιμη ενεργειακή μετάβαση δεν μπορεί να χτίζεται σε βάρος της φύσης και της ιστορικής ταυτότητας του τόπου.
Η Οίτη δεν είναι βιομηχανική ζώνη∙ είναι ένα ζωντανό φυσικό μνημείο και μνημείο ιστορίας και πολιτισμού, και πρέπει να παραμείνει ως τέτοιο. Οφείλουμε να την προστατεύσουμε!
Όλοι και όλες στο ΣτΕ – Τετάρτη 13 Μαΐου ώρα 09.30 πμ
(ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ 47-49 ΑΡΣΑΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΟ)
Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΟΙΤΗΣ