Την συμμετοχή τους στην 24ώρη απεργία που έχει προκηρυχθεί για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου ενάντια στο αντεργατικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης, ανακοίνωσαν τα σωματεία εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ.
Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση των εννέα σωματείων για τη διευκόλυνση της μεταφοράς των απεργών διαδηλωτών στο συλλαλητήριο Μετρό, Ηλεκτρικός και Τραμ αναμένεται να κινηθούν από τις 9:00 το πρωί έως τις 17:00 το απόγευμα.
Σημειώνεται ότι οι αποφάσεις για τα λεωφορεία αναμένεται να ληφθούν ως την Κυριακή.
«Όχι στο 13ώρο! Όχι στην κατάτμηση των αδειών, την εκ περιτροπής εργασία και τις απολύσεις εξπρές. Όχι στον εργασιακό μεσαίωνα» σημειώνουν στην κοινή ανακοίνωση τα σωματεία τονίζοντας ότι διεκδικούν:
- Άμεση απόσυρση των αντεργατικών διατάξεων του Νομοσχεδίου
- Μείωση του εβδομαδιαίου εργασιακού ωραρίου όπως ήδη εφαρμόζεται σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες
- Ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις με πραγματικές αυξήσεις στους εργαζόμενους.
Τη συμμετοχή της στην 24ώρη απεργία ανακοίνωσε και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, για τα δρομολόγια των τρένων συμπεριλαμβανομένου του Προαστιακού της Αθήνας.
Αναμένεται η ανακοίνωση της Hellenic Train για τις ακυρώσεις δρομολογίων, με ενδεχόμενο πραγματοποίησης ορισμένων δρομολογίων με προσωπικό ασφαλείας.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών στη σχετική ανακοίνωση σημειώνει ότι απαιτεί:
- Την άμεση απόσυρση αυτού του εκτρώματος που διαλύει τις ζωές μας.
- Τη μείωση του χρόνου εργασίας με θεσμοθέτηση 7ωρου, 35ωρου, 5νθημερου.
Και διεκδικεί:
- Άμεσες προσλήψεις στις Σιδηροδρομικές Επιχειρήσεις και στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς.
- Μονιμοποίηση των εργαζομένων με Τ.Π.Υ. και Φ.Ι.Δ., οι οποίοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
- Αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας.
- Μέτρα για την υγιεινή και την ασφάλεια.
- Σύγχρονο, νέο τροχαίο υλικό.
- Κατάργηση του Ενιαίου Μισθολογίου των Σιδηροδρομικών.
- Δημόσιες, ασφαλείς μεταφορές με άνεση για τους επιβάτες – χρήστες και όλους τους πολίτες.
- Υπογραφή Ε.Σ.Σ.Ε. – επαναφορά του πλαισίου των κλαδικών συμβάσεων ως προς την επέκταση και τη συρροή.