Την προβληματική λειτουργία του συστήματος τηλεματικής στο Τραμ επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το Σωματείο Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής (ΣΗΤΑ) τονίζοντας ότι πρόκειται για ένα σοβαρό και χρόνιο πρόβλημα που υπονομεύει την αξιοπιστία της γραμμής.
Όπως επισημαίνουν οι ηλεκτροδηγοί παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις τους προς όλους τους αρμόδιους φορείς μέσω ανακοινώσεων, εξωδίκων, ακόμα και μηνυτήριας αναφοράς στον εισαγγελέα Αθηνών, η κατάσταση παραμένει αμετάβλητη, δημιουργώντας προβλήματα στην ομαλή και ασφαλή λειτουργία των δρομολογίων.
Το σωματείο αναφέρεται σε πρόσφατο περιστατικό κατά το οποίο η τηλεματική στη γραμμή Τραμ τέθηκε εκτός λειτουργίας για ένα πεντάωρο, «με αποτέλεσμα τα Τραμ να κινούνται στο δίκτυο χωρίς το στίγμα τους να είναι ορατό στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας».
«Στις 15 Ιουνίου, ένα επιπλέον περιστατικό ήρθε να προστεθεί στην αλυσίδα των δυσλειτουργιών» προστίθεται στην ανακοίνωση με τους ηλεκτροδηγούς να αναφέρουν ότι «λόγω διεξαγωγής αγώνα ποδηλασίας στην περιοχή του Πειραιά, ανακοινώθηκε διακοπή δρομολογίων στην παραλιακή ζώνη (Βούλα έως ΣΕΦ). Δυστυχώς, όπως είναι γνωστό εδώ και χρόνια, η τηλεματική, ειδικά στο κομμάτι της χειροκίνητης λειτουργίας (Δυναμική Δρομολόγηση) παρουσιάζει σοβαρότατα προβλήματα. Δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε όλες τις περιπτώσεις, όπως ήταν η συγκεκριμένη δεν μπορεί να λειτουργήσει για μεγάλα χρονικά διαστήματα (3ωρες) χωρίς να χρειαστεί επαναφορά (RESET) με αποτέλεσμα να τίθεται εκτός λειτουργίας για περίπου 20 λεπτά κάθε φορά, αρκετές πάλι φορές η θέση του κάθε συρμού δεν απεικονίζεται στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας κ.α».
Όπως σημειώνει το σωματείο «στην εν λόγω περίπτωση, η προβληματική τηλεματική είχε ως πρακτικό αποτέλεσμα τη μηδενική ενημέρωση των επιβατών στις εξωτερικές πινακίδες των στάσεων». Και τονίζει πως «δεν είναι πλέον ανεκτό να συνεχίζεται αυτή η κατάσταση στη γραμμή Τραμ με τη δυσλειτουργία του συστήματος τηλεματικής».
Το ΣΗΤΑ τονίζει ότι απαιτεί από «το υπουργείο Μεταφορών και τον αρμόδιο υπουργό να επιλύσει επιτέλους το σοβαρό πρόβλημα ασφάλειας που δημιουργείται με την προβληματική τηλεματική στη γραμμή Τραμ» και παράλληλα πως απαιτεί από τον υπεύθυνο Γενικό Διευθυντή Συστημάτων της ΣΤΑΥ «να αναλάβει την ευθύνη που του αναλογεί και να βγει να εξηγήσει στους επιβάτες και στους εργαζόμενους για ποιον λόγο η εταιρία έχει πληρώσει ένα σύστημα που αποδεδειγμένα δεν πληροί τις προδιαγραφές της σύμβασης και έχει τόσα λειτουργικά προβλήματα ασφάλειας».
Αναλυτικά η ανακοίνωση
Για ακόμα μία φορά, βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να αναδείξουμε ένα σοβαρό και χρόνιο πρόβλημα που υπονομεύει την αξιοπιστία της γραμμής Τραμ: την προβληματική λειτουργία του συστήματος τηλεματικής. Παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις μας προς όλους τους αρμόδιους φορείς – Υπουργείο Μεταφορών, Ελληνικό Μετρό, ΣΤΑ.ΣΥ. – μέσω ανακοινώσεων, εξωδίκων, ακόμα και μηνυτήριας αναφοράς στον Εισαγγελέα Αθηνών, η κατάσταση παραμένει αμετάβλητη, δημιουργώντας προβλήματα στην ομαλή και ασφαλή λειτουργία των δρομολογίων.
Συνεχή Προβλήματα και Πρόσφατο Περιστατικό
Πρόσφατα, ενημερώσαμε τους επιβάτες για ένα πεντάωρο διάστημα κατά το οποίο η τηλεματική στη γραμμή Τραμ τέθηκε εκτός λειτουργίας, με αποτέλεσμα τα Τραμ να κινούνται στο δίκτυο χωρίς το στίγμα τους να είναι ορατό στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας. Στις 15 Ιουνίου, ένα επιπλέον περιστατικό ήρθε να προστεθεί στην αλυσίδα των δυσλειτουργιών. Λόγω διεξαγωγής αγώνα ποδηλασίας στην περιοχή του Πειραιά, ανακοινώθηκε διακοπή δρομολογίων στην παραλιακή ζώνη (Βούλα έως ΣΕΦ). Δυστυχώς, όπως είναι γνωστό εδώ και χρόνια, η τηλεματική, ειδικά στο κομμάτι της χειροκίνητης λειτουργίας (Δυναμική Δρομολόγηση), παρουσιάζει σοβαρότατα προβλήματα. Δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε όλες τις περιπτώσεις όπως ήταν η συγκεκριμένη , δεν μπορεί να λειτουργήσει για μεγάλα χρονικά διαστήματα (3ωρες) χωρίς να χρειαστεί επαναφορά (RESET) με αποτέλεσμα να τίθεται εκτός λειτουργίας για περίπου 20 λεπτά κάθε φορά, αρκετές πάλι φορές η θέση του κάθε συρμού δεν απεικονίζεται στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας κ.α
Επιπτώσεις στην Ενημέρωση και την Ασφάλεια των Επιβατών
Στην εν λόγω περίπτωση, η προβληματική τηλεματική είχε ως πρακτικό αποτέλεσμα τη μηδενική ενημέρωση των επιβατών στις εξωτερικές πινακίδες των στάσεων. Οι επιβάτες δεν μπορούσαν να γνωρίζουν ότι τα δρομολόγια δεν πήγαιναν στον Πειραιά και σταματούσαν στο ΣΕΦ. Η έλλειψη αυτής της βασικής ενημέρωσης οδήγησε σε ένταση και αναστάτωση, με το βάρος να πέφτει στους συναδέλφους Ηλεκτροδηγούς, οι οποίοι με τον επαγγελματισμό και την υπομονή τους προσπαθούσαν να εξυπηρετήσουν τους επιβάτες, καλύπτοντας τις ελλείψεις του συστήματος. Δυστυχώς όποια επιλογή και να έκαναν οι συνάδελφοι είτε για Δυναμική δρομολόγηση ,είτε για δρομολόγια αυτόματα (MICROBUS) με διαφορετικούς τερματικούς θα υπήρχαν προβλήματα κατά την λειτουργία.
Δεν είναι πλέον ανεκτό να συνεχίζεται αυτή η κατάσταση στη γραμμή Τραμ με τη δυσλειτουργία του συστήματος τηλεματικής.
Απαιτούμε Άμεσες Λύσεις
Απαιτούμε από το Υπουργείο Μεταφορών και τον αρμόδιο Υπουργό να επιλύσει επιτέλους το σοβαρό πρόβλημα ασφάλειας που δημιουργείται με την προβληματική τηλεματική στη γραμμή Τραμ.
Απαιτούμε από τον υπεύθυνο Γενικό Διευθυντή Συστημάτων της ΣΤΑ.ΣΥ. να αναλάβει την ευθύνη που του αναλογεί και να βγει να εξηγήσει στους επιβάτες και στους εργαζόμενους ,για ποιον λόγο η εταιρία έχει πληρώσει ένα σύστημα που αποδεδειγμένα δεν πληροί τις προδιαγραφές της σύμβασης και έχει τόσα λειτουργικά προβλήματα ασφάλειας. Ζητάμε για ακόμη μια φορά συγγνώμη από τους επιβάτες της γραμμής Τραμ για το συγκεκριμένο πρόβλημα που δημιουργήθηκε.
Η ασφάλεια και η απρόσκοπτη μετακίνηση των πολιτών δεν είναι διαπραγματεύσιμες για τους Ηλεκτροδηγούς και τους εργαζομένους της γραμμής Τραμ.