Επιβεβαιώνουν τα ΚΤΕΛ Ρεθύμνου την καταγγελία της φοιτήτριας ότι της αρνήθηκαν την επιβιβάση επειδή το λεωφορείο ήταν «μόνο για τουρίστες», λέγοντας ότι η επιβάτιδα δεν πήρε το «κατάλληλο» λεωφορείο.
«Το λεωφορείο "Ν. 20" που εκτελεί τη γραμμή του Πανόρμου, αν και διέρχεται από το σημείο της επιλογής σας, εντούτοις δεν ενδείκνυται για τη μετακίνησής σας, καθώς έτσι στερείται η δυνατότητα στους αλλοδαπούς επισκέπτες, στους εργαζόμενους και στους κατοίκους του Πανόρμου να φτάσουν έγκαιρα στον προορισμό τους με το λεωφορείο που εκτελεί τη συγκεκριμένη γραμμή και που δεν υπάρχει άλλο την ίδια ώρα» αναφέρουν τα ΚΤΕΛ Χανίων και Ρεθύμνου απαντώντας στην Αλεξάνδρα Τζανακάκη που έκανε τη σχετική καταγγελία.
«Αναρωτηθήκατε άραγε πώς θα φτάσει ένας επισκέπτης του τόπου μας ή ένας Ρεθυμνιώτης εργαζόμενος σε ξενοδοχείο του Πανόρμου για παράδειγμα, εάν το λεωφορείο του, που είναι το "Ν. 20", γεμίσει από επιβάτες που δεν έχουν τον ίδιο προορισμό από τη στάση του Δημοτικού Κήπου ή από τις επόμενες;» σημειώνουν τα ΚΤΕΛ προς την καταγγέλλουσα και προσθέτουν:
«Το αρμόδιο γραφείο της εταιρείας μας έχει προβλέψει τη διέλευση των δύο λεωφορείων (Ν. 20 και Ν. 10) από τις στάσεις με διαφορά λίγων λεπτών της ώρας, με σκοπό να εξυπηρετούνται άμεσα όλοι οι επιβάτες ανάλογα με τον προορισμό τους».
Αναλυτικά η ανακοίνωση από τα ΚΤΕΛ Χανίων και Ρεθύμνου:
«Αξιότιμη κα Τζανακάκη,
Αξιότιμες κυρίες, αξιότιμοι κύριοι,
Με έκπληξη η Εταιρείας μας έλαβε την έγγραφη καταγγελία σας που μας αποστείλατε στις 07-06-2025, για «περιστατικά διακριτικής μεταχείρισης από το ΚΤΕΛ Χανίων Ρεθύμνου εις βάρος ντόπιων πολιτών», όπως ισχυρίζεστε.
Εξετάζοντας με προσοχή τις αιτιάσεις σας, η Εταιρεία μας στέκεται αρχικά στην ουσία του θέματος που θίγετε, αφήνοντας κατά μέρος τους οποίους χαρακτηρισμούς σας για «απαράδεκτη και καταφανώς διακριτική μεταχείριση, που κάνουν ορισμένοι εργαζόμενοι του ΚΤΕΛ, απαγορεύοντας σε Έλληνες και ιδίως σε ντόπιους πολίτες την επιβίβαση τους στα λεωφορεία»….
Και τις δύο ημέρες στις οποίες αναφέρετε (5 και 6 Ιουνίου 2025) ότι χρειάστηκε να μετακινηθείτε με το λεωφορείο «Ν.20» από τη στάση έξω από το δημοτικό κήπο προς τα Περιβόλια που στεγάζεται η Δ.Σ.Α.Ε.Κ. Ρεθύμνου στην οποία φοιτάτε, δυστυχώς επιλέξατε να μετακινηθείτε με το λάθος λεωφορείο που είναι το «Ν. 20».
Η σωστή επιλογή λεωφορείου είναι το «Ν. 10» που εκτελεί τη γραμμή του Πανεπιστημίου Κρήτης και το οποίο διέρχεται κανονικά από τα Περιβόλια με κατάληξη τον Τσεσμέ.
Το λεωφορείο «Ν. 20» που εκτελεί τη γραμμή του Πανόρμου, αν και διέρχεται από το σημείο της επιλογής σας, εντούτοις δεν ενδείκνυται για τη μετακίνησης σας, καθώς έτσι στερείται η δυνατότητα στους αλλοδαπούς επισκέπτες, στους εργαζόμενους και στους κατοίκους του Πανόρμου να φτάσουν έγκαιρα στον προορισμό τους με το λεωφορείο που εκτελεί τη συγκεκριμένη γραμμή και που δεν υπάρχει άλλο την ίδια ώρα.
Η εντύπωση που έχετε ότι τάχα κάνουμε «διαχωρισμό» των επιβατών δίδοντας προβάδισμα στους τουρίστες έναντι των Ελλήνων, είναι πέρα για πέρα λανθασμένη.
Αυτό που στην ουσία κάνουν οι εργαζόμενοι του ΚΤΕΛ, είναι να ενημερώνουν και να κατευθύνουν τους επιβάτες στο κατάλληλο λεωφορείο που θα πρέπει να επιβιβαστούν ανάλογα με τον προορισμό τους.
Αναρωτηθήκατε άραγε πως θα φτάσει ένας επισκέπτης του τόπου μας ή ένας Ρεθυμνιώτης εργαζόμενος σε ξενοδοχείο του Πανόρμου για παράδειγμα, εάν το λεωφορείο του, που είναι το «Ν. 20», γεμίσει από επιβάτες που δεν έχουν τον ίδιο προορισμό από τη στάση του Δημοτικού Κήπου ή από τις επόμενες;
Το αρμόδιο Γραφείο της Εταιρείας μας έχει προβλέψει τη διέλευση των δύο λεωφορείων (Ν. 20 και Ν. 10) από τις στάσεις με διαφορά λίγων λεπτών της ώρας, με σκοπό να εξυπηρετούνται άμεσα όλοι οι επιβάτες ανάλογα με τον προορισμό τους.
Από τα γραφόμενα σας μάλιστα γίνεται αντιληπτό ότι εργαζόμενοι στο κιόσκι του δημοτικού κήπου και οδηγοί της Εταιρείας μας, σας ενημέρωσαν για το πως θα έπρεπε να μετακινηθείτε, χωρίς όμως να τους λάβετε υπόψη σας.
Όσον αφορά δε τα περί μονοπωλίου, φαινομένων αποκλεισμού πολιτών από δημόσια αγαθά με βάση την εθνικότητα ή την εντοπιότητα και για το εάν εγείρονται σοβαρά ερωτήματα νομιμότητας, κοινωνικής δικαιοσύνης και ισονομίας, καθώς και πολλά άλλα, που «χρεώνετε» στο ΚΤΕΛ μέσω τους αφηγήματος σας, η Εταιρεία μας φυσικά και τα απορρίπτει στο σύνολο τους με κατηγορηματικό τρόπο.
Η μακροχρόνια πορεία της «ΚΤΕΛ Χανίων Ρεθύμνου Α.Ε.» και οι παρεχόμενες υπηρεσίες της στον τομέα των χερσαίων μεταφορών έχει αποδείξει περίτρανα σε κάθε επιβάτη που εμπιστεύεται την Εταιρείας μας ότι τέτοιου είδους πρακτικές και ενέργειες ουδέποτε βρήκαν πρόσφορο έδαφος στο ΚΤΕΛ για να «ανθίσουν».
Σας ευχαριστούμε πολύ».