Live τώρα    
36°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
36 °C
35.1°C36.9°C
4 BF 30%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
35 °C
34.3°C36.6°C
3 BF 32%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
36 °C
36.0°C38.7°C
1 BF 41%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
32 °C
31.4°C33.8°C
3 BF 45%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
37 °C
35.7°C36.9°C
3 BF 20%
Θεσσαλονίκη / Αίτημα αναστολής των εργασιών του flyover μέχρι την απόφαση του ΣτΕ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Θεσσαλονίκη / Αίτημα αναστολής των εργασιών του flyover μέχρι την απόφαση του ΣτΕ

134421316a.png

Νέα δικαστική προσφυγή για τις εργασίες κατασκευής του flyover περιφερειακού υπήρξε τις προηγούμενες ημέρες. Ο Σύλλογος Δρομέων Υγείας Θεσσαλονίκης και η Επιτροπή Προστασίας του Σέιχ Σου κατέθεσαν από κοινού αίτηση αναστολής για την προσωρινή διακοπή των εργασιών του flyover μέχρις ότου το Συμβούλιο της Επικρατείας εκδώσει την απόφασή του για την οριστική ή μη διακοπή των εργασιών τον Μάρτιο του 2024.

Οι δύο φορείς επισημαίνουν ότι η κατασκευάστρια εταιρεία έχει ξεκινήσει εργασίες γεώτρησης σε ρέματα του Σέιχ Σου με κίνδυνο πρόκλησης ανεπίστρεπτης βλάβης του δάσους. Όπως επισημαίνεται, «μεταξύ των λόγων αναστολής είναι η δημιουργία ανεπανόρθωτης βλάβης στο Σέιχ Σου λόγω των γεωτρήσεων στις όχθες του ρέματος Μαλακοπής, με επακόλουθο την καταστροφή του οικοσυστήματος και τη δημιουργία προϋποθέσεων πλημμυρών σε περίπτωση έντονων καιρικών φαινομένων». Στην αίτηση αναστολής γίνεται, επίσης, αναφορά στην εξαγγελθείσα κατεδάφιση των γεφυρών σύνδεσης της πόλης με το δάσος (γέφυρα Περραιβού, Αγίου Παύλου κ.λπ.), με αποτέλεσμα τη δυσχερή πρόσβαση των πυροσβεστικών οχημάτων σε περίπτωση πυρκαγιάς και τον αποκλεισμό των κατοίκων της Θεσσαλονίκης από το περιαστικό δάσος, καθώς και στην έλλειψη περιβαλλοντικής μελέτης για τις επιπτώσεις στη χλωρίδα, στην πανίδα και στους επισκέπτες του δάσους από την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων της εταιρείας στους δασικούς δρόμους του Σέιχ Σου.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται από τους δύο φορείς που δραστηριοποιούνται στο περιαστικό δάσος της Θεσσαλονίκης και στην επιδείνωση του κυκλοφοριακού στον περιφερειακό, με αποτέλεσμα την επιδείνωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και του θορύβου εντός του περιαστικού δάσους.

Εργασίες γεώτρησης χωρίς μελέτες

Μάλιστα, τα μέλη των δύο φορέων δημοσιεύουν φωτογραφίες που καταγράφουν τις εργασίες γεώτρησης σε δύο σημεία του ρέματος Μαλακοπής, το οποίο δεν είναι οριοθετημένο, πάνω από τον περιφερειακό και εντός του δάσους. Όπως δηλώνει στην ΑΥΓΗ ο πρόεδρος του Συλλόγου Δρομέων Υγείας Θεσσαλονίκης Δημήτρης Λαμπρινίδης, οι εργασίες γεώτρησης γίνονται χωρίς έλεγχο, χωρίς άδεια από το Δασαρχείο και χωρίς μελέτες σε ρέματα που δεν είναι οριοθετημένα και βρίσκονται δίπλα από τον περιφερειακό. «Δεν υπάρχει κανένας έλεγχος από το Δασαρχείο και κάνουν γεωτρήσεις όπου τους αρέσει. Οι εργασίες γίνονται από την εταιρεία με τεράστια προχειρότητα, δεν υπάρχουν μελέτες συγκοινωνιακές, περιβαλλοντικές και κατασκευαστικές μελέτες» τονίζει χαρακτηριστικά ο Δ. Λαμπρινίδης.

Τα μέλη των φορέων είναι αισιόδοξα πως θα λάβουν θετική απόφαση για την αίτηση αναστολής των εργασιών, καθώς έχουν καταθέσει πληθώρα εγγράφων και φωτογραφιών που αποδεικνύουν την όλη προχειρότητα. Όπως σημειώνει ο Δ. Λαμπρινίδης, είναι εξαιρετικά σημαντικό το γεγονός ότι στην προσπάθεια ακύρωσης του περιβαλλοντικά επιζήμιου έργου έχουν συνταχθεί περισσότεροι από 45 φορείς της Θεσσαλονίκης. Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Δεκεμβρίου οι κάτοικοι στην περιοχή των Κωνσταντινουπολίτικων κατήγγειλαν δημόσια την κοπή δέντρων από το περιαστικό δάσος του Σέιχ Σου, τονίζοντας ότι «για το έργο καταστρέφεται ένα δάσος και γίνεται αφόρητη η ζωή στην πόλη».

Συνεχίζεται η ταλαιπωρία και τις ημέρες των γιορτών

Παρά το γεγονός ότι είναι σε εξέλιξη οι άδειες των Χριστουγέννων, κυκλοφοριακά προβλήματα καταγράφονται στον περιφερειακό και κατά τη διάρκεια των γιορτών. Σε μεγάλο μέρος του περιφερειακού οι λωρίδες κυκλοφορίας από τρεις γίνονται δύο, με αποτέλεσμα να προκαλείται πρόβλημα και οι ταχύτητες κυκλοφορίας να πέφτουν απότομα. Αρκετοί, μάλιστα, χαρακτηρίζουν μη ρεαλιστικό το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει η κυβέρνηση για ολοκλήρωση του έργου σε τέσσερα χρόνια, μιας και οι εργασίες εξελίσσονται με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς, με μια μόνο οκτάωρη βάρδια κάθε ημέρα. Παράλληλα, όμως, προβλήματα καταγράφονται και στους κεντρικούς οδικούς άξονες μέσα στην πόλη, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων. Όλες αυτές τις ημέρες η Τροχαία συνεχίζει να κόβει κλήσεις για παράνομη στάθμευση σε κεντρικούς δρόμους όπου μέχρι πρότινος επιτρεπόταν η στάθμευση, ενώ η έλλειψη μέσων μαζικής μεταφοράς κάνει τη βόλτα στη χριστουγεννιάτικη αγορά της Θεσσαλονίκης ακόμα πιο δύσκολη.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL