Η επιδεικτική άρνηση της Πολιτείας να ελέγξει πλήρως την διακίνηση των καυσίμων από τα διυλιστήρια ως το ντεπόζιτο των οχημάτων των καταναλωτών έχει επιτρέψει την διεύρυνση της νοθείας και τον διπλασιασμό των «πειραγμένων» αντλιών, με αποτέλεσμα πλέον το φαινόμενο να μην αντιμετωπίζεται με ελέγχους, με απώλεια 300 εκατ. ευρώ εσόδων για το Δημόσιο και 120 εκατ. ευρώ για τους καταναλωτές, όπως έγινε σαφές από όσα είπε στο Open ο πρώην πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων Γιώργος Ασμάτογλου.
Ο κ. Ασμάτογλου εμμέσως αποκάλυψε μεγάλη αύξηση των παραβατικών φαινομένων. Σε σχόλιο δημοσιογράφου ότι οι νόμιμα λειτουργούντες πρατηριούχοι «είναι οι πολλοί, οι λίγοι κλέβουν πάντα», σημείωσε χαρακτηριστικά «μην το λέτε, μπορεί να έχουν αυξηθεί, να έχουν αλλάξει οι αναλογίες ... Πρέπει να υπάρξει ένα νομοθετικό πλαίσιο που να προλαμβάνει, όχι να καταστέλλει».
Ξεκινώντας, ο κ. Ασμάτογλου θύμισε «πόσα χρόνια λέμε ότι υπάρχει πρόβλημα; Περιμέναμε τώρα να το αναδείξει το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο; Το κράτος χάνει 300 εκατ. ευρώ το χρόνο από την παράνομη διακίνηση και την μη προστασία του καταναλωτή ... Η ΠΟΠΕΚ το λέει εδώ και οκτώ χρόνια. Από τότε που έγινε το σύστημα εισροών-εκροών, είχαμε πει ότι δεν έχει σχεδιαστεί σωστά. Θα έπρεπε να είναι κτήμα και πνευματικό δικαίωμα του υπουργείου Οικονομικών, να μπορεί να ελέγχεται το καύσιμο από εκεί που φεύγει μέχρι τον τελικό καταναλωτή» αλλά «πάμε στην καταστολή αντί να πάμε στην πρόληψη».
Στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο, συνέχισε, «λέμε: σχεδιάστε το σύστημα εισροών-εκροών σε όλα τα στάδια της διακίνησης, να ελέγχεται απόλυτα το καύσιμο, να προστατεύεται ο καταναλωτής. Γιατί δίνει ένα 50ρικο και δεν παίρνει 50 ευρώ βενζίνη, παίρνει λιγότερο· ή, πληρώνει μία βενζίνη που δεν ξέρει ποια είναι η πραγματική της ποιότητα ... Αυτά που χάνει το Δημόσιο, που δεν βάζει στα ταμεία του αυτά τα χρήματα, να τα δώσει στους ασθενέστερους, να μειώσει τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης για το πετρέλαιο θέρμανσης, να καλύψει τέτοιες ανάγκες».
Το σημερινό σύστημα εισροών-εκροών καυσίμων «δεν λειτουργεί γιατί δεν σχεδιάστηκε όπως έπρεπε να σχεδιαστεί ... μπορούν κάποιοι να το καταδολιεύσουν ... η πρότασή μας ήταν να μην υπάρχει πολυμελές διυπουργικό όργανο για να ελέγχει όλη αυτή την κατάσταση, αλλά ολιγομελές, το πολύ τριμελές, που να αναφέρεται στον πρωθυπουργό. Αυτό καταθέτει και ο νέος πρόεδρος της Ομοσπονδίας ... όλοι φωνάζουμε ότι εκτός του ότι δεν προστατεύεται ο καταναλωτής, εκτός του ότι χάνονται χρήματα, έχουμε και αθέμιτο ανταγωνισμό ... Μόνο το κράτος μπορεί να το κάνει. Ήρθε ένα θέμα, το ανέδειξε το ΕΜΠ. Το "σήκωσαν" τα ΜΜΕ. Αλλά αν δεν νομοθετήσεις για να προλαμβάνεις, δεν γίνεται τίποτα. Το φορολογικό νομοσχέδιο που περνά τώρα, αυτά που εμπεριέχει είναι για καταστολή, όχι για πρόληψη ... Είναι άλλο η λαθρεμπορία και άλλο η παράνομη διακίνηση. Μην μένουμε μόνο στα πρατήρια. Λέμε, παρακολούθηση σε όλα τα σημεία της διαδρομής».