Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.2°C21.2°C
3 BF 71%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ασθενής ομίχλη
17 °C
13.6°C19.4°C
2 BF 78%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
17.7°C19.4°C
3 BF 67%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
25 °C
22.7°C24.8°C
6 BF 33%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
16.8°C18.5°C
0 BF 82%
ΕΥΔΑΠ / Λίστα Πέτσα 1,5 εκατ. ευρώ - Όλες οι εφημερίδες και τα σάιτ που πήραν χρήματα
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΕΥΔΑΠ / Λίστα Πέτσα 1,5 εκατ. ευρώ - Όλες οι εφημερίδες και τα σάιτ που πήραν χρήματα

Το σήμα της ΕΥΔΑΠ και έγγραφο
(EUROKINISSI/AVGI.GR)

Σοβαρά ερωτήματα αναφορικά με τα χρήματα τα οποία δαπανά η ΕΥΔΑΠ για τη διαφήμισή της σε δεκάδες ΜΜΕ τα τελευταία δυο χρόνια, ενώ αποτελεί μονοπώλιο και δεν έχει ανταγωνιστές, προκύπτουν από τις σχετικές λίστες που έρχονται στη δημοσιότητα.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα αποκαλύπτουν οι Data Journalists η ΕΥΔΑΠ από την 1η Ιανουαρίου 2021 του έως την τις 9 Νοεμβρίου του 2022 δαπανά για τη διαφημιστική καμπάνια της του 1 εκατ. ευρώ σε ιστοσελίδες και από 1η Ιανουαρίου 2022 έως και 11 Νοεμβρίου 2022 πάνω από 530.000 ευρώ σε εφημερίδες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι την ώρα που η μη ελλειμματική ΕΥΔΑΠ μοιράζει πακτωλό χρημάτων για τη διαφήμισή της (ενώ δεν έχει ανταγωνιστές), την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη προσπαθεί να την ιδιωτικοποιήσει «από το παράθυρο» και παρά τις περί του αντιθέτου αλλεπάλληλες δικαστικές αποφάσεις.

Υπενθυμίζεται ότι ενώ το ΣτΕ έχει γνωμοδοτήσει ότι το νερό δεν είναι προϊόν προς εκμετάλλευση, την περασμένη Δευτέρα η κυβέρνηση, εισήγαγε για συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής νομοσχέδιο με το οποίο παραχωρεί τον έλεγχο του νερού όλης της χώρας σε ανεξάρτητη ρυθμιστική αρχή, αφαιρώντας την εν λόγω αρμοδιότητα από το κράτος.

Επισημαίνεται ότι σωρεία ερωτημάτων προκύπτει και από τα κριτήρια με τα οποία δόθηκαν τα χρήματα της διαφημιστικής δαπάνης, τα οποία αποτελούν λεφτά των φορολογούμενων, καθώς εκτός από το γεγονός ότι έχουν «πριμοδοτηθεί» ιστοσελίδες με μικρή επισκεψιμότητα και εφημερίδες οι οποίες πωλούν λιγότερα φύλλα από άλλες, παρατηρείται το γεγονός ότι η ΕΥΔΑΠ που υδροδοτεί το λεκανοπέδιο της Αττικής έχει πληρώσει διαφήμιση σε τοπικές ιστοσελίδες.

Τα χρήματα στις ιστοσελίδες

Τα περισσότερα χρήματα έχουν λάβει οι ιστοσελίδες Mononews (45.000 ευρώ), ο όμιλος DPG (newsbomb, CNN κ.α.) με 43.000 ευρώ. Επιπλέον, το Political και το Liberal έλαβαν 39.000 ευρώ.

Ενώ οι ιστοσελίδες του ομίλου DPG καταγράφουν υψηλή επισκεψιμότητα, δεν συμβαίνει το ίδιο με τα άλλα τρία sites.

Αξίζει δε να γίνει η σύγκριση των τριών παραπάνω ιστοσελίδων και με το protothema.gr το οποίο φέρεται να έλαβε 12.000 ευρώ, το zougla.gr 8.500 ευρώ, και το ethnos.gr μόλις 2.500 ευρώ.

Σύμφωνα με τους Data Journalists στις ίδιες λίστες εντοπίστηκε η συνδρομητική επιχειρηματική ιστοσελίδα, το bnbdaily.gr η οποία φέρεται να έλαβε 28.200 ευρώ και την ίδια στιγμή το newsit.gr δεν ξεπέρασε τις 20.000 και το ieidiseis.gr τα 1.000 ευρώ.

Στο ίδιο μήκος κύματος επισημαίνεται ότι το anatropinews.gr, έλαβε 27.200 ευρώ, όταν το news247.gr δεν ξεπέρασε τις 13.000 ευρώ. Επίσης, 9.500 ευρώ έλαβε η ΜΚΟ «Συμμαχία για την Ελλάδα» και το site anattica.gr πήρε 3.710 ευρώ.

Διαφημίσεις της ΕΥΔΑΠ σε ιστοσελίδες εκτός Αττικής

Αν και η ΕΥΔΑΠ δραστηριοποιείται στην Αττική μέρος της διαφημιστικής πίτας έλαβαν και ιστοσελίδες εκτός λεκανοπεδίου. Ενδεικτικά, 2.000 ευρώ έλαβε το agrinionews.gr, 500 ευρώ το nafpaktianews.gr, 300 ευρώ στο Εμπρός της Ναυπάκτου και 680 ευρώ στο amfissanews.gr.

Το δημοσίευμα των Data Journalists επισημαίνει ότι το πελατειακό κοινό της ΕΥΔΑΠ, ξεπερνά τα 4.000.000 στο λεκανοπέδιο (άνω των 2.000.000 εγκαταστάσεων μετρητών) και είναι εγγυημένο.

Τα χρήματα σε εφημερίδες

«Πρωταθλητές» στα διαφημιστικά έσοδα από την ΕΥΔΑΠ φαίνονται οι εταιρείες του ομίλου Κουρτάκη (Παραπολιτικά κ.ά.) με 111.000 ευρώ, ενώ στη συνέχει είναι τα μέσα ενημέρωσης του Βαγγέλη Μαρινάκη (Τα Νέα, Βήμα κ.ά.) με 55.500 ευρώ. Επιπλέον ο όμιλος της Καθημερινής έλαβε 43.500 ευρώ και το Πρώτο Θέμα, 32.000 ευρώ.

Σημαντικές δυσαρμονίες, όμως, εντοπίζονται με το χαμηλής δυναμικότητας έντυπο One Voice με 12.000 ευρώ, την εφημερίδα Μπαμ με 10.000 ευρώ και την εφημερίδα Παρασκήνιο με 19.800 ευρώ.

Την ίδια στιγμή η ΕΥΔΑΠ επέλεξε να δώσει στον όμιλο Real 18.000 ευρώ, στην Εφημερίδα των Συντακτών μόλις 4.000 ευρώ και στον Ριζοσπάστη και στην Kontranews 2.500 ευρώ.

Επίσης θα είχε ενδιαφέρον να δοθούν εξηγήσεις για τα κριτήρια που δόθηκαν 8.500 ευρώ στο περιοδικό Startupper και 10.000 ευρώ στο περιοδικό Κόσμος 2022. Επιπλέον 5.000 ευρώ δόθηκαν στο Καρφί και στη LiFo 4.000 ευρώ.

Τέλος, οι Data Journalists επισημαίνουν ότι η ΕΥΔΑΠ έδωσε στη διαφημιστική εταιρεία Rascal πάνω από 300.000 ευρώ για δημιουργία και παρακολούθηση banners σε ιστοσελίδες και ψηφιακές, ενημερωτικές και ψυχαγωγικές πλατφόρμες.

Αναλυτικά η λίστα με τα ποσά σε ΜΜΕ:

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL