Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
18.9°C20.7°C
4 BF 56%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
18 °C
15.3°C20.7°C
1 BF 67%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
22 °C
20.9°C22.1°C
4 BF 44%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αραιές νεφώσεις
19 °C
17.7°C20.4°C
4 BF 72%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
15.9°C17.3°C
0 BF 67%
Καταγγελία Τέμπη / «Κοπτοραπτική» του ΟΣΕ με τα ηχητικά τις πρώτες ώρες της τραγωδίας
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Καταγγελία Τέμπη / «Κοπτοραπτική» του ΟΣΕ με τα ηχητικά τις πρώτες ώρες της τραγωδίας

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΟΣΕ
ΡΑΦΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ/EUROKINISSI

Σοβαρότατες καταγγελίες για αλλοίωση των δεδομένων που δημοσιοποιούνται για την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη και μάλιστα ενώ ακόμη κάπνιζαν τα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας με τις σορούς θυμάτων να μην έχουν ανασυρθεί, καταγγέλλει «δείχνοντας» τον ΟΣΕ ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ Κώστας Γενηδούνιας.

«Ακούγεται από χθες το βράδυ ότι ο συνάδελφός μας ο μακαρίτης ο Γιώργος είχε προσπαθήσει να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με τους άλλους μηχανοδηγούς στην περιοχή. Αν αυτό ισχύει, για εμένα προσωπικά αυτό σημαίνει ότι έχει κάνει κι άλλη προσπάθεια να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη, αφού έχει φύγει από τη Λάρισα», είπε μιλώντας στο Mega ο κ. Γενηδούνιας.

Και αμέσως μετά, κατήγγειλε ευθέως ότι είναι επεξεργασμένοι οι διάλογοι που έχουν δημοσιοποιηθεί, αποδίδοντας την αλλοίωση στον ίδιο τον Οργανισμό των σιδηροδρόμων. «Εδώ έχουμε κανονική κοπτορραπτική στα ηχητικά που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα ... Ο μοναδικός που έχει αυτά τα ηχητικά είτε στο GSMR που κάνει την επικοινωνία μεταξύ των σταθμαρχών είτε την ώρα που φεύγει το τρένο από τη Λάρισα είναι ο ΟΣΕ», όπως τόνισε. Ο κ. Γενιδούνιας τόνισε ότι «αν ο Γιώργος προσπαθούσε να επικοινωνήσει με άλλο τρένο, για εμένα σημαίνει ότι έχει ξαναμιλήσει μετά και δεν το ακούμε. Εμείς οι μηχανοδηγοί απορούμε», προσέθεσε.

Ήταν ταυτόχρονα σαφής ως προς τις προθέσεις όποιων αλλοίωσαν τα ηχητικά αποσπάσματα και τις προθέσεις τους. «Για να ενοχοποιήσουν τους ανθρώπους. Για να πουν ότι "φταίτε μόνο εσείς" ...  Είναι δυνατόν στο Youtube 8-10 ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα να υπάρχει συνομιλία σταθμάρχη–μηχανοδηγού που αποτελεί αντικείμενο προανακριτικής ανάκρισης; Την επόμενη ημέρα από το δυστύχημα, το ηχητικό που φεύγει το τρένο από τη Λάρισα».

«Εμείς για όλα αυτά έχουμε ενημερώσει, ειδοποιήσει, στείλει εξώδικα, κάνει κινητοποιήσεις. Κανείς ποτέ δεν μας έβλεπε, δεν ζήτησε να μας δει την τελευταία περίοδο. Και βλέπουμε να βγαίνει ένα ηχητικό 10 ώρες μετά το δυστύχημα και να αρχίζουν να εξυφαίνονται σενάρια ... αν ισχύει ότι ο μηχανοδηγός έχει προσπαθήσει να επικοινωνήσει και τηλεφωνικά σημαίνει ότι υπάρχουν και άλλες συνομιλίες ... ήταν 40 χρόνια μηχανοδηγός, εμπειρότατος».

«Περιμένουμε οι μηχανοδηγοί να ακούσουμε όλο το υλικό», επανέλαβε ο κ. Γενιδούνιας, τονίζοντας παράλληλα το ερώτημα «πώς είναι δυνατόν συνομιλία σε VHF, σε ασύρματο, όχι στο GSMR, που είναι "κλειστό", δεν το ακούει ο κόσμος, πώς διέρρευσε και "κόπηκε";».

«Χτες ζητήσαμε όλες οι επικοινωνίες να καταγράφονται και στις μηχανές. Ως σωματείο εκπροσωπούμε όλους τους μηχανοδηγούς, έχουμε τέσσερις εταιρείες που τρέχουν στο ελληνικό δίκτυο ... τα ηχητικά αυτά τα έχει μόνο ο ΟΣΕ, αυτός τα καταγράφει. Γιατί βλέπουμε βίντεο να κυκλοφορεί; Γιατί προφανώς δεν υπάρχει εμπιστοσύνη σε αυτό που καταγράφεται ... δεν έχουμε εμπιστοσύνη, γιατί ακούμε "κομμένα" ηχητικά δέκα ώρες μετά από ένα τέτοιο δυστύχημα».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL