Live τώρα    
36°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
36 °C
34.8°C37.4°C
3 BF 20%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
37 °C
35.8°C38.1°C
3 BF 30%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
37 °C
36.0°C36.6°C
1 BF 39%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
32 °C
31.9°C33.8°C
4 BF 31%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
38 °C
35.7°C37.9°C
3 BF 17%
Τέμπη / Μεθοδευμένη συγκάλυψη της παράνομης μετακίνησης του μοιραίου σταθμάρχη
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Τέμπη / Μεθοδευμένη συγκάλυψη της παράνομης μετακίνησης του μοιραίου σταθμάρχη

13306094a.jpg

Η εκ των υστέρων μεθοδευμένη συγκάλυψη της παράνομης μετάταξης του μοιραίου σταθμάρχη του κέντρου της Λάρισας αποδεικνύεται μέσα από το ΦΕΚ της απόφασης του υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή για την έγκριση του νέου κανονισμού του ΟΣΕ τον Μάιο του 2022.

Κι αυτό γιατί, ενώ στις 7 Απριλίου 2022 εγκρίνεται η μετάταξη του «υπερήλικου» με βάση τα ανώτατα όρια ηλικίας σταθμάρχη στη θέση του κέντρου της Λάρισας, ενάμιση μήνα μετά, την 30ή Μαΐου 2022, δημοσιεύεται εκ των υστέρων το ΦΕΚ 2623 του νέου κανονισμού του ΟΣΕ το όποιο, στο άρθρο 33, εξαιρεί ρητώς το όριο της ηλικίας από τις προϋποθέσεις υπό από τις οποίες είναι επιτρεπτή και νόμιμη μια μετάταξη.

Εξαιρέθηκε το ηλικιακό όριο

Όπως αναφέρεται, «η μετάταξη επιτρέπεται σε όλους του κλάδους εφόσον:

* Υπάρχει κενή οργανική θέση.

* Συντρέχουν υπηρεσιακές ανάγκες.

* Ο υπό μετάταξη κατέχει τα απαιτούμενα ουσιαστικά και τυπικά προσόντα για τη θέση στην οποία μετατάσσεται, εκτός της ηλικίας.

* Ο υπό μετάταξη έχει υποβληθεί σε ιατρικές εξετάσεις και σε δοκιμασία σε περιπτώσεις που αυτό απαιτείται».

Μάλιστα, σε νέο ΦΕΚ με ημερομηνία 28 Ιουνίου 2022 ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης τροποποιεί το προηγούμενο ανώτατο όριο των 48 χρόνων που ίσχυε για την πρόσληψη σταθμαρχών στον ΟΣΕ και το χαμηλώνει στα 42 έτη! Όπως αναφέρεται στο σχετικό ΦΕΚ 3326, με απόφαση Βορίδη καθορίζεται «ως ανώτατο όριο ηλικίας πρόσληψης, λόγω της ιδιάζουσας φύσης και των ιδιαιτεροτήτων των καθηκόντων του προσωπικού κατηγοριών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Ε.) του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος Α.Ε., το τεσσαρακοστό δεύτερο (42ο) έτος για τις εξής ειδικότητες: Δ.Ε. Προσωπικού Ελιγμών Κλειδούχων, Δ.Ε. Σταθμαρχών, Δ.Ε. Τεχνιτών Ηλεκτρονικών, Δ.Ε. Τεχνιτών Ηλεκτρολόγων και Δ.Ε. Χειριστών Μηχανημάτων Έργου».

Η μετάταξή του μοιραίου σταθμάρχη δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ στις 30 Ιουνίου 2022. Όπως αναφέρεται, μετατάχθηκε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος, σε κενή οργανική θέση του κλάδου κυκλοφορίας, ειδικότητας σταθμαρχών, με κωδικό 1645713805.

Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία θέσεων του 1ου Κύκλου Κινητικότητας του 2022 (apografi.gov.gr) και συγκεκριμένα για την κάλυψη της θέσης με κωδικό 1645713805 Δ.Ε. Σταθμαρχών, ο ΟΣΕ απαιτούσε ρητώς και εγγράφως υποψήφιους με όριο ηλικίας έως 48 έτη, το όριο δηλαδή όπως ίσχυε ως το ανώτατο όριο προσλήψεων έως και τον Ιούνιο του 2022, όταν ο Μ. Βορίδης το κατέβασε στα 42!

«Αν είχε τηρηθεί η νομιμότητα, ο συγκεκριμένος υπάλληλος, που ήταν ηλικιακά πολύ μεγαλύτερος, δεν θα είχε μπορέσει να καταλάβει τη συγκεκριμένη θέση του σταθμάρχη Λάρισας και δεν θα βρισκόταν να ασκεί τα συγκεκριμένα καθήκοντα τη μοιραία βραδιά της 28ης Φεβρουαρίου» σχολίασε σε αυστηρό τόνο ο τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Γιάννης Ραγκούσης, ο οποίος ανέδειξε το ζήτημα της παράνομης μετάταξης του σταθμάρχη.

Βορίδης «δίνει» Καραμανλή για το ρουσφέτι

Ο τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. απάντησε μάλιστα και στον υπουργό Εσωτερικών Μ. Βορίδη, ο οποίος σε ανακοίνωση-απάντηση για την παράνομη μετάταξη «έδωσε» τον υπουργό Μεταφορών Κ. Καραμανλή, καθώς παραδέχτηκε ότι στο άρθρο 33 του ΦΕΚ 2623, που έχει την υπογραφή του παραιτηθέντος υπουργού Μεταφορών, εξαιρείται η ηλικία ως κριτήριο αποκλεισμού των σταθμαρχών από τις μετατάξεις!

Στον Μ. Βορίδη απάντησε εκ νέου ο Γ. Ραγκούσης, ο οποίος σχολίασε ότι «ούτε με τη νέα απάντησή του ο κ. Βορίδης τόλμησε να αμφισβητήσει την ακρίβεια κανενός από τα στοιχεία ή τα έγγραφα που παραθέσαμε χθες και σήμερα».

Οσο κι αν προσπαθεί να προκαλέσει σύγχυση, συνέχισε, «για να κρύψει τις ευθύνες της κυβέρνησης, η μοναδική αλήθεια είναι ότι το όριο ηλικίας των 48 ετών τέθηκε από τον ίδιο τον ΟΣΕ αποκλειστικά για μετατάξεις και σε καμία περίπτωση για προσλήψεις, όπως προκύπτει ξεκάθαρα από τα στοιχεία θέσεων του 1ου Κύκλου Κινητικότητας της 7ης Απριλίου 2022. Επίσης, αποδείχθηκαν η πλήρης γνώση και συνέργεια της κυβέρνησης στην προσπάθεια συγκάλυψης της παράνομης μετάταξης του μοιραίου σταθμάρχη με την εκ των υστέρων εξαίρεση του ορίου ηλικίας μέσα από την Υπουργική Απόφαση Καραμανλή στις 30 Μαΐου 2022 (ΦΕΚ 2623)».

Οσο για το παραπειστικό ερώτημα «γιατί να γίνει ρουσφέτι, αφού ουδείς άλλος ενδιαφερόταν;», η απάντηση, σύμφωνα με τον Γ. Ραγκούση, «είναι απλούστατη: διότι μόνο έτσι θα μπορούσαν να διορίσουν παράνομα τον εκλεκτό της κυβέρνησης ως σταθμάρχη Λάρισας, δεδομένου ότι δεν πληρούσε το κριτήριο της ηλικίας για τη μετάταξή του».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL