Live τώρα    
Ανοιχτή Πόλη / Ηχηρή απάντηση σε Μπακογιάννη για τις παράνομες συγκροτήσεις Επιτροπών του Δήμου
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ανοιχτή Πόλη / Ηχηρή απάντηση σε Μπακογιάννη για τις παράνομες συγκροτήσεις Επιτροπών του Δήμου

ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ
EUROKINISSI/ΚΑΤΩΜΕΡΗΣ ΚΩΣΤΑΣ

Την αντίδραση της δημοτικής παράταξης Ανοιχτής Πόλης προκάλεσε παρέμβαση του δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη σχετικά με την κατάθεση προσφυγής της κατά των αποφάσεων της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αθηναίων από την Ανοιχτή Πόλη.

Υπενθυμίζεται ότι με απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ έχουν κριθεί αντισυνταγματικές οι διατάξεις του τότε υπουργού Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκου, οι οποίες είχαν τροποποιήσει τη συγκρότηση των αρμόδιων Επιτροπών, αλλοιώνοντας τη λαϊκή ετυμηγορία όπως εκφράστηκε στις αυτοδιοικητικές εκλογές και καταπατώντας το νόμο. Η απόφαση του ΣτΕ ορίζει ως χρόνο έναρξης των ακυρωτικών αποτελεσμάτων της την 1η Δεκεμβρίου 2022.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Παρά την απόφαση του ΣτΕ ο δήμαρχος Αθηναίων προχώρησε σε συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής στις 27 Δεκεμβρίου η οποία έλαβε αποφάσεις. Η δημοτική Παράταξη της Ανοιχτής Πόλης προσέφυγε στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, ζητώντας την ακύρωση των αποφάσεων της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αθηναίων, που ελήφθησαν κατά τη συνεδρίαση της 27ης Δεκεμβρίου.

Ο δήμαρχος παρά την αντισυνταγματικότητα της Επιτροπής και τις ευθύνες του για την παράνομη συνεδρίαση της Επιτροπής μέμφεται σε σημερινή του παρέμβαση την προσφυγή της Ανοιχτής Πόλης και την κατηγορεί για «τύφλωση» και μικροπολιτική. Στην παρέμβαση του αναφέρει ότι οι αποφάσεις της παράνομης Επιτροπής, αφορούν «πραγματικά ζωτικές λειτουργίες του δήμου, όπως η σίτιση μαθητών, η προμήθεια ατομικών μέσων προστασίας των εργαζομένων, η θέρμανση του κολυμβητηρίου στο Σεράφειο, ακόμα και φάρμακα για τα μικρά αδέσποτα. Σεβαστή και θεμιτή η αντιπολίτευση, αλλά με τέτοιο μένος; Τόση τύφλωση; Όλα πια τα θυσιάζουμε στο βωμό της μικροπολιτικής;».

Για εντυπωσιακή η ελαφρότητα με την οποία αντιμετωπίζει ο δήμαρχος την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ κάνει λόγο η Ανοιχτή Πόλη. Όπως τονίζει αντί ο ο Κ. Μπακογιάννης, «να υπερασπίζεται με σθένος την παραβίαση του Συντάγματος, μπορούσε να καταδεχτεί να εισακούσει την πρότασή μας και να παραπέμπει κρίσιμα θέματα στην αποφασιστική αρμοδιότητα του Δημοτικού Συμβουλίου, μέχρι το Υπουργείο να δεήσει να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για την εναρμόνιση της λειτουργίας των Επιτροπών με το Σύνταγμα και την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας».

Μάλιστα κατηγορεί τον δήμαρχο ότι έχει προτιμήσει να αναστείλει ουσιαστικά τη λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου, επικαλούμενος μάλιστα έλλειψη θεμάτων προς συζήτηση.

«Η εύρυθμη και δημοκρατική λειτουργία του ανώτατου αντιπροσωπευτικού οργάνου του Δήμου είναι προϋπόθεση για την έξοδο από την ανομία, για την οποία ευθύνονται οι κύριοι Μπακογιάννης και Θεοδωρικάκος» καταλήγει η ανακοίνωση της Ανοιχτής Πόλης.

Αναλυτικά η απάντηση της Ανοιχτής Πόλης:

Με σημερινή του ανάρτηση, ο κ. Μπακογιάννης χαρακτηρίζει ως πράξη “μικροπολιτικής τύφλωσης” την κατάθεση προσφυγής κατά των αποφάσεων της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αθηναίων από την Ανοιχτή Πόλη. Αναφέρει μάλιστα ότι με αυτόν τον τρόπο υπονομεύουμε σημαντικές δράσεις, όπως η σίτιση των μαθητών, η αγορά φαρμάκων για τα αδέσποτα, και άλλα.

Είναι εντυπωσιακή η ελαφρότητα με την οποία αντιμετωπίζει ο Δήμαρχος την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ, η οποία έκρινε αντισυνταγματικές τις διατάξεις Θεοδωρικάκου που τροποποίησαν τη συγκρότηση και τις αρμοδιότητες των Επιτροπών, αλλοιώνοντας τη λαϊκή ετυμηγορία όπως εκφράστηκε στις αυτοδιοικητικές εκλογές και καταπατώντας το νόμο.

Ο κ. Μπακογιάννης, που έρχεται σήμερα να μας κουνήσει το δάχτυλο, είχε συμβάλει το 2019 στην αντισυνταγματική νομοθέτηση που ευθύνεται για τη σημερινή εμπλοκή στη λειτουργία των Επιτροπών, ταυτιζόμενος με το αφήγημα περί κυβερνησιμότητας των ΟΤΑ που παραπλανητικά χρησιμοποίησε η Κυβέρνηση για να παραβιάσει το Σύνταγμα. Είναι εντυπωσιακό επίσης ότι μας επιπλήττει για “μικροπολιτική” ο Δήμαρχος των 40+ εκατομμυρίων ευρώ απευθείας αναθέσεων, της υποβάθμισης του Δημοτικού και των Κοινοτικών Συμβουλίων, των παρατημένων δημόσιων χώρων και υποδομών, των ταλαιπωρημένων σχολείων και της επικοινωνιακής σπατάλης.

Η απόφαση του ΣτΕ ορίζει ως χρόνο έναρξης των ακυρωτικών αποτελεσμάτων της την 1η Δεκεμβρίου 2022. Ο κ. Μπακογιάννης, αντί να υπερασπίζεται με σθένος την παραβίαση του Συντάγματος, μπορούσε να καταδεχτεί να εισακούσει την πρότασή μας και να παραπέμπει κρίσιμα θέματα στην αποφασιστική αρμοδιότητα του Δημοτικού Συμβουλίου, μέχρι το Υπουργείο να δεήσει να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για την εναρμόνιση της λειτουργίας των Επιτροπών με το Σύνταγμα και την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Αντί γι’ αυτό, ο Δήμαρχος έχει προτιμήσει να αναστείλει ουσιαστικά τη λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου, επικαλούμενος μάλιστα έλλειψη θεμάτων (που στη σημερινή ανάρτηση όμως θυμήθηκε) προς συζήτηση!

Η Ανοιχτή Πόλη δεν χρειάζεται να αποδείξει στον κ. Μπακογιάννη τη σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζει ζητήματα υποδομών και κοινωνικής πολιτικής, σαν αυτά που αναφέρει η ανάρτησή του. Ο κ. Μπακογιάννης, από την άλλη μεριά, δύσκολα μπορεί να πείσει πια ότι δίνει την παραμικρή αξία στη δημοκρατική εκπροσώπηση των δημοτών και στην εύρυθμη λειτουργία των δημοτικών οργάνων. Στο χέρι του είναι να συμμορφωθεί με τη νομιμότητα και να απεμπλέξει τη λειτουργία των Επιτροπών από το αδιέξοδο στο οποίο την ενέπλεξε η κυβερνητική επιθυμία ελέγχου της αυτοδιοίκησης και τα αντισυνταγματικά νομοθετήματα στα οποία συνέβαλε και ο ίδιος.

Ο Δήμαρχος μπορεί πάντα να συγκαλέσει το Δημοτικό Συμβούλιο σε έκτακτη συνεδρίαση, ώστε να συζητηθούν και να υπερψηφιστούν όλα τα θέματα που είναι κρίσιμα για τη λειτουργία του Δήμου, και αυτό τον καλούμε να κάνει. Η εύρυθμη και δημοκρατική λειτουργία του ανώτατου αντιπροσωπευτικού οργάνου του Δήμου είναι προϋπόθεση για την έξοδο από την ανομία, για την οποία ευθύνονται οι κύριοι Μπακογιάννης και Θεοδωρικάκος.

Τι ανέφερε ο Κώστας Μπακογιάννης:

Σε ανάρτηση του στο Twitter υπογραμμίζει: «Όσοι με παρακολουθείτε στα social media, ξέρετε πως σπάνια αναφέρομαι στην αντιπολίτευση του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά χθες το τερμάτισαν. Προσέφυγαν νομικά για να ακυρωθούν οι αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αθηναίων. Μιλαμε για πραγματικά ζωτικές λειτουργίες του δήμου, όπως η σίτιση μαθητών, η προμήθεια ατομικών μέσων προστασίας των εργαζομένων, η θέρμανση του κολυμβητήριου στο Σεράφειο, ακόμα και φάρμακα για τα μικρά αδέσποτα. Σεβαστή και θεμιτή η αντιπολίτευση, αλλά με τέτοιο μένος; Τόση τύφλωση; Όλα πια τα θυσιάζουμε στο βωμό της μικροπολιτικής; ».

https://www.facebook.com/kostas.bakoyannis/posts/pfbid0WuEJeWGNnVMRbLkjU641AhkCVeSSzFvAq7dok7aS6RXQ4g9BP151pXfHUukmVjGsl?__cft__[0]=AZWP7adv1pSe9t3hlORZ1hQsPOJSRfiqZFEsp2Kl8ilOdTddMp8MCXJvFFeIOOHyBbvddvubOUiMgm12c4AytYMQXhA1f5nF8zbofmt8wqyWWKnv0O_uu5F8aNkjPBjSGQGM2fu47S8DjdiouaXi7rLV&__tn__=%2CO%2CP-R

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του Δήμου Αθηναίων:

«Η δημοτική παράταξη "Ανοιχτή Πόλη" με επικεφαλής τον κ. Νάσο Ηλιόπουλο, ανακοίνωσε μετά "βαΐων και κλάδων" την προσφυγή στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, προκειμένου να ακυρωθούν οι αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αθηναίων, που ελήφθησαν κατά τη συνεδρίαση της 27ης Δεκεμβρίου 2022»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0