Live τώρα    
35°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
35 °C
33.2°C37.4°C
2 BF 30%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
33 °C
31.0°C36.6°C
2 BF 33%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
32 °C
31.6°C35.9°C
1 BF 53%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
31 °C
30.8°C34.9°C
4 BF 47%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
31 °C
30.9°C30.9°C
0 BF 37%
ΗΣΑΠ / Με πατέντες λειτουργούν οι συρμοί
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΗΣΑΠ / Με πατέντες λειτουργούν οι συρμοί

ΗΣΑΠ στα χιόνια

Με τρένα χωρίς κλιματισμό μέσα στον καύσωνα και με παροπλισμένο τον μισό στόλο λόγω βλαβών και έλλειψης ανταλλακτικών πορεύεται ο πολύπαθος ΗΣΑΠ μέσα στο καλοκαίρι, με τους εργαζόμενους να αναγκάζονται να επιστρατεύουν πατέντες για να δρομολογηθούν τα τρένα.

Η εγκατάλειψη του ΗΣΑΠ με έναν από τους πιο γερασμένους στόλους της Ευρώπης είναι γνωστή εδώ και αρκετό καιρό, ωστόσο τα προβλήματα επιτείνονται κάθε φορά που έντονα καιρικά φαινόμενα επηρεάζουν τη λειτουργία του. Αυτήν τη φορά είναι τα κλιματιστικά συστήματα, τα οποία εν μέσω υψηλών θερμοκρασιών εμφανίζουν δυσλειτουργίες, ενώ οι 3 συρμοί του μετρό που έχουν δρομολογηθεί στις γραμμές του Ηλεκτρικού προκειμένου να ενισχυθεί ο ελλιπής στόλος δεν διαθέτουν καν κλιματισμό.

Αποτέλεσμα είναι, από τη μια, οι συρμοί αυτοί να δρομολογούνται είτε πολύ νωρίς το πρωί είτε αργά το απόγευμα - βράδυ που πέφτουν οι θερμοκρασίες και, από την άλλη, προκειμένου να λειτουργούν επαρκώς οι συνολικά 22 συρμοί που έχουν απομείνει οι εργαζόμενοι να επιστρατεύουν τεχνικές πατέντες για την ομαλή λειτουργία τους, δεδομένης και της τεράστιας έλλειψης ανταλλακτικών που κρατά ήδη τον μισό στόλο στα αζήτητα.

Όπως περιγράφει στην ΑΥΓΗ ο πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων στον ΗΣΑΠ Παναγιώτης Κοντογιάννης, «με ανακοίνωσή μας πριν λίγες μέρες προειδοποιήσαμε ότι πολλοί συρμοί στη Γραμμή 1 της ΣΤΑΣΥ στερούνται κλιματισμού, γεγονός που προϊδεάζει την ταλαιπωρία των επιβατών στις μετακινήσεις τους εν μέσω υψηλών θερμοκρασιών».

Ελλείψεις σε προσωπικό και ανταλλακτικά

«Το πρόβλημα αυτό συνδέεται κατά κύριο λόγο με την αδυναμία αποκατάστασης των βλαβών στην πλειοψηφία των συρμών της Γραμμής 1 εξαιτίας δραματικών ελλείψεων σε ανταλλακτικά και εξειδικευμένο προσωπικό». Το γεγονός αυτό, συνεχίζει ο Κοντογιάννης, «μας αναγκάζει να επιστρατεύουμε τεχνικές πατέντες για να μπορούν να λειτουργούν ομαλά οι εναπομείναντες συρμοί, καθώς οι συρμοί που είναι παροπλισμένοι δεν επιδιορθώνονται λόγω ανεπάρκειας ανταλλακτικών».

Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ και το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών μετά από 3 χρόνια απραξίας μόλις πρόσφατα κήρυξαν προσωρινό ανάδοχο για την ανακατασκευή 14 συρμών την ισπανική CAF, πράγμα που σημαίνει ότι η παράδοση του πρώτου συρμού θα γίνει μετά από έναν χρόνο, επιτείνοντας την εικόνα εγκατάλειψης του ΗΣΑΠ.

Για το θέμα, εξάλλου, των κλιματιστικών και την εν γένει απαξίωση του ΗΣΑΠ κατέθεσαν ερώτηση 23 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, με πρωτοβουλία του Ν. Παππά, οι οποίοι ρωτούν τον Κ. Καραμανλή ποια μέτρα προτίθεται να λάβει για την άμεση αποκατάσταση των βλαβών στον κλιματισμό των συρμών και, αντίστοιχα, ποιες πρωτοβουλίες θ’ αναλάβει για την επίλυση του μείζονος ζητήματος της έλλειψης ανταλλακτικών και εξειδικευμένου προσωπικού, καθώς και για τις -ως τώρα- ευθύνες της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ Α.Ε.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL